ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: bauden skrivet 4 april 2011 kl. 01:41:36
-
:(veryangry):
nu e de andra gången min låda har rasat, första gången var vid 70 - 80 mil .. o nu efter renovering då de påstods har stoppat i mer beprövade grejjor i lådan så höll den knappt 20 mil ca. blir rätt less då den ska skickas till stockholm för reparation igen, sist tog de cirka 3 - 3 1/2 månad som i mitt tycke är väldigt lång tid. plus att diffen fram tuggar o slår i o ur när den får jobba , glapp i styr lagret någonstans, ska de vara så här på drygt hundra mil, vist e de en billigare atv men jag tycker ju att 70 k e rätt mycke pengar för o få en maskin o stå på service mesta dels.
annars en trevlig maskin =)
någon som vet: kan jag som kund /ägare påverka garanti tiden på sådana händelser antar att de tar lika lång tid denna gång.
mvh jonas
-
jahaja samma här med en massa problem var borta minst lika länge varge gång och nu är den ivägskickad igen till stockholm sisst bytte de hela toppen o kolv m.m går fortfarande inte bra o nu super den isej olja med när ja tängte att det är bäst ja kollar oljan ja då fick ja i 3 LITER :(veryangry): :-\ ska de va så
funderar starkt på o byta inden nu mot en sprillans ny goes 520 istället de maskinerna rullarju iaf
min har ja haft i ca 1.5 år o bara hunnit köra 53 timmar med den vågar man ha en sånn maskin kvar efter att garantin gott ut :banghead:
-
Har precis skruvat ur motorn ur min maskin som ska få vidaretransport till Stockholm i morgon. Växellådsras efter 948km/55,5tim.
-
Inte bara jag då :-\. Funderar också på en goes . Näe precis min har rullat runt 10 mil sedan jag fick ny låda som enligt dealy nissen jag prata med skulle va preppad med beprövade saker o då sa jag va bra då kanske den rullar mer än 62 mil som första lådan rasa vid men icke 10 -15 mil gick de lättare träng o landsväg , de får en chans till sen får vi se hur de blir
-
funderar me på o ge min en shans till men sen får droppen va nodd om de blir någe mera på den
känns som att goes 520 är mycke bättre den harju funnits ett tag o då borde de fott bort alla felena
vet inte när den kom men tippar på 05 06
-
Visst är det sorgligt men nu måtte dom väl ha lärt sej en läxa när dom kallar tillbaka dom som inte fått problem heller med årsmodell -10. Det var vad min åf sa idag iallafall.
-
värkar son 700 har mycket problem låter inte som så kull sj har ja en dinli 450 som bara går och går hur mycket jag en spöar den då man hoppar och lecker en hell del :headbang:
-
vi får se vad tiden lider .. ja mna tycker de borde lära sig de tråkiga e bara att man blir beskylld för att ha pöntat maskinen så att den pajjar villket inte e fallet, men hoppas de går igenom allt va de har lovar o att de får ordning på den för när den funkar e det en riktigt trevlig maskin ...
kul att de har gjort en bra quad maskin e väll de de har hållit på med längst synd bara att denna halkat efter
men snart e de nya tg i skogen lersesongen börjar ju nu så :headbang:
-
nu får de väll ge sej på dendär hobbyverkstan de har prata met åtf ida och de hadde bara bytt till en annan olja o skickat tillbaka maskin igen oljan försvinner hela tiden sisst fyllde ja på 3 liter :hmmm: och om de skulle hjälpa med en annan olja så vetja inte om ja vill ha maskin endå då
då kan manju undra hur länge den ska holla om den e så känslig
-
vi får se vad tiden lider .. ja mna tycker de borde lära sig de tråkiga e bara att man blir beskylld för att ha pöntat maskinen så att den pajjar villket inte e fallet, men hoppas de går igenom allt va de har lovar o att de får ordning på den för när den funkar e det en riktigt trevlig maskin ...
kul att de har gjort en bra quad maskin e väll de de har hållit på med längst synd bara att denna halkat efter
men snart e de nya tg i skogen lersesongen börjar ju nu så :headbang:
Min åf var mest trött på generalagenten för att dom inte informerar återförsäljarna vad som händer. Blev absolut inte beskylld för att ha varit oaktsam mot min maskin. Bara att hoppas på att det håller den här gången.
Håller med dej om att det är en underbar maskin ()p
-
Fattar inte att sånt härt skit får säljas ens
-
Dom får säkert ordning på denna maskinen precis som med 450´n men det lär nog ta nått år tyvärr.
Men den är ju billig så då kan det ju inte vara några bekymmer med lite verkstads besök. ^-^
-
CALLAHAN och pro-quad, exakt vad får ni ut av att vara nedvärderande och hånfulla mot de som tillverkar/säljer/köper en billigare maskin.
Har ni någon gång tänkt tanken att det kanske inte är alla som har råd att köpa en dyr märkesmaskin, men som ändå vill köpa nytt.
Visst, det är oftare sämre kvalite, och barnsjukdomar.
De billigare maskinerna är bra, då de får många fler att upptäcka glädjen med ATV/Quad, de flesta som har råd köper nog oftast något dyrare/bättre om de lessnar på små eller stora fel som drabbar deras maskiner.
