ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: slayer skrivet 23 mars 2011 kl. 17:16:00
-
Tänkte kolla om det är några som kör med autotunekitet här coh kan dela med sig av lite info. Har ju köpt det till min 450 och är lite skraj för att man ska göra nått fel. Är det så enkelt att man tankar hem en mapp som passar bäst mina ändringar med avgassystem o så, sen aktiverar man autotune för att få så optimal mapning som möjligt? Så efter avslutad körning pluggar man in datorn och kollar hur mycket den ändrade värdena och om det inte ser mistänkt snållt ut så godkänner man det. Kör ni med autotune på helatiden eller hur gör ni?
-
Får en känsla av att det inte är så vanligt i Sverige, men i USA är det lite vanligare vet jag.
Har ingen koll på autotune mer än att jag läst att man ska köra på ett visst sätt för att det ska bli bra tunat.
Gör som det står i instruktionsboken är annars ett hett tips.
-
Gör precis som du sa. ta en mapp vilken som helst, detta är inget måste men gör att proceduren går lite fortare... ut och kör blandad körning i 30-60 minuter. In i datorn och kolla ändringarna, för in ändringarna i mappen så är det klart.
Koppla bort lamdasonden och rock'n roll ()p
-
Snackade lite med en annan som kört med autotune o han sa att det va rent skräp och han fick lämna in den på riktig bänk/mappning, hade testat med allt för o få den o ggå bra men icke. Så hoppas inte det stämmer helt :(
-
Får inte hojen att gå riktigt bra. Den vill gärna dö "boggar" när man slår på gasen lite snabbt vilket är väldigt irriterande o körde några stopp idag på banan. Någon som vet vad man gör åt det?
-
Det är ett vanligt problem med R:n, men alla som skaffar en Msd blir av med det, så det borde ju inte vara omöjligt för dig som har en Pc5.
Har du provat att ladda ner nån mapp av nån som har någorlunda samma utrustning som du?
-
Okej jo en polare han köpte msd blaster fi och hans svarar riktigt fin på gasen men min vill dö o skjuter bakut ibland :(
Jag tog en map som va liknande min men inte exakt rätt grejer. Funderar snart på att sälja pcv o köpa msd istället :hmmm:
-
Har du kollat med killarna på yfzcentral.com?
Dom har säkert nån lösning.
Det måste ju få att få bort boggen med en Pc5.
-
Får kolla lite där.
ja man tycker ju det för det är ju bra grejer, är väll så att man inte kan använda det bara ;D
-
Tjoo,,
Jag kör med PCV och Autotune på min Raptor och den går grymme...
Har du lagt in AFRvärden i mjukvaran till grejjorna så att Autotunern "vet" hur mycket den ska justera mappen som du har laddat in i Powercommandern,,
-
Jo ja har laddat in en map som stämmer ungefär överens med prylarna jag har. Men alla värden står på 13.2 ska dom verkligen göra det över heela registret?
-
Testa ett par andra då och se om det är skillnad på dom.
-
Testade f.ö min MSD för första ggn idag, helt grym box! laddade i en random map jag hittade som stämde någålunda med mina mods, jag vet vilket boggande du pratar om och det finns inte spår. reagerar direkt!
Samt grymt man kan ställa tändningen ()p
Men det ska ju gå att få det supernice med PCV + Auto, Kompisen har de på sin KFX och den går superfint :dntknow: . Och jo AFR ska stå runt 13. Du vet skillnaden? ju närmare 1 desto fetare blandning blir det. så 13 är ju 13 delar luft, 1 del bränsle :whip: Lycka till, det krävs endel trixande för att få det bra :cry:
-
Vad jag har hört så lär man ligga väldigt nära rätt A/F för att det ska funka, nu är jag väll inge hejjare på detta, En del tycker det är toppen en del tycker det är skit.
Jag kör min i bänken ist då blir den optimal och sen blir det billigare =)
-
jo men köra den i bänk och köra autotune är ju samma sak, skillnaden är att på bänk ställer du in manuellt dina värden när du läser av lambdan mot att autotune gör det själv. Så visst är autotune mycket lättare att ha å göra med. Fast resultatet blir bättre med MSD, tyvärr finns den ju inte annat än till YFZ just nu.
Ställde in min på känn, körde med laptopen på styret och drog ut på landsvägen, drog några repor på 4'an-5'an så kunde jag se på vilka varvtal det bluddrade, ändrade och körde igen. Efter 5 körningar på V-Power kunde jag fortfarande inte få det att gå bra. Öste i E85 som jag kör på nu och gjorde 2 körningar så bluddrar den inget, boggar inget heller, går skitbra och luktar sockervadd. Fast den är grymt svårstartad när den är kall... :(veryangry):
Om jag har rätt bränsle blandning vet ja icket men stiftet ser bra ut i alla fall, fast kanske skulle kört ett varmare stift så den startar lite lättare. Ska bänka den nu den 10'e Maj :djump:
-
Intressant tråd dehär! Jag Kör med PC5 och vet nada om denna plastbox ;D. Har inte kopplat in den till dator än, men den går bättre än innan monteringen iaf :)
Ska bänka den nu den 10'e Maj :djump:
Vart åker du och bänkar den?
-
Intressant tråd dehär! Jag Kör med PC5 och vet nada om denna plastbox ;D. Har inte kopplat in den till dator än, men den går bättre än innan monteringen iaf :)
Ska bänka den nu den 10'e Maj :djump:
Vart åker du och bänkar den?
Kommer inte ihåg vad den hette, men ligger typ 500m från Klausners jobb
-
Kommer inte ihåg vad den hette, men ligger typ 500m från Klausners jobb
Ofan! Bra att veta! ()p