ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: karlen skrivet 23 mars 2011 kl. 14:00:49
-
tjoo alla atv älskare :D Jag har en dinli 450 som jag köpte i vintras och den har går bra kronglat lite med tänd stift och bränsle tillföreln så blev less nu senast när den stanna mitt i natten efter jobbet :cry:
Så har funderingar att riva motorn och sätta på bigbore kit och bestyka motorn och cdi trim och få ut så mycke av den som möljigt.
Funderar att förlänga bak vagnen så den inte reser sig så lätt när man dra i väg typ 10-20cm.
Har redan sport avgassystem.
Eller vad tycker ni om kör dinli att man ska göra för att få en unik dinli som man kan bara dra fingret och vrida gasen innan man drar iväg ;D
gärna förslag och mycke feedbak.
Kommer even lägga ut bilder under tiden jag bygger om jag kommer fram till ett bra motor recept.
Mvh Karlen
-
Låter skoj med bigbore kit =>
Lycka till!
-
Tror en förlängd sving bak, med hårdare bakdämpare skulle bli riktigt coolt. Men förläng inte för mycket, den lär se väldigt konstig ut annars.
Upp med bilder på projektet bara, det är en order! :lol:
-
okej hur långt borde jag förlänga svingen? har redan sänknings dämpare på den så ligger ass gött på vägen.. :DV
Bigbore kit värkar nice men bara vad man ska ha för något och om man behöver byta toppen också? samt porta plana den?
-
Förlängd sving, megamodifierad drivsystem , bigbore. bla bla
du måste ha värsting koppling , custom drev , special bakaxel, däck, mm mm, bättre bromsar, osv , osv , osv. aldrig kunna besiktiga mer osv osv osv.
Jag skulle sålt Dinlin och köpt Hydros E-ATV 950 om jag var du.
Den är lång och allt orginal. Går över 200blås, går besiktiga mm
-
okej jo låter vettigt men hur mycke tror du man får ur en dinli men lagom mängd igrepp? som man kan besikta den?
-
Rätt bestyckning, sport system, öppet filter, 15 drev fram ,cdi trim
det ger redan bra prestanda
räcker inte det kan man börja med bigbore, inte behöver du förlänga baksvingen för det, dinlin har hårda dämpare bak, den väger mer fram än bak.
Med Bigbore blir det ett monster, undrar hur allt runtomkring håller, koppling, bakaxel, mm i längden.
Läs dinli bestyckar tråden, rätt munstycken, köp cdi trim, dreva, kompl sport avgas sen går dom bra.
uni filter
eftersom du har sportsystem redan så är det inga dyra grejjor kvar, vilket ger dig minst 10 ärliga hästar till . minst 25% effekt till med andra ord för små pengar
-
okej låter nice ;D
mm fundera också om allt annat håller.
ska kolla den tråden :)
tack för hjälpen mvh Karlen
-
kul projekt, ska du inte måla den när du ändå blir/är i farten ()p ;D
-
Jo funderar på den vilka färger skulle vara snygga? :hmmm:
-
mat rött och svart ? Typ matt röd ram + röd ring på fälgen, (om du förstår hur jag menar :P) och matt svarta kåpor ?
typ sån färg på fälg
ll
v
-
händer det nått nytt ?
-
okej jo låter vettigt men hur mycke tror du man får ur en dinli men lagom mängd igrepp? som man kan besikta den?
Jag och min lillebror har moddat våra dinlisar ganska mycket!! 525cc och 560cc högkompskolv portat ställd för tändning och e85 konvertering..de flyttar på sig riktigt bra.. besiktigade min utan att göra någonting med den! gick igenom med blankt papper......