ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Snowgubben skrivet 14 juni 2011 kl. 19:34:26
-
Tjenare!
Har fått på mina nya hjul och kört ett tag nu med dem och tycker den verkar en aning ostabil på vägen. Körde först med sänkningssats fram vilket förändrade cambervinkeln men har plockat av den nu vilket gav extremt posetiv effekt. Den är dock fortfarande ostabil och sliter framdäckena ganska ojämnt och tänkte då ställa toe-in men vet inte hur stor den ska vara!
Hur får man den stabilare på vägen och hur ska framvagnen vara inställd? :D
Mvh Mattias
-
Kolla om denna kan vara till någon hjälp
(http://i399.photobucket.com/albums/pp71/wbugs/toein2.jpg)
//Artin
-
blev sådär!! prova denna
http://i399.photobucket.com/albums/pp71/wbugs/toein2.jpg
-
Jag bugar och bockar, ska försöka hinna med detta under helgen och hoppas på en förbättring :)
-
Glöm inte att belasta den när du ställer in, jag missade detta totalt och hade höjt upp den på domkraft för att kunna rotera och mäta hjulen bättre men när jag satte mig på fick jag toe in på 2-3 centimeter!
Mvh
D
-
Jag har lite erfarenhet ang. quads men tycker att min LTZ också är orolig på grusvägar. Har kört många mil mc på grus och har aldrig upplevt att ett fordon är "ostadig" på grus. Jag får sitta och parera hela tiden för den vandrar över grusvägarna.
Jag har tänkt att det är däcken som gör det, eller är det normalt?
-
Tittade lite på hjulinst. på min LTZ och ser att jag har toe out istället för toe in. Och det är ganska ordentligt med toe out. Men det ska vara tvärt om, alltså toe in?? ???
-
Pumpa in mer luft i framdäcken.
Minst 1,5 kilo, blir mycket mindre orolig då.
Lite stötigare men vandrar mindre på vägen.