ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: xzbatt skrivet 13 mars 2011 kl. 20:34:05
-
Tjenare grabbar och flickor
Jag har ju som några säkert vet köpt en Lt500r för någon månad sen. Håller ju på att renovera upp en -86 Lt250r men kom över en 500 i bruksskick så jag kände att jag var tvungen att klippa den och ha och leka med under tiden 250n blir klar :).
När jag köpte quaden så hade den inte gått på lång tid och var väldigt tjurig att starta samt gick väldigt dåligt och bromsarna hade kärvat ihop.
Den här tråden kommer det bli små uppdateringar i varefter det händer saker. Däremot så finns det stora planer på renovering när 250n blir klar, fram tills dess så blir det mest underhåll.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32160000-32169999/640x480/32167178.jpg?0)
Mvh/ Johan
-
I helgen har det tyvärr inte blivit någon körning men däremot så har det blivit endel underhåll och små meck även om huvud orsaken var att jag skulle skruva med bilen så den kan läggas ut på annons. Om någon vill köpa en Civic Type-R i Mint condition så kommer den ut på annons såfort snön försvinner.
Jag plockade av spikdäcken igår och satte på sommarhjulen, passade även på att mäta upp alla hjul jag har och kom fram till att alla passar på 250n. Så planen är att köpa nya fälgar och däck till 500an och ta fälgarna från 500an och sätta på 250n. Beställde 2st nya bakdäck idag Maxxiz Razr 20x11-10 framdäcken som sitter på är bra.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210677.jpg?0)
Dom här däcken bettade inte speciellt mycket måste jag säga :)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210683.jpg?0)
Beställde ltr450 baknav idag då jag inte gillar dom hemma svarvade naven som sitter på, sen blir det vettigare med 4x110 istället och dom är nog ett kilo lättare än dom som sitter på nu.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210678.jpg?0)
Plockade även ur stiftet som gått ungefär 30l nu, det var ett b7es och den gick ganska bra på det stiftet tycker jag. När jag plockade ur det såg jag att den hade blivit grön-aktigt upp mot tändhatten tycker det såg ut som att det beror på dålig kontakt. Så förmodligen ska jag beställa en ny tändspole och en NGK tändhatt, hittade en spole på ebay som skulle ge 30% mer effekt till stiftet och minska risken för misständningar.
Justerade in pickup avståndet till 0.50mm såg då att tändklacken hade fått sej en törn som kanske kan påverka gången?
Tydligen ska det vara ett trimrör som sitter på men jag vet inte om det stämmer eller vad det kan vara så hoppas kunna få lite hjälp med det av er här att berätta vad det är.
Här är lite bilder och hoppas kunna få hjälp ()p
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210679.jpg?0)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210680.jpg?0)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210681.jpg?0)
Såg även det här när jag justerade in pickupen
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32210000-32219999/640x480/32210684.jpg?0)
Det står Pro National och signerat Chuck E, försökte hitta info om honom men kunde inte hitta mycket. Hittade lite info att han skulle kanske kunnat jobba för Duncan Racing och gjort sej ett namn med att porta 2-takt men att han senare skulle börjat jobba för Suzuki Motorsport.
Funderar iaf mycket på vad jag ska köpa för förgasare, många skriver att man ska skicka iväg sin orginal och få den RX moddad och borrad till 41,5mm. Många verkar ju säga att en Pwk 39 ska vara för liten och att man ska satsa på en pwk 41 eller en Lectron.
Jaja det får vara allt för nu, hoppas ni har lite tankar och tips.
-
Tjena,
Nice ()p pipan skulle kunna vara en CT som för övrigt är riktigt bra, lite svårt att se på bilder men kan vara, grattis isf.
När det gäller förgasare tror jag vilken kehin som helst är bättre än standard TM
Det beror väl på vad du vill ha ut, max effekt eller lite bränsle ekonomi oxå.
Jag kör ju en del XC och då vill man ju komma en bit på en tank ....
Ljuddämparen vinner ju inga pris för design men funkar ju....
Verkar vara ett riktigt bra objekt, nice Cylinder :headbang:
Saknar du saknar stagen till bakskärmarna ?? dom "hänger lite" eller har du bara plocka av dessa.
Tycker det var ett bra val att gå på LTR hubbar lättare och ger en bra möjlighet att välja fälgar.
Keep up the good work !!
Mvh
-
haha kul med ett tredje ltr renoverings projekt :) :headbang:
-
Keep it upp :headbang: Kom gärna med fler bilder hur det går :D
-
Tjena,
Nice ()p pipan skulle kunna vara en CT som för övrigt är riktigt bra, lite svårt att se på bilder men kan vara, grattis isf.
När det gäller förgasare tror jag vilken kehin som helst är bättre än standard TM
Det beror väl på vad du vill ha ut, max effekt eller lite bränsle ekonomi oxå.
Jag kör ju en del XC och då vill man ju komma en bit på en tank ....
Ljuddämparen vinner ju inga pris för design men funkar ju....
Verkar vara ett riktigt bra objekt, nice Cylinder :headbang:
Saknar du saknar stagen till bakskärmarna ?? dom "hänger lite" eller har du bara plocka av dessa.
