ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: freddannutte skrivet 27 april 2011 kl. 20:09:05

Titel: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: freddannutte skrivet 27 april 2011 kl. 20:09:05
Nån som har nån sån eller har erfarenheter???... äre nackdel me "automat" efter väg?... va är toppfart osv?
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Mango Kid skrivet 28 april 2011 kl. 19:15:14
Jag hade en sån förut. Den var sjukt rolig. Visst så gick maskinerna med manuell växellåda fortare och 4x4 funkar bättre i skogen men denna maskinen funkade ofta mycket bra på alla ställen. Men sätter du den på klumpen bak så har du inge drivning då den inte är 4x4. Fint ljud är det i maskinen också.

Den är välldigt lätt fram så framhjulen var ofta i luften vid starten. Saknar den faktiskt lite idag. Men på grusvägar så piskar du de flesta maskinerna.

Allt fanns på den maskinen tyckte jag, förutom 4x4. Därför bytte jag efter ett tag till en Outlander 800.

Lycka till
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Lowest skrivet 28 april 2011 kl. 19:40:46
Jag saknar min jag med för det är en underbar maskin.

Sätter man dit större bakdäck så funkar den kanon på vintern med.

På min hade jag tändbox och dubbelsystem så den toppade strax under 140km/t.
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Tob skrivet 28 april 2011 kl. 20:21:30
kan bara hålla med. åxå haft en sån.  ()p helt underbar maskin att köra. skulle jag köpa en quad igen skulle det bli en sån
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: freddannutte skrivet 29 april 2011 kl. 07:06:45
Hade ni några problem me maskinerna? å hur går den efter väg?
JAg har inte sett dom förut, å enligt mej så var priset överkommligt me tanke på att det trots allt är en kvalitets maskin, å dessutom me så "stor" motor... tror den gick för 85´ som "dresel"
Kan man ligga å åka -70-90 på sånna vägar utan att det blir jobbigt med för höga varv på motorn osv?, såg att det va kardandrift? så det är ju inte möjligt att byta utväxling på samma sätt som på en med kedja...
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Grov skrivet 29 april 2011 kl. 08:26:52
En underbar maskin  ()p på alla underlag utom i djup lera förstås.
Att ligga i 90 km på landsväg är inga problem min toppade drygt 140 enligt mätaren med annan tändbox och dubbel system.
Utan tvekan den roligaste maskin jag kört
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Gordon skrivet 2 augusti 2011 kl. 22:16:34
Hej ursäkta att jag bryter mig att jag kliver in i tråden. Men jag är lite sugen på 700a mycke för att den har variator.
Men undrar om den är lättkörd o stabil på vägen. Åker mest grusväg o lite asfalt. Har fått för mig att denna maskin är optimal för mig. Hur är bromsarna kopplade orginal på dom?
Är den jämförbar med raptor 700a i chassiet?
Mvh
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Grov skrivet 3 augusti 2011 kl. 16:05:57
Du har fram broms på vänster sida styret bakbroms på höger sida fotbromsen tar på alla 4 så är det på Dresel men tror inte det är så original.

Chassiet är inte att jämfära med en Raptor då kawwan är betydligt större
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Gordon skrivet 3 augusti 2011 kl. 23:20:16
Du har fram broms på vänster sida styret bakbroms på höger sida fotbromsen tar på alla 4 så är det på Dresel men tror inte det är så original.

Chassiet är inte att jämfära med en Raptor då kawwan är betydligt större

Ja då är ju bromsarna optimala för min del. Men iom att den är så pass mycke större så borde den vara stabilare och lugnare? Jag vill ha en hjuling som är så lättkörd som möjligt med automat och endast handbromsar.
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Mango Kid skrivet 4 augusti 2011 kl. 09:39:00
Jag tycker maskinen är oerhört stabil och på grusväg är det nog mitt förstaval.
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Lowest skrivet 4 augusti 2011 kl. 17:21:48
Du har fram broms på vänster sida styret bakbroms på höger sida fotbromsen tar på alla 4 så är det på Dresel men tror inte det är så original.

Chassiet är inte att jämfära med en Raptor då kawwan är betydligt större

Tror du har förväxlat hur bromsarna är kopplade på den :hmmm:
Frambromsen sitter alltid på högersida.

På väster sida på styret har du bakbroms och på höger sida har du frambromsen och fotbromsen tar bara bak men dresel har satt dit en vajer som går från pedalen upp till höger bromshandtag.
Så när man bromsar med fotbromsen så drar vajern i handtaget för frambromsen och man får broms på alla 4 hjulen.
Dresel kopplar bromsen så på alla sina maskiner. Men det är bara att ta bort vajern så blir bromsarna som orginal det har ja gjort på alla mina dreselmaskiner.

Ska du ha en lättkörd maskin ska du ha en KFX  ()p
Den går som en dröm på vägen och även i skogen och sätter man dit 25tums däck på vintern så går den även i riktigt djup snö.

Den funkar kanon att åka 2st på den.

Det enda som saknas med den är 4wd annars är den helt perfekt  :headbang:
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: Gordon skrivet 5 augusti 2011 kl. 01:26:14
Ja det här låter som en perfekt maskin för mig. Finns det nägra kända svagheter som man ska kolla på denna maskin?
Tack för all hjälp med information. //F
Titel: SV: Kawasaki KFX 700 V-Force
Skrivet av: KfxJohan skrivet 11 april 2012 kl. 15:41:52
Har en Grym maskin blir inte mkt roligare än så här  :DV KFX700 all the way  :headbang: