ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Crusty skrivet 5 juli 2006 kl. 23:07:21
-
r700:an har börjat gå riktigt illa bitvis.
Den brukar gå bra de första kilometrarna sen börjar den misstända.
Trodde det var stiftet så jag bytte det idag, men utan förändring.
Den har gått snart 100 mil.
Någon som har tips? :?
-
Lyser någon motorlampa?
Beskriv misständningar mer. rycker den? och vid fullt gaspådrag, halvt, vid motorbroms. på alla växlar. ren tomgång?
lättstartad? glödtänder?
Har du gjort några modifikationer? Tagit bort strypningar? Trimmat.
Ja skriv allt eftersom det kan ha inverkan!
inte lätt att hjälpa till utan mer utförlig beskrivning!
-
Lämna in den! Du har väl garanti kvar?
Fixar du det själv slutar garantin att gälla, om man ska hårddra det.
/J
-
Lyser någon motorlampa?
Beskriv misständningar mer. rycker den? och vid fullt gaspådrag, halvt, vid motorbroms. på alla växlar. ren tomgång?
lättstartad? glödtänder?
Har du gjort några modifikationer? Tagit bort strypningar? Trimmat.
Ja skriv allt eftersom det kan ha inverkan!
inte lätt att hjälpa till utan mer utförlig beskrivning!
Ingen motorlampa lyser.
Den misständer endast på högre varv.
Jag har inte gjort några modifieringar förutom strypningarna och xenonljus.
Men xenonljus ska inte ha någon inverkan, enda skillnaden är lägre strömförbrukning.
-
Jag kom på att både luftburkslocket och insatsen är borttagen
Tror att en bränslebox kanske kan lösa problemet, vilken bör jag köpa? ska också fungera till kommande helsystem.
-
r700:an har börjat gå riktigt illa bitvis.
Den brukar gå bra de första kilometrarna sen börjar den misstända.
Trodde det var stiftet så jag bytte det idag, men utan förändring.
Den har gått snart 100 mil.
Någon som har tips? :?
Har du gjort nån ventiljustering? Isf, kanske fått avstånden fel? Inte en aning så, men skulle kanske kunna vara nåt.
-
r700:an har börjat gå riktigt illa bitvis.
Den brukar gå bra de första kilometrarna sen börjar den misstända.
Trodde det var stiftet så jag bytte det idag, men utan förändring.
Den har gått snart 100 mil.
Någon som har tips? :?
Har du gjort nån ventiljustering? Isf, kanske fått avstånden fel? Inte en aning så, men skulle kanske kunna vara nåt.
Jag har inte gjort någon ventiljustering, känns som lite tidigt för det (100mil)?
Det måste vara tändningen som spökar.
-
Jag skulle tippa på att de är de borttagna luftburkslocket som är boven.
Den får väl för mycket luft helt enkelt...har du provat att sätta tillbaka locket igen?
-
Jag skulle tippa på att de är de borttagna luftburkslocket som är boven.
Den får väl för mycket luft helt enkelt...har du provat att sätta tillbaka locket igen?
Jag satte tillbaka locket igår och det blev ingen skillnad...
-
Den får inte mer luft för att boxen är borta.
Kan få luften lite lättare möjligtvis..
-
Den får inte mer luft för att boxen är borta.
Kan få luften lite lättare möjligtvis..
Min går inte alls utan locket till luftburken...vilket borde vara pågrund av att luft o bränsleblandningen blir fel...alltså för mycket luft.
Eller? :?
-
kolla även tps:en på spjällhuset höger sida -kan komma in fukt i kontaktstycket om man högtryckstvättar mkt..frågan är om felet ligger på bränsle el tändningen ?kan du beskriva lite mer .. har det med värmen på motorn att göra ,går den sämre vid belastning,kan du varva den i neutral utan problem osv..kan va nåt kontaktstycke som inte sitter på riktigt ..dreselklantarna har ju varit å rotat i elen .. :wink:
-
kolla även tps:en på spjällhuset höger sida -kan komma in fukt i kontaktstycket om man högtryckstvättar mkt..frågan är om felet ligger på bränsle el tändningen ?kan du beskriva lite mer .. har det med värmen på motorn att göra ,går den sämre vid belastning,kan du varva den i neutral utan problem osv..kan va nåt kontaktstycke som inte sitter på riktigt ..dreselklantarna har ju varit å rotat i elen .. :wink:
Har inte tvättat på bra länge :oops: så fukt borde inte vara problemet.
Har däremot fått upp ett felmeddelande. Motorlampan blinkar 1 lång och 5 snabba när jag vrider på nyckeln. Nån som förstår sig på det
:?
-
kolla även tps:en på spjällhuset höger sida -kan komma in fukt i kontaktstycket om man högtryckstvättar mkt..frågan är om felet ligger på bränsle el tändningen ?kan du beskriva lite mer .. har det med värmen på motorn att göra ,går den sämre vid belastning,kan du varva den i neutral utan problem osv..kan va nåt kontaktstycke som inte sitter på riktigt ..dreselklantarna har ju varit å rotat i elen .. :wink:
Har inte tvättat på bra länge :oops: så fukt borde inte vara problemet.
Har däremot fått upp ett felmeddelande. Motorlampan blinkar 1 lång och 5 snabba när jag vrider på nyckeln. Nån som förstår sig på det
:?
1-5 är TPS :!: :!: avbrott el kortslutning 8O 8O :wink: :wink:
-
1-5 är TPS :!: :!: avbrott el kortslutning 8O 8O :wink: :wink:
Ahha, är det den gröna kontakten på höger sida?
Får prova kontaktspray så kanske den funkar bättre.
-
1-5 är TPS :!: :!: avbrott el kortslutning 8O 8O :wink: :wink:
Ahha, är det den gröna kontakten på höger sida?
Får prova kontaktspray så kanske den funkar bättre.
nej -tps:en är lite rund står mikuni på den- sitter ovanför gröna TEMPGIVAREN..kolla så den sitter fast ordentligt-kolla även stiften i kontaktstycket/givaren noga så dom inte e vitoxiderade.
-
nej -tps:en är lite rund står mikuni på den- sitter ovanför gröna TEMPGIVAREN..kolla så den sitter fast ordentligt-kolla även stiften i kontaktstycket/givaren noga så dom inte e vitoxiderade.
Ok, tar å kilar ner i garaget :)