ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: johanbiff skrivet 28 mars 2011 kl. 16:56:46
-
har läst lite men vissa saker är lite otydliga..
DB-kraven har en felmätning som dem måste lägga på vid prov +5db(samma som med lasern) men min fråga är:
i mina papper står det att den ska hålla 85db vid 2250v +5 är allså 90db..
men för den låta högre än detta??? allså får jag lov att ha 103 db på 6000v o.s.v? eller dem går helt efter 85db(90) vid 2250v och skiter i resten? köpte jy barker systemet och det ska hålla 94db max(med qc`s), så detta borde jy klara 90db vid 2250v kan man jy tycka..rätta mig gärna om jag har missförstått det hela.
tacksam för svar.
-
Om de är bilprovningen du är orolig för så kan jag tipsa om att spark arrestorn från orginal avgassystemet passar i barkersen. Inte så snyggt kanske men de funkar
Dock så måste du ha 2st. Kanske kan låna av nån?
Dämpar ljudet rätt rejält kan jag säga ()p
Inga svar på dina frågor men ett tips ändå
-
lite besiktning men och kunna slå polisen på fingrarna om dem stannar en..=)
-
När dom stanna mig så hade dom bara åsikter om att jag inte hade några backspeglar.
-
snutarna kan ju inte ta en för att man har för hög decibell nivå, dom har ju inga mätinstrument för det, har aldrig hört någon me motorfordon som blivit stoppad pga för högt ljud...
-
Om de misstänker att maskinen bullrar kan de ta fram släpet och ta med sig maskinen för att mäta buller men troligtvis har detta aldrig hänt.
Man kan dock få ett beslut att åka in på besiktning, det är säkert lite vanligare - men ändock ganska ovanligt.
-
...som jag skrev undrande i en annan tråd... får de egentligen slå ner på en ljudnivå när varvräknare saknas?
En kille svarade i den tråden med att slaglängden läggs in som parameter, men varvet då?
Hur vet de att det är vid 6000 de mäter och inte 7000?
...tex.
-
...som jag skrev undrande i en annan tråd... får de egentligen slå ner på en ljudnivå när varvräknare saknas?
En kille svarade i den tråden med att slaglängden läggs in som parameter, men varvet då?
Hur vet de att det är vid 6000 de mäter och inte 7000?
...tex.
läste att dem kopplar en anordning till hojjen som mäter varv och håller varvtalet konstant detta gör dock inte polisen utan regbesiktningen slaglängden är till för just villket varv du ska hålla när den mäts..som jag har förstått det iaf :tickedoff :D
-
hittade länken..
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5191