ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Pierre500 skrivet 14 mars 2011 kl. 21:00:23
-
Hej alla glada ska snart köpa ny maskin och funderar på en ny Suzuki 750 eller en ny Kawasaki 750.
Är det nån som kört dessa och isåfall vilken föredrar ni?
Kan tillägga att jag inte gillar en massa småfel och justeringar och att jag gillar att köra i terräng.
-
Skulle valt Kawan pga att den är 2cyl medans Suzukin bara är encylindrig..
Men Suzukin har servo men även Kawan kommer med servo till vår/sommaren om du har tid, ork och lust att vänta :headbang:
Har inte testat Kingquad men det verkar vara en en bra maskin.
Jag är grymt nöjd med min Kawa på alla sätt ()p
-
Hehe, vad ska du ha den till?
Jag har en KQ, har två polare som tidigare kört Kawa men bytt till KQ och båda är nöjda men en saknar draget från kawan så han köpte en VDI och blev lite nöjdare.
Servo är skönt det med... Allt beror på smaken :P
Provkör båda maskinerna så får du en uppfatting.
Själv var jag inne på Polaris, ArcticCat eller en Brutta tills jag körde KQ, då fastnade jag för den.
MvH S
-
Jag vill bara tycka till SUZUKI så klart, har haft min i 3veckor!
Det finns inga ord men SUZUKI så slipper du ångra dig ;D
-
Så länge kawan inte finns med servo så är valet lätt, sukuki så klart.
-
lånar tråden lite. Hur pass mycke slöare är sukan mot kawan? har haft en kawa och det är grymt bra tryck i dem (nästan som canallt 800). är lite sugen på att byta maskin kanske efter sommaren för jag vill ha servo men vill absolut inte ha en canam eller polaris. men är det jätteskillnad kawa-suka acc mässigt
-
lånar tråden lite. Hur pass mycke slöare är sukan mot kawan? har haft en kawa och det är grymt bra tryck i dem (nästan som canallt 800). är lite sugen på att byta maskin kanske efter sommaren för jag vill ha servo men vill absolut inte ha en canam eller polaris. men är det jätteskillnad kawa-suka acc mässigt
Vet inte hur mycket det skiljer i vrid, men i hk skiljer det inte mycket. Sen beror det ju på motorkaratären också, Suzukin är väl inte lika rapp som Kawan.
-
nej kawan är snabb men tänkte om det va hästlängder vi pratar om. elller är det som kawa-canallt, skillnad men inte så man får en shock
-
nej kawan är snabb men tänkte om det va hästlängder vi pratar om. elller är det som kawa-canallt, skillnad men inte så man får en shock
I från 0 - 50 km/h är det inte så stor skillnad mellan Suzukin och Can Am:en. Men det är sen effektskillnaden märks. Slö tycker jag inte att Suzukin är men can am:en är ju i en klass för sig.
-
Ok. det är ju 0-50 man kör så då kommer det nog bli bra. Kommer nog införskaffa en king efter sommaren. cf.en får duga ett tag till då man ju inte är gjord av stålar. Har det varit några stora problem på servomodellerna? Hur är det med diffar och axlar och sånt?
-
Ok. det är ju 0-50 man kör så då kommer det nog bli bra. Kommer nog införskaffa en king efter sommaren. cf.en får duga ett tag till då man ju inte är gjord av stålar. Har det varit några stora problem på servomodellerna? Hur är det med diffar och axlar och sånt?
Enda problemet jag har haft på min, är att jag var tvungen att justera gasspjället. Maskinen gick orent när den var kall och var svårstartad, ungefär som en förgasare med dålig choke plus att den ville tjuvstanna för mig ibland när den var varm. Men det var bara en justerings sak och inget som var trasigt. Har hört talas om att det var några maskiner som hade problem med servot, men det ska tydligen bara vara på de första som kom till Sverige. Om detta stämmer eller inte vågar jag inte svära på.
Hur som helst tror jag inte du blir missnöjd om du köper en.
-
Ok. Har kollat runt och det verkar som suka uppfyller mina krav. Tycker det är så jäkla mycke strul på canam annars hade man ju valt en sån pga effekten och kawwan har ju kass diff fram, yama känns kvalite men mer arbets inriktad. så det får nog bli en suka med servo. men som sagt cf:en får hänga med ett tag till.
-
Har en King quad 750 sedan januari hade en arctic cat 400 tidigare. Draget är helt ok men det bästa är servon. Vad jag har hört skall det vara lite mindre grejer som kan krångla på en enstånka men jag är ingen motorexpert. LoklaService nätet kan ju också avgöra valet suzuki har service här i regionen det övertygade mig. Lycka till i valet
-
En 750 KingQuad är nu beställd :)
-
En 750 KingQuad är nu beställd :)
Kul! Vad blev det för färg och utrustning?
Själv hittade jag olja på hasplåten under framdiffen idag! :banghead: Ser ut som det kommer från packboxen vid höger drivaxel. Får riva ner och kolla i morgon. :(
-
Den blev grön utan utrustning men ska köpa en winsch och nya sulor i dagarna.
Tar tacksamt emot tips på billiga hasplåtar också.
-
Vad jag vet så har sukan haft problem med läckande tank och lite dåliga drivaxlar men även den bakre diffen har jag hört.
-
Den blev grön utan utrustning men ska köpa en winsch och nya sulor i dagarna.
Tar tacksamt emot tips på billiga hasplåtar också.
De billigaste hasplåtarna hittar du nog på någon Ebay, förslagsvis www.ebay.com
www.Gooffroad.se tar väl 6.000kr för sina :-\
-
jag tycker du ska ringa och snacka med Partrik på www.gooffroad.se för han e väldigt bra att göra med! han fixar till ett bra pris! du kanske kan köpa allt hos honom =)
-
Det var en serie med tankar som kunde läcka men det ska alla ha fått ett service meddelande om. Min läckte inte men den skulle åtgärdas i förebyggande syfte enligt Suzuki.
-
Det stämmer att det var något som inte stämmde med tanken min maskin blev försenad pga att något skulle uppdateras på fabriken i USA innan denna sändning med min maskin gick iväg.