ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Mattismarkus skrivet 24 juni 2011 kl. 10:00:12
-
Ja gör man bort sig då?
hur är kvallan på suzuki, samt körmässigt är den lika smidig, stark som grizzlyn..
kommer ju dra timmer lite nu o då har monterat yammas variatorkitt o de vart ju hela skillnaden faktiskt..
o i så fall kommer jag gå från landsvägsreggat till terrängreggat blir ju lite billigare förs mm
jag tycker att det är super med landsvägsreggat, men egentligen så kör jag aldrig på landsvägen.. (bor ju ute i skogen)
men allt är bara på funderingsstadiet, och som alla vet så e de ju kul o byta ibland..
men visst har suzuki lika dåliga däck som yamaha har original?
-
tjena jag har bytt till en med servo nu och det kan jag kan säga är byt!. vilken skillnad klart det bästa som jag gjort, går så mjukt och skönt och inga slag i styret. jag bytte från en arctic cat 500 till en 700. over and out c-yaaaaaaa
-
tjena jag har bytt till en med servo nu och det kan jag kan säga är byt!. vilken skillnad klart det bästa som jag gjort, går så mjukt och skönt och inga slag i styret. jag bytte från en arctic cat 500 till en 700. over and out c-yaaaaaaa
jo servo har jag redan på grizzlyn, men suzukin verkar finnas med både och faktiskt..
men jag är otroligt nöjd med grizzlyn så jag får se hur jag gör..
-
varför vill du byta?
-
jag kollade inte så bra trodde inte du hadde servo på yamhan,då säger jag att du inte dehöver byta då jag tror att yamahan är minst lika bra om inte bättre än suzukin.jag känner en som har en rhino som han har haft sen ny alldrig servat förren nu i vår.dom sa att oljan var som vatten i både motor och diffar han har gått i ur och skur utan problem så kvaliten på yamaha tror jag är jävla bra. det är väll samma motor och drivlina i både grizzly och rhinon han har en 660. over and out c-yaaaaaaaaaaaaa
-
varför vill du byta?
kul o testa nåt annat, men man får se hur det blir..
får jag nån köpare på grizzlyn kanske jag byter, men samtidigt vill jag inte byta, tänk om man ångrar sig..
men jag tror suzukin e en mkt fin maskin iaf..
nä ska testa idsag o lasta timmervagnen full o se hur det går..
är det nån märkbar effekskillnad mellan grizzlyn o en suzuki750?
-
Tror du byter ner dig om du går från grizzly till kq.
Hade du bytt till brute eller outlander för mer effekt så är det en annan sak.
Hade du provkört sukan?
-
Har inte suzuki problem med 4 hjulsdriften? (kan ha fel, har aldrig kört suzuki ':) )
-
har inte teskört suzukin, men det är nog bara pinna på me min grizzly den går ju trots allt mkt bra, sen e de svårt de där me reggningen det är ju faktiskt bra med landsvägsreggat, fördelen me terängreggat e ju att de e lättare o fixa momsen försäkringen är nog bara några kronor billiagare, så de ska man nog inte haka upp sig på..
har läst om både för o nackdelar på både grizzlyn vs suzukin..
det bästa vore ju o sälja farsans linhai (ligger på blocket men 0% intresse)
å få han o handla en suzuki..
men nog hade det vart kul med en v-twin hjuling, synd bara att priserna på dom spårar iväg sjukt mkt
men hur är 750:in o köra utan servo? den är ju nån slant billigare, fast de e nog dumt o gå från servo till en som e utan..
har blitt helt atv beroende har jag upptäck iaf..
-
Köp inte en KQ utan servo! Jag har servo och det är en grym skillnad mot den utan servo, plus att servo modellen har 5cm högre styre. Kvalitetsmässigt tror jag inte det är någon skillnad för de jag känner som har KQ har inte haft några direkta problem med sina och vi använder dom ganska friskt. :)
Effekt mässigt ligger Suzukin 750 lite högre än Grizzlyn plus den är lite lite lägre växlad, om än lite för hög för min smak. Men det löser man med några brickor för några spänn hos järnhandeln, man shimsar helt enkelt ut primärvariatorn max 2 mm.
Grizzlyn är lite smidigare än KQ känns det som och de har precis lika kassa original hjul. Garantin är lika på båda maskinerna.
Tror inte du blir besiken på en KQ men i mitt tycke är väl maskiner ganska likvärdiga, så ärligt talat vet jag inte om det är nån idé att du byter?
