ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: JohnnyW skrivet 27 april 2011 kl. 22:06:22
-
Hej!
Märkte igår att min tgb fick väldigt varm krök så jag tog bort pluggen idag men kröken är fortfarande helt röd?
Det här verkar vara ett problem alla har? Ska det vara så här?
Vad kan jag annars göra åt det?
\\Johnny
-
Verkar vara ett vanligt fenomen, på de flesta 4 hjulingar.
Hur blev skillnaden när du tog bort pluggen? Märktes det nån större skillnad?
Köpte en i går oxå :)
-
Är det inte så att röret kan bli för varmt om maskinen går för magert?
Kanske läge att bestycka om förgasaren då?
Som sagt är det ett rätt vanligt problem, så det borde gå att söka lite och hitta hur andra gjort. Inte bara tgb alltså som har detta problem.
-
Avgasbandage finns ju att linda runt kröken, finns en hel del om det här på forumet.
Kan vara värt att minnas när man "förbättrar" en sak i kedjan insugluft, förbränning, avgas måste man förbättra oxo de andra för att få maximal effekt. öppnar du avgasröret måste oxo munstycket bytas till större och luftintaget ökas.
Men om pluggen i kröken är efteråt satt dit så skulle man kunna tänka sig att allt är nu som det var menat från fabriken..
-
vet att min kunde bli ganska varm men inte så den glödde. blev visserligen bättre när jag satte på ett dial-a-jet.
-
Går nog för snålt. i med ett större huvudmunstycke med nån siffra uppåt.
-
Ok. har läst att maskinen är gjord för att gå utan plugg så därför behöver man inte bestycka om den. men det hade inte vart fel att prova att gå upp en storlek i h-munstycke ändå? Maskinen går bra i övrigt och jag är RIKTIGT nöjd. det blev rejäl skillnad när pluggen försvan iaf.
\\Johnny
-
Ok. har läst att maskinen är gjord för att gå utan plugg så därför behöver man inte bestycka om den. men det hade inte vart fel att prova att gå upp en storlek i h-munstycke ändå? Maskinen går bra i övrigt och jag är RIKTIGT nöjd. det blev rejäl skillnad när pluggen försvan iaf.
\\Johnny
Pröva, är ju inte större peng för att testa. kan ju lite bättre.
bara ta reda på vad du har nu o ta ett snepp upp på huvudmunstycket.
inte förmycket då du behöver andra mods som tex avgas och luftfilter, mer flås lixom.
Oftast bättre o lite lite för fet blandning än lite för snål blandning då maskin inte håller lika länge o kolven inte kylls ner ordenligt.
-
vet att min kunde bli ganska varm men inte så den glödde. blev visserligen bättre när jag satte på ett dial-a-jet.
Mjo dial-a-jet gör ju sitt. hade de på Dinlin, försvann allt som var dåligt till de bättre o rappare maskin =>