Tycker det var ett bra val att gå på LTR hubbar lättare och ger en bra möjlighet att välja fälgar.
Keep up the good work !!
Mvh
Tjenare, ja det vore ju roligt om det är någon bra krök dessutom. Då kanske man skulle ta och blästra av den och lacka den så den inte rostar bort helt och hållet.
Jag är inte sådär jätte intresserad av bränsle ekonomin men det är som du säger att man vill inte behöva ha en tank på ryggen om man ska ut och åka lite, måste säga att redan som den är nu så sväljer den ju massa sås. Men jag är nog trots allt ute efter max effekt då jag tänkt att 500an kommer gå mycket is, grusväg, stubbrace sen när 250n är klar.
Hehe nej den var hemmabyggd men den låter ändå helt ok så den får hänga med tills vidare.
Vet inte om jag saknar något stag men bakskärmen är helt trasig så det hänger ju ganska mycket som du säger. Plast ska iaf beställas.
mvh/ Johan
-
Jonas, jag kollade lite i din projekt tråd och såg hur stagen till bakskärmarna ser ut och dom har jag inte :-\ Kanske kan hitta några på ebay med lite tur.
Mvh/ Johan
-
Jag har inte heller dom stagen, tänkte göra egna. Jag har läst att pulsgivaren ska justeras till 0,7-0,8mm från klack :)
-
Jag har inte heller dom stagen, tänkte göra egna. Jag har läst att pulsgivaren ska justeras till 0,7-0,8mm från klack :)
Ja du var ju en händig rör bockare ;) du har inte lust att göra dubletter mot betalning?
Jag läste på qhq att det skulle vara .020" spel, såg även någon som skrev .012-.015", men det kan ju vara något troll som skrivit det också :) Verkar däremot inte som att det gjorde någon skillnad med justerat avstånd.
Vad tror ni om den här tändspolen? Anledningen att jag funderar på att byta är för att min är gammal och sliten och tändkabeln är hård som backelit.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AMR-MONSTER-COIL-SUZUKI-LTR500-QUADZILLA-LT500-LT-500-R-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53e697b6afQQitemZ360350987951QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
/Johan
-
Beställde även ett sadelöverdrag idag.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-LT-500R-Quadzilla-BL-YL-TW-Seat-Cover-LT500-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3365fe29e9QQitemZ220754487785QQptZMotorsQ5fATVQ5fPartsQ5fAccessories
-
Tänkte inte göra av rör utan något lättare och smäckrare som på Atc`n. Den har typ 5-6mm fjäderstålspinnar som stagar upp.
-
Helt rätt, gör något lätt orginal väger bly så det finns definitivt vikt att spara......
Stiligt med nytt sadelöverdrag.
Mvh
-
Riktigt kul projekt. lycka till nu
-
Julle med tanke på hur dina andra saker du snickrat ihop är jag övertygad om att det du kommer göra kommer vara perfekt. Så om du kan tänka dej tjäna en slant så är jag sugen på att köpa skärm stöd av dej.
Har idag köpt ett kapell släp som passar bra att köra quaden i så jag slipper låna släp i framtiden ()p
Ska försöka hålla fart i tråden. Men känner att jag måste uppdatera 250 tråden, ska försöka få det gjort till helgen :knupple:
Mvh/ Johan
-
Vill bara varna dig att det kommer nog ta tid, men jag gör 2 sett om jag klurar ut något bra ()p Skärmstöd är långt ner på att göra listan i dagsläget. Så här ser stagen ut på Atc`n
-
Den är ju såå vacker din ATC julle, grymt avis, tror det går att göra smäckra lätt skärmstag med lite klurande.
Tycker det är grymt kul att se 2 lt 500 ta form, känner mej inte så ensam längre, och det verkar blir 2 seriösa byggen vilket glädjer mej.
Hur går det med lt 250´n xzbatt ??
Mvh
-
Hej Jonas.
Jag tänkte att jag ska göra en uppdatering på 250 tråden till helgen. Lite kort kan jag säga att alla delar till motorn är hemma och motorn är helt isär och blocket ska nu svetsas. Ramen är klar för blästring så det ska jag också ta tag i.
-
Igår var jag iväg till min lokala Suzuki handlare och kollade upp vad en OEM tändspole skulle kosta, Jag hade redan kollat upp att den kostar 53.55$ i USA på motorsportssupercenter.com. Skaplig chock jag fick när killen i kassan sa att den kostar 1200kr, jag kan säga att jag fick inte med någon tändspole hem. ;D
Jag köpte iaf 2 nya tändstift och en ny tändhatt. I helgen ska jag ut och åka Lördag och Söndag iaf.
Hade gött grabbar/ Johan
-
Idag fick jag hem mina Maxxiz Razr däck, gick på under en vecka från beställningsdagen och 2st 20x11-10 gick på 1400k vid dörren, vill någon ha länk till ebay säljaren så är det bara säga till.