Synd du bor så långt bort annars kunde du fått låna min i en vecka och känt dig för.
-
Jag är ju utan fyrhjuling och får snart panik... :banghead:
Nå Markus, har du provat och jämfört mot nån Sukka än eller???
-
Jag är ju utan fyrhjuling och får snart panik... :banghead:
Nå Markus, har du provat och jämfört mot nån Sukka än eller???
ska åka ut me en som har en ny 750 me sorvo o jämföra lite, men jag har iaf beslutat mig att ha kvar yamman, är sjukt nöjd med den iaf..
har monterat nya däck kylarflytt bukplast, o snart snorklar så då är den ju klar..
jag har beslutat att köra 700:an tills de kommer en ny yamma modell men de verkar dröja..
på suzukin har jag irriterat mig på att fotstegen o innerskärmarna är i en otroligt mjuk plast nästan som gummiplast, de va iof de som avgorde mitt val då ja handla grizzlyn.
men den går ju sjukt fint den också o då man smetar på bukskydd så funkar de ju..
-
Bukplast på Grizzlyn säger du, är det nåt du mekkat ihop själv eller finns den att köpa färdigt?
-
Bukplast på Grizzlyn säger du, är det nåt du mekkat ihop själv eller finns den att köpa färdigt?
jag har färdigt inklusive plast för a armarna :headbang:
-
Wohoo!
Priser?
-
Jag är ju utan fyrhjuling och får snart panik... :banghead:
Nå Markus, har du provat och jämfört mot nån Sukka än eller???
ska åka ut me en som har en ny 750 me sorvo o jämföra lite, men jag har iaf beslutat mig att ha kvar yamman, är sjukt nöjd med den iaf..
har monterat nya däck kylarflytt bukplast, o snart snorklar så då är den ju klar..
jag har beslutat att köra 700:an tills de kommer en ny yamma modell men de verkar dröja..
på suzukin har jag irriterat mig på att fotstegen o innerskärmarna är i en otroligt mjuk plast nästan som gummiplast, de va iof de som avgorde mitt val då ja handla grizzlyn.
men den går ju sjukt fint den också o då man smetar på bukskydd så funkar de ju..
Just den mjuka plasten är jag skit nöjd med. Grymt hållbar och flexibel och det går att laga med en lödkolv om skadan inte är FÖR stor. ()p
-
Ja då e man tillbaks igen i funderingsstadiet på o testa en king quad, men jag har svår ångest...
har ev köpare på min grizzly och så jag behöver i stort sett inte lägga ut nå slantar för o byta..
har klämt lite på en suzuki och dom verkar ju fina, ett stort plus iaf me original backlyse :headbang:
men man får se hur det blir...
-
när kom kingen egentligen?
visst är det samma maskin den från 05 med 700 motorn?
den är väl bara lite uppgraderad eftersom..
men de e ju nästan samma me yamman dom har vart med länge nu dom där maskinerna.
är king quaden lika följsam som grizzlyn i terrängen?
-
Något hårdare i fjädringen .
Inte så tippbenägen som yamahan , Grizzlyn känns mindre, kvalité och prestanda är relativt lika.
Jag har haft 2 vanliga Kq700 utan servo, var jätte nöjd med dem, förutom att den var hemskt trögstyrd och slagig i styrningen, och har för hård fjädring.
Styret på den utan servo sitter 10cm för lågt och man får köra mestadels sittande, annars får man ont i ryggen efter ett tag.
Med orginal hjul är sukan pigg, jag gjorde misstaget att sätta på 27" itp xtr då blev den på tok för slö.
Men som Svezon säger: en pålitlig maskin som håller för det mesta, det är hans maskin bevis på.
-
jag har en k-q 750-12 med servo och är fantastiskt nöjd dock tyckte jag 25 tum var för dåligt så bytte till 27 tum och ett variatorkitt. den går kanon men det är något man måste avgöra själv, så försök att testa en med servo och större hjul, för du kommer säkert vilja byta till 27-28 tum mvh kung ku.
