ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Renegade 1000 skrivet 10 juni 2011 kl. 22:35:59
-
Kompisen har köpt en vägreggad ds 450x -09 med 70 mil på mätaren.
Har varit ostrypt sen nyköp !!
Nu till frågorna !!
Måste man klippa "pink wire" för att montera bränsle box å slipon eller helsystem ?
Kan man köra med slipon utan bränsle box utan att riskera något otrevligt ?
Ser att på www.motoworks.com att dom säljer något dom heter "Ecu bypass" vad gör den för nytta tro ?
-
Kompisen har köpt en vägreggad ds 450x -09 med 70 mil på mätaren.
Har varit ostrypt sen nyköp !!
Nu till frågorna !!
Måste man klippa "pink wire" för att montera bränsle box å slipon eller helsystem ?
Kan man köra med slipon utan bränsle box utan att riskera något otrevligt ?
Ser att på www.motoworks.com att dom säljer något dom heter "Ecu bypass" vad gör den för nytta tro ?
Finns förmodligen ingen pinkwire att klippa.
Även om de skulle finnas skall du inte klippa den.
"Ecu bypass" är inte de bara till suzuki?
Du bör satsa på en bränslebox.
-
klipp "pinkwire" bort med luftburkslocket och på med slipon så har du en helt annan maskin sen, framför allt så får du normalt bottenvrid på maskinen sedan.
Sen går det säkert lira till det ännu bättre med en bränslebox men då bör man veta vad man gör...
-
gäller den pinkwiern 09an? har för mig det bara är på 08orna!
jag har den oklippt på min 2011, så effekt system och bortplockat luftburks lock på och den går kanon bra så! har testat lite med bränslebox, men kunde inte förstå mig på den och eftersom hojen går riktigt utan så tog jag bort den igen, ligger i garaget nu! kanske skulle börja testa lite med den igen...
finns ingen ECU bypass att köpa till DSen, det man får göra är att programera om ECUn. Tror inte det gör mer än tar bort överhettnings spärren, så du inte riskerar att gå in i limp mode, så är ett måste att göra om du ska tävla med den, annars kan du lika gärna ha kvar det, är ju trotts allt en säkerhet för att hojen inta ska bli överhettad.
dock när du monterar effektsystemet och tar bort locket var bered på att hojen kommer gå skit dåligt ett tag (10-20minuter) det är bara tills ECUn har ställt om sig för de röret och lock bort tagningen! jag hade jäkla problem på träningen förra tävlingen när jag blev tvungen att montera på orginalröret eftersom jag inte klarade ljudmätningen, hojen gick sjukt konstigt en stund innan allt hade ställt om sig!
-
ingen aning om just 09an, men på 08 och 10an finns det då en kabel att klippa.