ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: atvstryparn skrivet 15 maj 2011 kl. 23:19:03
-
Har en linhai allroad 300 06:a som går ryckigt och knyckigt på låga varv, den liksom "hoppar framåt". Har ni någon fundering på vad det kan vara för fel? Har för mig jag läste någon stans om att det var något med elen som kunde gå sönder och då blev det såhär?
/mvh
-
Menar du att den misständer för dig? Eller går den ryckigt i transmissionen?
Gör den lika om du kör i friläget och varvar upp den?
Vissa har väl haft problem med tändningslåset, men jag vet inte om det blir dina problem av det.
Om den beter sig normalt i friläge så är det kanske variatorn som spökar. Du får försöka utveckla lite. :)
-
Ja den misständer kanske formulerade mig lite dåligt, men har för mig jag läste någon stans att det fanns någon box eller liknande som detta kunde bero på? Ungefär som när man försöker köra direkt när den är kallstartad, dock bara ibland detta händer.
-
Det finns en "speed limiter" som begränsar farten när du backar, så att du måste trycka in overrideknappen för bättre skjuts.
Kan stämma att någon haft problem med den.
Om du tar loss "huven" fram, så ser du den sittandes där under. Tror det står speed limiter på den, bara att testa dra ur kontakten har jag för mig.
Det finns ju en större också, men det är CDI-boxen.
Tar man loss den så sitter det en kabel på baksidan som en bygel. Den kan man klippa om man vill, då flyttar man varvstoppet en liten bit. Dom har strypt den något i varven, så klipper du den så kan du nog varva ca 1000rpm till. Men det är ju inget man märker så mkt av, ska ju oftast till en nedförsbacke innan man hittar varvstoppet på högväxeln. :)
-
Okej ska kolla lite imorgon :) Har inte sett någon knapp med override? vart sitter den?
-
Knappen sitter längst ned på vänstra handtaget. Svart vippknapp tror jag. Var ett tag sedan jag använde den... ()p
-
Har varit ute o undersökt den och kommit på att det nästan alltid bara händer när man ligger sakta på lågen. Sedan värkar inte min ha någon override, kanske beror på att den är en 05:a? Enligt den förra ägaren var det en 06:a men har kollat i papprena och det stämde ju tydligen inte :hmmm:
-
Du har nog ingen override knapp men en speed limiter. Men den skall inte på verka något på låga varv, utan bara högre när man backar. Har inte skruvat isär min förgasare någon gång. men på "vanliga" hojar har man "ofta" ett lågfarts munstycke. kanske det är det som geggat igen.
-
Killen tröttnade på sin Linhai och skaffade en Cf istället.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=36798.msg323767#msg323767
Men han vill säkert få ordning på Linhaien också när han orkar skruva med den.
-
Jag hadde samma problem med min Linhai 260b 4x4 -08, justerade ventilerna sen gick den som den skulle.
-
Jag har precis fått exakt samma problem med min. Den misständer på låga varv och kan pluddra och dö när man kör ibland. När den blir varm så går den bättre, men gillar inte när man håller jämn gas en längre tid. Lamporna blinkar och har sig och batterilampan lyser fast det är hur bra kräm som helst skall tilläggas. Förgasaren är rengjord i minsta detalj och nytt stift är i och den tar inte kylluft. Ventilspelet ??? eller kanske något med tändsystemet eller automatchoken?? Jag är trött på gissningslekar så hjälp snälla !!
-
Jag har precis fått exakt samma problem med min. Den misständer på låga varv och kan pluddra och dö när man kör ibland. När den blir varm så går den bättre, men gillar inte när man håller jämn gas en längre tid. Lamporna blinkar och har sig och batterilampan lyser fast det är hur bra kräm som helst skall tilläggas. Förgasaren är rengjord i minsta detalj och nytt stift är i och den tar inte kylluft. Ventilspelet ??? eller kanske något med tändsystemet eller automatchoken?? Jag är trött på gissningslekar så hjälp snälla !!
Synd att du är less på gissningslekar. Då ska inte jag försöka gissa mig till en lösning.