-
synade en Suzuki idag 450i och dom e väl lika som 750 förutom motorn tror jag iaf, rätta mig om jag har fel..
men hur gillar suzukin badlekar?
gillar inte att originalsnorklingen från cvt:n går bakåt under pakethållarn..
väldigt lätt att baken hamnar djupare än fronten...
samt såg jag att axlar och kylfläkt har gummipluttar som expandering då de blir varmare dvs ett slutet system, men egentligen borde ju iaf det vara mkt bra..
eller så får man snorkla den direkt innan man råkar bada med den..
men sen blir det ju en terängreggad suzuki men iof så bor man ju mitt ute i skogen och det är mkt sällan man vart in till jokkmokk med grizzlyn så det kommer man nog inte lida så mkt av egentligen...
nä de tål o grubblas på..
men dom flesta maskiner har ju sina egna för o nackdelar, det som är rikgtigt tråkigt e ju att de verkar som att jappsarna verkar stannat i utvecklingen..
men suzuki byggs väl i usa
är de lika med yamma?
-
jag fattar inte varför byte dom är ju kusiner hådare sadel på sukkan och lite trögare servo och längre hjulbas och lite tröttare och som du säger med cvt utblåset ,,,skulle nog satsa på kawan eller can am istället
-
jag fattar inte varför byte dom är ju kusiner hådare sadel på sukkan och lite trögare servo och längre hjulbas och lite tröttare och som du säger med cvt utblåset ,,,skulle nog satsa på kawan eller can am istället
så suzukin är tröttare än grizzlyn?
har ev fått köpare på min grizzly och så får man ju en suzuki till en bra kurs..
(är ju åf så därför håller man sig till dom man kan få tag på så det är därför jag funderar på en suzuki)
men jag ska nog övertala farsan o byta ut sin tgb mot en suzuki istället,,
det hade nog kanske vart bäst egentligen...
en kawwa är jag också lite nyfiken på, men man har ju läst så mkt om problem med dom, men dom kanske är borta med den nya modellen?
-
jag fattar inte varför byte dom är ju kusiner hådare sadel på sukkan och lite trögare servo och längre hjulbas och lite tröttare och som du säger med cvt utblåset ,,,skulle nog satsa på kawan eller can am istället
Att Suzukin är tröttare än Grizzlyn är då inget jag har upplevt, snarare tvärtom. Sen tycker jag Grizzlyn har för mycket gummisnodds effekt när man står mot ett hinder och ska köra över, man gasar och det känns som det är ett tryck som ska byggas upp innan hjulen snurrar. På KQ finns det också men inte lika påtaglig.
Ärligt talat är skillnaden på Grizzly och KQ inte speciellt stor, båda är mycket pålitliga maskiner som tål MYCKET stryk.
Men ska man ha KQ ska man ha servo.
Lycka till!
-
håller på o montera en king quad nu, ser ju riktigt fina ut men helt otroligt så lättväxlad den är..
den verkar ju vara lika lätt o smidig som grizzlyn..
-
nu har jag jämfört maskinerna ordentligt och jag fortsätter åka yamma, men ska nog övertala min far att skaffa en king quad..
vi drog mot vatandra och grizzlyn gick bättre vann varenda gång ..
-
Kliv upp på 2cylindrar nu. lägg moppemotorerna bakom dig ;)
Färdigsnorklad från fabrik kanske!!?
-
Kliv upp på 2cylindrar nu. lägg moppemotorerna bakom dig ;)
Färdigsnorklad från fabrik kanske!!?
ja de hade vart kul, men jag e sjukt nöjd med grizzlyn otroligt smidig maskin men jag kommer provköra en ny kawwa v 19 så man får se va de bliver
-
Jag e sjukt nöjd med grizzlyn otroligt smidig maskin
Det är ju inte jag som funderar å startar trådar i ämnet ;)
Hoppas det löser sig för dig ()p
-
Det är ju inte jag som funderar å startar trådar i ämnet ;)
Hoppas det löser sig för dig ()p
nä de e riktigt jobbigt o fundera, hela tiden men en suzuki blir det inte iaf..
så nu återstår de o testa en kawwa, men där e de ju e där me oljan samt diffen, annars tror jag det är en fin maskin..
för nog saknar man effekt alltid, de e ju ofrånkomligt.
Ska försöka testa en can am 1000 i veckan, så får man se hu dom går..
synd bara att dom e så dyra....
men det kan bli så att farsan får byta ut tgb:n till en king quad 750 det hade ju vart riktigt bra..
-
för nog saknar man effekt alltid, de e ju ofrånkomligt.
Ska försöka testa en can am 1000 i veckan, så får man se hu dom går..
synd bara att dom e så dyra....
Man lever bara en gång ;)