ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: norrland84 skrivet 27 mars 2011 kl. 20:30:27
-
Japp undrar ju hur bred man kan göra den min är breddad i dag men bara 6 cm på var dera sida bak och ja breddad fram med men vet inte hur mycket ......
roligt höra hur alla ni andra gjort ??
-
Din ser ju ut ungefär lika bred som min Racing edition :)
Alldeles nog brett tycker jag.. :D haha
//Erik
-
finns förmodligen a armarna samt den breda bakaxeln till RE versionen att få tag på,
då mäter den 126 i bredd,kompletterar du med spacers så kan du säkert få den över 130 bred,men frågan är om det är nödvändigt,
min RE på 126,och burkar man i kurvor tappar däcken fästet eller man självflyger av innan den välter,
blir den för bred blir den inte rolig att köra pga spårning.
fanns en extremt bred dinli i mina kvarter förra sommaren,och enligt vad jag har hört,(inte av ägaren)
så skulle den tydligen vara halvt obehaglig på spåriga vägar tack vare sin bredd,
om jag inte missminner mig tror jag den va ca 140 bred.
-
Alltså min är redan 126 cm och alla Racing edition modellerna jag sett ser exakt ut som min så vette fan om inte min är det med eller har han som hade den innan gjort om den till en exakt kopia av en
-
Jag ser inte så bra på bilderna, men det är möjligt, om du inte har spacers, att det är satt RE'ns A-armar fram, och bakaxel.
Men när jag ser på dina bilder, så ser jag på framfjädrarna att dom har betydligt fler varv är mina, jämför:
(http://i55.tinypic.com/20rpc20.jpg)
(http://gallery.thasaint.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5042&g2_serialNumber=2)
så du har nog 'vanliga' wildcatens mjukare fjädrar, 'vanliga' styret och avgassystemet iallafall.
//Erik
-
Finns WC RE i annan kulör än vit?
Om inte så är det ju även plasten som är från den vanliga... :whip:
-
Finns WC RE i annan kulör än vit?
Om inte så är det ju även plasten som är från den vanliga... :whip:
Finns i vit och svart, och iaf utomlands även i rött.
Både vanliga och racing edition.
//Erik
-
Ja så kan the vara vet att han la ner en 23000 på den i alla fall så han kan ju ha bytt en massa saker så den ska likna Racing edition modellen .. Ska lägga upp nå fler bilder så ser ni lite bättre tyckte den var så lik bara så låg och bred men som sagt kommer
Mer bilder i kväll
-
(http://i56.tinypic.com/2v0h1xl.jpg)
(http://i52.tinypic.com/2ajnbpg.jpg)
(http://i55.tinypic.com/2d2h5e.jpg)
(http://i55.tinypic.com/357lxqg.jpg)
(http://i52.tinypic.com/2qtfwuw.jpg)
(http://i53.tinypic.com/295a5pg.jpg)
-
Jag ser ett par saker på en gång som skiljer mot min
- Styrstagen, ute mot naven går dom med yttre styrleden neråt. på en 'äkta' RE sitter dom underifrån :) Tror det kan va andra hjulspindlar på RE, för på alla jag sett är dom silverfägade och på icke-RE gula som på din.
- Dina undre bärarmar fram har extrafästen så du enkelt kan höja den fram för att köra offroad :) Ta gärna en bild på undre stötdämparfästena på A-armarna fram, ska svetsa nått liknande på min vit tillfälle! (bra när man kör offroad)
Ta en bild på ditt undre fäste till stötdämparen bak, skulle gärna se om det är gjort så man kan höja/sänka den där på 'hundbenet' eller om det är gjort någon annan lösning :)
//Erik
-
ok det ska jag ordna =)) ja då är det ju uppenbarligen inte en re .. men viktigaste är ju att den går som fan =)) hehe
-
Smyger in med en liten fråga, hoppas det är OK.
Hur fungerar det med bultspacers om man skruvar på sånna, bör hojen vara bredare fram än bak?
-
personbilar har ju oftast lite lätt bredare spårvidd fram än bak iallafall...
Nackdelen med spacersbreddning är ju att svänggradien ökar, så man kan få lite skumma nötningar på däcken, när du ändrar offset och slitbanans centrum kommer så pass långt utanför spindelbultarna så att säga. På lång sikt ökar det ju öven brytningen på dom, som ger mer slitage.
//Erik
-
Bra axel så tre meter sedan blir det trångt ! :lol: