ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: monza skrivet 18 juni 2006 kl. 11:43:03
-
hejsan! tänker byta maskin. (loncin 250) har sneglat på kymco kxr.min fråga är rimlig marchfart.vibrationer,komfort.osv.... loncin 250 har funkat för mej men är alldeles för liten för 2pers.+djävulska vibrationer över 75kmt :?
-
Tja... Jag är ju nybörjare jag med. Har en Kymco KXR och är ruskigt nöjd. Bekväm att köra, ok att skjutsa på, minimalt underhåll än så länge.
Har iofs bara kört ca 150 mil av de drygt 500 den rullat totalt. Dessutom har jag inte mycket att jämföra med.
Jag kan säga så mycket att jag skulle inte dra mig för att köpa en Kymco igen.
Möjligen skulle man önska lite mer tryck i den men jag tycker den pinnar på helt tillräckligt.
Mvh /Tobbe
-
Rimlig marshfart med en kxr är 60kmh. Vid 70 som du knappt lyckas komma upp i börkar det vibrera i fotpinnarna. Men det är en kanonmaskin med minimalt underhåll och mycket driftsäker. Jag kan bara rekomendera den även för skjuts. Skulle du vilja åka snabbare än 70 rekommenderar jag dig att kolla på en annan maskin annars ett kanonköp. Lycka till
-
Rimlig marshfart med en kxr är 60kmh. Vid 70 som du knappt lyckas komma upp i börkar det vibrera i fotpinnarna. Men det är en kanonmaskin med minimalt underhåll och mycket driftsäker. Jag kan bara rekomendera den även för skjuts. Skulle du vilja åka snabbare än 70 rekommenderar jag dig att kolla på en annan maskin annars ett kanonköp. Lycka till
Men hallå 8O ... rimlig marschfart är fullgas= 80-88 km/h går som en dröm på vägen -vibrationer? känns knappt ... jag har ägt 3st kxr 250 totalt 500 mil på dom tillsammans...
-
Rimlig marschfart är högre än 60 om du frågar mig. Öka en tagg på framdrevet och det är inga större bekymmer att ligga i 80km/h utan att den vibrerar sönder. Maxfart då ligger väl runt 85km/h. Den har mycket bra komfort och lite vibrationer i jämförelse med många andra fyrhjulingar. Dock tjänar den på att breddas med ett par spacers både fram och bak. Blir mycket stabilare i kurvorna.
-
just vibrationer är ja d-vligt less på! min maskin vibrerar fruktansvärt i alla farter mellan 70-90 kmt.
-
Min kxr i orginalutförande toppad bara 75km/h och då väger jag inte mera än 80kg. Men som sagt en kvalitetsmaskin.
-
Min kxr i orginalutförande toppad bara 75km/h och då väger jag inte mera än 80kg. Men som sagt en kvalitetsmaskin.
om nu mätarn visa rätt så va de riktigt pissig toppfart- förstår om du sålde DEN isåfall..
-
Jag har en KXR som toppar 85km/h på raka 90-95km/h utför! Inga vibrationen att klaga på. Min KXR har gått 250mil å är som ny i känslan och utseende = KANON KVALITÉ!! minst lika bra som jappsarna. Det enda jag vill ändra på är däcken. En uppsättning crossdäck skulle va kul å ha.
-
Glömnde!!!! Min gör 100km/h enligt mätaren på 3st olika Yamaha raptor 350!! dom är helt standard. Min mätare visade vid samma tillfälle 85km/h. Så det där med toppfart på vissa modeller är kanske att ta med en nypa salt.
-
Jag har kört kxr 250 i ett år nu året runt & prövat olika hojar & jag har aldrig uppfattat några vibrationer trots att jag kör på cross däck min gör ca 85km med en extra tagg på framdrevet KÖP!!!!
:D
-
Eller köp en maxxer 300, dom gör iaf 90 Km/h på mätarn ur kartong...
+ mkt. fin kvalite i klass med Jappsarna, inte många andra maskiner man kan säga det om iaf.
Köp!
-
ok! jag är övertygad.blir en kxr. :D
-
Helt klart så är jag nöjd med min KXR som jag köpte för ca 2 veckor sen, känner inte av några vibrationer trots att jag kör ca 9 mil om dagen med den i fullt flås (85km/h), ska dock dreva upp den 1 kugg för lägre varv, absolut att rekomendera denna maskin när det gäller 250cc. helnöjd med min lilla leksak :D