ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Leandersson skrivet 22 april 2011 kl. 19:58:11
-
Äntligen kom damen med de efterlängtade orden.
Ska du köpa ny leksak kan du ju köpa en som vi alla har bruk för!!!
Så vad ska jag köpa.
Max MAX pris är iaf 110000
Grizzly 700
Suzuki 750
Cam-am 800
Neeed help...
Vet ju att detta är en yamaha tråd i forumet men alla läser ju detta så!!!
Mycket tacksam för svar. Kommer inte köpa av privatperson utan av företag...
-
Vilka fina ord från din kvinna! ()p
Vad ska du/ni använda maskinen till?
Mest bus och värst motor får du nog i can-am, men dom andra kanske passar bättre för arbete?
Fördel med can-am är att dom säljs vägreggade av can-am själva medans dom andra får man köpa som Dreselombyggnad(tex) om man vill ha en vägreggad.
Servo finns väl på alla tre maskinerna om du väljer rätt årsmodell, det är nog rätt trevligt att ha. Och jag skulle tro att frugan uppskattar det också om hon ska styra ibland.
-
Det blir nog mest bus och lek.
Skogskörning med the boys och så för mig sen blir de väl mest vanlig körning med barnen för frugan då 5 åringen kör cross och 3 åringen kör 4 hjuling så det står härligaa till här..
HUr är de med service intervaller och så!
Can am en är ju så jävla dyr!
Yamahan är ju snäppet billigare! Vägreggad behöver den inte va med de hade ju varit trevligt som bara de!
Hur r can amen!
Försäkring och så!
-
Försäkring kostar nog lika på de flesta fyrhjulingar oavsett märke, dom går ju på effekt och alla vägreggade får ju ha max 20hk. Kostar nog 2500-3500kr per år skulle jag tro, beroende på vart man bor.
Dock är det väl inte så många som åker strypt 800cc ;)
Jag har vägreggade maskiner, och jag tycker det är riktigt trevligt att kunna åka på alla vägar som man vill. I terrängen får man väl aldrig åka egentligen ändå.
Det är ju billigare försäkring på terrängreggat, och ingen besiktning heller.
Can-am har ju en V-twin, vilket ger lite annan körkänsla än en encylindrig. Det är väl lite smaksak det där.
Servicepriser har jag ingen koll på, min har snart gått 2800 mil så den är inne i "serva själv" delen av sitt liv nu tror jag. :)
Har du någon handlare i närheten som är bra? Närhet till en sådan är ju inte dumt, om det nu skulle krångla eller vid service.
Vad åker kompisarna då?
Det är ju ganska bra om man känner någon med lika maskin som man kan få tips och hjälp av, eller så köper man bara en värre maskin så man kan köra ifrån dom. :DV
-
Skall det lekas och busas lite så är ju Can-Am i en egen division.
Tänk även på att den finns i förlängd version som dels ger bra stabilitet i branta backar, både uppför och nedför, men kanske framför allt så innehåller den i kunglig passagerarplats där du kan åka när kvinnan i ditt liv styr till skogs!
Servicekostnaden på en tvåcylindrig maskin blir självklart lite högre än på de med stånka, men du får också betydligt mer för pengarna!
Soppakostnaden är densamma, försäkringen också, likaså eventuell skatt.
Och en Can-Am håller sitt värde minst i klass med Yamma och Sukka.
Provkör så rätas frågetecknen ut.
-
låt tanten prov köra en can-am så är de klart :) heh nej då men åk o prova olika så får ni se vad som passar er bäst.
//mitto