ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Wildhearted skrivet 26 maj 2011 kl. 09:46:25
-
Har nu en dinli 270 men e trött på dessa jävla halvfabrikaten som bara går sönder stup i kvarten
så enkel fråga, är 350'n driftsäker? dvs, håller lager i bakaxel o motor mer än 200 mil? likaså med lager och leder och liknande..motorn har ja hört ska va skottsäker så den oroar jag mig inte över..har lite tankar över en 350 som nästa köp
något speciellt som brukar gå isönder?
-
Liten snabbskanning i yamma delen och egna bekantas problem så är den generellt ganska stabil.
Men visst finns problem, krökar,startproblem,bakaxellager,elfel, varmnypningar och oljeläckage från motor bl a, allt detta kan ju hända på beggade maskiner som används och är några år.
Service är A och O för att slippa extra mycket haverier, men går inte undvika helt. (och då är det ju trevligt med billiga delar)
Varför inte bara byta ditt lager som ett billigt sätt att få igång din 270 (om det nu inte är mer effekt du vill ha, då kommer du säkert att tröttna på en 350 också med tiden).
-
Lite mer effekt är det jag vill ha, men mestadels högre top, vill kunna ligga i samma hastighet som bilarna på motorvägen iaf..sen är ja bara ute efter driftsäkerhet på min nästa quad, på dinlin ryker lager efter lager..denna gången va de lagert i sekundären
är trött på halvfabrikat
-
vill kunna ligga i samma hastighet som bilarna på motorvägen iaf..
Då kollar du in fel maskin ;)
-
Öh, så du säger att den inte ger 110 med drev, och lite mods? :/
-
Öh, så du säger att den inte ger 110 med drev, och lite mods? :/
jojojo... toppfarten, men det är absolut inte marschfarten ;)
-
Lite mer effekt är det jag vill ha, men mestadels högre top, vill kunna ligga i samma hastighet som bilarna på motorvägen iaf..sen är ja bara ute efter driftsäkerhet på min nästa quad, på dinlin ryker lager efter lager..denna gången va de lagert i sekundären
Hmm ja saker händer om maskinerna är några år, och lager går sönder även på andra maskiner(har du verkligen läst på forumet om 350:in? skriv raptor 350 i söken och du har en del att läsa)
Skulle inte tro att du måste byta bakaxellager om några få mil igen på din 270, och det är ju bra om om reservdelar är billiga om något händer.
Menar du att om du nu byter lager i sekundären, att du kommer att få byta igen inom 200 mil, eller alla lager du tidigare bytt får du byta igen på några mil?
Men visst, sälj och köp en yamma 350 och hoppas på ett problemfritt körande. Risken är ju att du kan bli besviken om du köper beggat, och den har gått några hundra mil, och osäkert hur den är servad.
Ja du kommer att ha lite fler kusar, men har du redan börjat jakten på kusar så dröjer det inte länge tills du tittar på en raptor 700.
-
Förstår hur du tänker Onlyhenke, men tänker mer på en hojj, där allt från fabrik redan håller lite högre kvaliteé, för uppenbarligen gör inte dom från dinli de eftersom dom skär efter varann redan efter ett par hundra mil, yamaha borde ha bättre kvaliteé än dinli tycker jag, eftersom dom varit med så många år redan, ett skf lager hade aldrig skurit efter 200 mil, inte heller 500 eller 1000, om man köpt med tätning rätt för ändamålet
-
Jaja
Men allt kan gå sönder speciellt beggade maskiner.
har du sett denna tråd? läs hela.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=4111.0