ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Bo Garsle skrivet 26 juni 2006 kl. 00:28:24
-
Tja,
Har nu meckat lite med min Smc 250 Stinger. Trimdämp, 130 - 140 munstycke, borrat hål i locket till luftburken och provat olika drev (40,32,36).
Kollade på mina tändstift (NGK CR7HSA) och såg att de var helt sotiga. Byte då från 140munstycke till 130. Märkte då att Smc´n svarade jämnare över hela registret men tappade bottendrag. Vad är det som påverkar piggheten i en maskin ? jag förstår att alla möjliga faktorer spelar in, men vad kan en lekman som jag mecka med för att få ut max från min Smc ? Har tändstiften stor påverkan ? (mina har gått lite över 300mil) Trodde i min enfald att max på allt skulle bli mer drag :=))...
Uppsättning idag; Trimdämp, 130 munstycke, nålen näst längst ner, 8st 30 mm hål i locket till luftfiltret och 36T drev.
mvh
Bo Garsle
-
Justera din bränsleskruv ibland också, den påverkar från tomgång upp till 1/8 gaspådrag.
Den sitter undertill på förgasaren, framför flottörhuset.
Det har diskuterats här tidigare exakt hur man ska justera den, använd sökfunktionen.