ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Micke Ax skrivet 7 juni 2011 kl. 22:50:11

Titel: 20x6-10 på en orginal LTZ400 fälg?
Skrivet av: Micke Ax skrivet 7 juni 2011 kl. 22:50:11
Byte däck 19x10-9 i bak, men det ser lite roligt ut med 22x7x10 ifram.
Så antingen väljer jag 20x6-10 eller 19x6-10. Är det någon som har någon synpunkt?
Titel: SV: 20x6-10 på en orginal LTZ400 fälg?
Skrivet av: Hydro skrivet 8 juni 2011 kl. 08:20:58
Att byta enbart pga utseendet är inget en smålänning skulle göra.
Kostar ju TUSENTALS kronor! :whip:

Du får en lägre maskin, med lägre markfrigång, men annars är det självklart fullt möjligt.
Är framdäcken dessutom slitna så kan det nog vara bättre att byta till mindre storlek ja, då de rätta styrvinklarna bibehålls.

Tänk för övrigt på att utväxlingen (toppfart, varvtal och ax) nu förändrats med mindre drivhjul.
Titel: SV: 20x6-10 på en orginal LTZ400 fälg?
Skrivet av: Micke Ax skrivet 8 juni 2011 kl. 11:56:16
Att byta enbart pga utseendet är inget en smålänning skulle göra.
Kostar ju TUSENTALS kronor! :whip:

Du får en lägre maskin, med lägre markfrigång, men annars är det självklart fullt möjligt.
Är framdäcken dessutom slitna så kan det nog vara bättre att byta till mindre storlek ja, då de rätta styrvinklarna bibehålls.

Tänk för övrigt på att utväxlingen (toppfart, varvtal och ax) nu förändrats med mindre drivhjul.

OK?
Tänkte mera om jag går ner 1tum, från 7" till 6". Vill ju inte ha tyskstuket på fälg/däck och sedan köra sönder fälgbanan pga för smalt däck.