ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Chekman skrivet 5 juni 2006 kl. 14:14:38
-
Hei! Jag har en derbi dxr 250 (samma som smc cbw men röd) Har bytt munstycke och ändrat nålen+ powerfilter+ bytt dämpare. Har endast en skruv med fjäder som går att ställa och jag tror det är tomgångsskruv. Var ligger bränsleskruven på era maskiner skulle uppskatta en bild eller sprängskiss om nån ids?? :(
-
den sitter lodrätt ner..mitt under ..bakom flottörhuset..ska gå att ställa för hand... :lol: :lol: :lol:
-
Tack för infon jag skall försöka ställa den idag! :oops:
-
Inte bakom, den sitter framför flottörhuset :wink:
-
jag kanske äe lite bakom...hmmm :lol: :lol: :lol:
-
:lol:
-
Jag bytte igår till 140 munstycke och min reagerar inte alls när jag skruvar på bränsleskruven. Enda sättet att få min å gå är att köra utan luftfilter. Å de e ju inge bra. Men den går somm ett spjut utan filter och varvar ut på alla växlar med 32:ans drev
Nån som haft samma problem.....
-
Nej inte riktigt
jag kör med 140 munstycke, öppen luft burk, trim dämpare o den går hur bra som helst
-
Jag kör också med trimmdämpare Qmax helsystem. Det räcker att jag sätter fingret bakom insuget till förgasaren så går den illa. Den vill alltså ha mer luft.
-
för min del räckte det med att jag plockade bort locket till orginalfiltret :oops:
-
Jag bytte igår till 140 munstycke och min reagerar inte alls när jag skruvar på bränsleskruven. Enda sättet att få min å gå är att köra utan luftfilter. Å de e ju inge bra. Men den går somm ett spjut utan filter och varvar ut på alla växlar med 32:ans drev
Nån som haft samma problem.....
Betänk att bränsleskruven inte påverkar blandnngen vid full gas.
Den påverkar från stängd (tomgång) till ca. 1/8 gaspådrag.
Men du kan ha andra problem, kolla alla slangarna som går från förgasaren och hänger ner bakom motorn.
Om de blockeras av jord och skit så kan det resultera i att den går dåligt...
-
Va bra det har jag inte kollat. Men jag tror inte det löser problemet..
Kör jag utan filter så går den klockrent från tomgång till fullt gaspådrag.
Sätter jag dit sportfilter så går den bra ända tills halvgas då rycker den och smäller.
Sätter jag dit orginal burk utan filter går den bara att starta inte att gasa alls.
-
Min maskin går exakt likadant när mitt sportfilter blir för dammigt.
Jag har märkt att jag måste rengöra mitt sportfilter ganska ofta om jag är o leker i sandtag eller dyligt.
-
orre
byt ut den då till ett 130 munstycke o testa dig fram
alla motorer verka bete sig olika
t ex så dra soloNr1 ifrån mig trots samma mods o samma vikt
-
Orre250
har du föresten flyttat på nålen ?
på min så satte jag brickan längst ner (alltså flyttat upp nålen)
testa o kolla hur det reagera då
-
Jag har provat att flytta nålen men det hjälper inte. Tror som du säger att enda sättet är att byta munstycket till nått mindre.