ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: bladhet skrivet 23 februari 2005 kl. 17:24:10
-
Måste bara skriva av min agresion mot vägverket.....
Hur jävla seg kan man vara på att skicka ut reggpapprerna??
Har väntat i över en veckan nu, jävla tattare.
Får inte jag ställa på min maskin innan veckans slut så tänker jag tvinga importören att köpa tillbaka min maskin.
Inte fan ska jag vänta i flera månader på att få köra en ny maskin.
De kunde ju lika gärna ha varit en ny bil för 500k..
Jävla vägverket är det enda jag kan säga
-
Jag fick vänta 2 och en halv vecka :evil: innan jag fick mina papper
jag körde ändå :wink: fast det är inget jag rekommenderar
ha tålamod... snart får du ha skoj...
-
Jag fick vänta 2 och en halv vecka :evil: innan jag fick mina papper
jag körde ändå :wink: fast det är inget jag rekommenderar
ha tålamod... snart får du ha skoj...
Har redan kört 7 mil men det var ute i skogen... körde ner quaden till ett garage i stan så att jag skulle ha närmare till den när jag ska köra och här i stan vågar man ju inte köra när den inte är reggad.
jag lovar dig att jag har inge tålamod när det gäller sånt här, Importören står fortfarande som ägare på den och jag har betalat 38200kr vilket inte är så kul. Om han vill så kan han komma och hämta maskinen när han känner för det, och de skrämmer mig lite
-
Men du har väl givetvis Krävt ett Lagligt kvitto??
Annars är det lite vågat
-
Men du har väl givetvis Krävt ett Lagligt kvitto??
Annars är det lite vågat
givetvis
-
Jag förstår din frusteration.
Jag fick mina papper efter 4 dagar =) ...bara de dagarna kändes ju som en evighet.
Jag får säga att jag aldrig upplevt några problem med vägverket utan fått mina papper på samtliga fordon efter några dagar bara.
/qvaddis
-
Jag förstår din frusteration.
Jag fick mina papper efter 4 dagar =) ...bara de dagarna kändes ju som en evighet.
Jag får säga att jag aldrig upplevt några problem med vägverket utan fått mina papper på samtliga fordon efter några dagar bara.
/qvaddis
Pratade med vägverket på morgonen och dom skickade ut nya papper i tisdags och i går, om inte posten är allt för seg så ska det komma till importören idag.
Importören skulle sms koden till mig så jag kunde ställa på den med en gång.
Så om allt funkar så är den reggad ikväll
-
tycker det låter som vägverket är ganska oskyldiga i detta ärendet ... skulle gissa att felet ligger på importören... tror inte vägverkets rutiner brister så... vi beställer ca 10 reggskyltar i vecka och det tar alltid 2 dagar och brukar sällan krångla .. och dom fallen som krånglar är sådana bilar som VI ändrat beställningar och sådant me och då är det ju vårat fel i grunden..klart dom också kan göra fel men men ...
-
Äntligen...
Importören ställde på maskinen idag =) har varit och snurrat 2 mil sen kl halv 4 men nu börjar de bli lite väl kallt.
Prövade även att köra på skoter spåren men de är lite för mjukt än, tyvär.
-
Gällande skylan så trodde jag nästan det var omöjligt att hålla sig varm när man körde i minusgrader men nu börjar det likna något.
När jag dagligen pendlar till jobbet (ca 2 mil t.o.r) så har jag nu tumvantar, skinn med luddigt foder och för ansiktet har jag en skidmask (kraftigare modell). Byxorna är av märket STR, vind och vattentäta, innanför de har jag bara vanliga långkalsonger.
Jag har fleecetröja och blåkläders vinterjacka på överkroppen och denna kombinationen gör att jag klarar flertalet mil utan att frysa ihjäl, vilket jag inte trodde var möjligt innan.
Jag vet inte varför jag skriver detta men kanske kan det hjälpa någon i val av kläder? =)
Nästa vinter kommer jag antagligen dra upp till Oslo och träffa brorsan och köra omkring i snön och då gäller det att jag fixar de rätta kläderna.
/qvaddis
-
Alla tips är väl bra tips?!
Annars kanske en skoteroverall vara bra också!
Reima-Tec har en del sådana.
-
Gällande skylan så trodde jag nästan det var omöjligt att hålla sig varm när man körde i minusgrader men nu börjar det likna något.
När jag dagligen pendlar till jobbet (ca 2 mil t.o.r) så har jag nu tumvantar, skinn med luddigt foder och för ansiktet har jag en skidmask (kraftigare modell). Byxorna är av märket STR, vind och vattentäta, innanför de har jag bara vanliga långkalsonger.
Jag har fleecetröja och blåkläders vinterjacka på överkroppen och denna kombinationen gör att jag klarar flertalet mil utan att frysa ihjäl, vilket jag inte trodde var möjligt innan.
Jag vet inte varför jag skriver detta men kanske kan det hjälpa någon i val av kläder? =)
Nästa vinter kommer jag antagligen dra upp till Oslo och träffa brorsan och köra omkring i snön och då gäller det att jag fixar de rätta kläderna.
/qvaddis
Själv har jag bara t-shirt, fleecejacka, och en tierra skaljacka.
På benen har jag ett par långkalsonger, mjukisbyxor och ett par tierra skalbyxor. På händerna har jag vanliga fingerhandskar och på fötterna har jag ett par garmont skor, lite grövre än en gympasko
-
ho ho tomten kör med en stycke ansikts mask aLA NYPFEMN samt googlisar så gå det å kör till -10 åtminståne har testat 80 mil i vart fall
-
När man kör i kylan är det ju bra att vara rätt klädd. Men jag kan lova att ett par handtagsvärmare, handtagsöverdrag och en ruta som skyddar mot fartvinden, gör susen. Däremot vet jag inte om det är så bra att köra i kallare än -20. Jag har gjort det men det låter ibland som motorn håller på att frysa ihop. När man kör i minusgrader kan jag dessutom rekommendera att titta över oljevalet, så att man inte väljer en alltför trög olja.