Att hålla på att retas med de som inte vill eller kan satsa +100 000 på en ATV är bara dumt.
För övrigt har t.o.m märkesmaskinerna ibland problem med växellådor, diffar och liknande på nya modeller, det enda vi kan hoppas är att GOES/importören/säljerna tar problemen på allvar åt åtgärdar grundproblemet så snart som möjligt så att de som drabbats redan inte skall behöva drabbas igen.
-
Nu tror du fel Rickard. Jag själv undrar varför dessa får säljas, alla borde kallas in och byta till hållbara saker.
Dom som kör med extrema hjul och sinnesjuk terräng mm ja där går allt sönder, men Dinlina går sönder av *vägkörning* till och med.
Om fler ska fortsätta åka så kan inte såna här maskiner säljas, det måste bli mer kvalitet så folk är nöjda.
EDIT: Man kan väll inte börja köra snacket OOH VAD BRA DOM ÄR, KÖÖP när skiten rasar på vägen , och det är inte den första.
Hade jag köpt sån här maskin upplevt dessa ras , oj jävlar då hade ni fått se hur snabbt pengarna skulle va tillbaka på mitt konto & hjuling där den köptes. skulle bli totalt :(veryangry): :(veryangry): :(veryangry):
-
Visst är det så att maskiner som går sönder när man använder dem skall åtgärdas, där tror jag alla håller med, men att skriva att de inte borde få säljas anser jag vara väl stora ord.
Hur skulle det ha varit med Japanska bilar idag, om vi inte hade köpt dem för att de var billiga på 70-talet, ÄVEN om de var rostiga redan när de lastades av båten...
Jag är för egen del helt övertygad om att lågprisalternativen kommer att bli allt bättre och på sikt pressa prisbilden även på märkesmaskiner.
Som det nu är så får man vad man betalar för, köper man billigt får man räkna med problem, dessa problem skall/får dock inte vara av så allvarlig art att man kastar alla pengarna i sjön, DÅ och först då anser jag att man kan skriva att dessa maskiner borde inte få säljas.
Att andrahandsvärdet är lågt på en lågprismaskin tror jag alla räknar med när de köper en sån, förlusten behöver ändå inte bli större än om man köper en märkesmaskin...
Allvarligt talat så är det rätt barnsligt att döma ut vissa fabrikat bara för att man inte gillar dem.
Folk är som regel inte dummare än att de förstår vad de köper, och om, som i detta fall, det finns en allvarlig barnsjukdom så hoppas jag att importören tar det på allvar och åtgärdar maskinerna, eller låter köpet gå tillbaks.
Gör de inte det så finns konsumentköplagen som skyddar enskilda mot att drabbas allt för hårt.
Detta alltså om leverantören inte går i konkurs, då riskerar man att stå där med lång näsa.
Jag kan dock inte tänka mig att vare sig Dinli:s eller GOES importörer/leverantörer går i konkurs, intresset för lågprismaskiner, med "medelmåttig" kvalite borde vara så pass stort att de klarar sig även om de drabbas av vissa allvarliga barnsjukdomar.
-
Håller med sisådär 75% av det du säger Rickard. Men det ska fan skärpas till. En ATV måste tåla väg. Så är det bara, Annars vill jag förbjuda försäljning tills alla är återkallade och ordnade med starkare saker. Det har hänt dom bästa inom bilvärlden även.
-
Och vilka bilmärken har förbjudits att sälja?
-
Ja går man in och kikar på Polaris-Honda-Yamahasidorna här på forumet så verkar det ju vara problemaktivitet där också....
-
Ni missade min smiley grabbar! :hmmm:
-
visst kanske man får mer kvalitet för mer pengar men kan ha oflyt o få en märkesmaskin som krånglar mestadels med tror bara de gäller o ha flyt brorsans cf 500 har rullat på utan nått problem förutom nån lampa o någon knapp o de e ju kines hoj samt att en annan polares polaris hyffsat ny har de varit rätt mycke problem med för o vara en hoj som kostar en bit över 100 k .. men visst håller med att de e lite väl mycket ibland på dessa dinlis o andra kines hojjar
men har fattat som att goes maskinerna knallar på hyffsat bra
-
Finns ju alltid måndagsexemplar inom alla fabrikat!
Fast vissa märken verkar bygga mycket mer på måndagar än övriga veckan.
Jag själv var ju ruskigt nära att köpa en Access men när 4by4 sänkte Hondan ytterligare så kunde jag inte låtabli.
Kostade 99k när jag kolla första gången och under resans gång så var den till slut nere i 81K.
Men det var ju ren flax att jag avaktade lite med mitt inköp.
Hade dom haft en vit Access så hade jag ocskå kört en Taiwanese! ()p
-
Två av mina nya bilar jag köpt och andra med likadana bilar vart återkallade till märkesverkstad, för uppdatering, nått liknande kunde Dinli göra tycker man
-
honda e fina maskiner nästa atv köp blir en honda av någe slag fina modeller o bra kvalitet, kör en honda xr 400r i enduro spåret ingen raket och defentivt ingen smidighet men funkar o de e riktigt bra med ork i den tuff tuff motorn o den har fasen inte krångla en gång enda som bytts e olja filter luft filter o däck o drivpaket
tur man har nått mer nära ena rasar så man kommer ut i skogen på två hjul allafall
ha en de gött