Mvh/ Johan
-
Tjenare,
I lördags så var jag i garaget. Då monterade jag min "nya" bakdämpare Lt500r OEM. Det var faktiskt lite små irriterande sak att göra tyckte jag då det var små trångt att få in dämparen och samma sak gällande luftburken, den är inte så jätte enkel att få loss eller tillbaka in i ramen måste jag säga. :hmmm:
Upptäckte en småjobbig sak när jag bytte dämpare. Bansheen har tydligen 12mm bultinfästning till dämparen i bägge infästningar medans 500r'en har 10mm infästning i bägge sidor. Därför har man borrat upp infästningen i ramen och i dämpar länkaget till 12mm vilket gör att jag numera ha ett glapp i bägge ändar. Jag ska antingen byta lagringarna i dämparen till 12mm eller ska jag försöka fixa rostfria bussningar som jag kan pressa i länkaget och ramen. Tror däremot att det kan vara väldigt svårt då det är så tunt gods.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32234338.jpg?0)
ganska stor skillnad på längden på dämparna. Den begagnade OEM dämparen hade fortfarande lite ork kvar till skillnad från den som satt.
Imorgon efter jobbet ska jag kränga på mina nya bakdäck, hoppas att det inte snöar något nu så blir det körning hela helgen.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32234340.jpg?0)
Det var inte lönt att försöka köra helgen som var när det hade kommit 5-10cm snö och däcken såg ut såhär. ()p
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32234339.jpg?0)
Köpte 2 nya stift igen och även en ny tändhatt, efter tändhatts byte så skruvade jag i ett b8es stift och skulle prima hojjen några gånger innan jag skulle sparka igång den, jag blev väldigt förvånad när jag sakta tröck ner kicken andra gången och hojjen hoppade igång med ett vrål ;D Fan vad lättstartad den blev med ny tändhatt och b8es stiftet.
Tog ut han ur garaget och åkte några varv på gårdsplanen utanför garaget och han gick klockrent utan att hosta eller misstända det minsta. Så nu är jag verkligen sugen på att kunna musta ur han ordentligt i helgen :DV
Idag kom ett nytt paket från US, Det här är bara för att härma Jonas "kungen" av dom gamla 2-taktarna.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32234341.jpg?0)
Idag lämnades beställning på nya fälgar och däck till 500an då jag kommer flytta över den här uppsättningen till 250n när den blir klar.
Kommer köra DWT fälgar fram, ITP T-9 GP fälgar bak och Maxxiz Razr runtom går ner på 9" bakfälgar.
(http://fstg.motosport.com/motographics/images/products/atv/tires/itpt9pro-gp.jpg)
Mvh/ Johan
-
Hej,
Ser fiiint ut, kommer att bli bra med nya däck fälg och dämparen.
Synd bara att dom borrat ur fästöronen till dämparen men allt går ju att fixa det är ju bara stål ()p
Keep up the good work ()p
Mvh
-
Tack,
Jo det känns som att det inte är hela världen, tänkte faktiskt åka ner till vår lokala kullager specialist och se om det ínte finns några andra lagringar jag kan pressa i stötdämparen, då blir det ju även lite fräshare med nya lager och p-boxar.
mvh/ Johan
-
Vart hitta du framfälgar med 4/166 delning? Jag behöver nya fram jag med, dom är näst intill 8 kantiga dom jag har ;D
-
Tjena Julle,
Motosport.com har fälgar till 500an. Hehe ja då kan det kanske vara lite bäst:)
Mvh/ Johan
-
Cool maskin, rolig tråd :djump: ()p
-
Tack ()p Vad kör man för label då? Röd, svart eller blå? Röd är väl den starkaste men kanske även tyngst.
-
Jag läste resentioner för dom olika tjocklekarna, hittade lite klagomål på den mellersta tjockleken, ganska många på den tunnaste och även några på den tjockaste.
Beställde själv den tjockaste då jag tänkte att jag vill ha en uthållig fälg som tål endel stryk. tror inte det är så väldigt mycket vikt skillnad på dom olika tjocklekarna.
-
Tjena,
Krängde ju på nya däck igår och passade på att åka till garaget idag efter jobbet och skruva på hjulen och ta en provsväng. Har inte mycket att åka på utanför garaget så jag drog ut på vägen en repa och märkte att hjulingen var så jävulskt instabil och spårig. När jag bytte bakdämparen flyttade jag även upp mina framdämpare i orginal fästena vilket gjorde att min toe in blev minst sagt extrem.
När jag kom tillbaka från provkörningen så tänkte jag iaf att jag skulle ställa toen lite mer neutralt så det var bara att försöka lossa styrstagen så dom kunde justeras. Ingen lätt match måste jag säga då låsmuttrarna på styrstagen satt så in i helvete. Nåja det löste sej iaf tillslut, ska ta och justera till toen exakt någon dag när jag har mer tid men nu duger den för tillfället.
Kul med nya däck och ordentligt med grepp.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32238719.jpg?0)
Stog och funderade lite på om jag skulle ersätta orginal stagen med några Uniballs jag har i garaget, har inte bestämt mej än men det får vänta iaf.
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32238722.jpg?0)
Ett par utomhus bilder också 8)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32238723.jpg?0)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32230000-32239999/640x480/32238724.jpg?0)
Mvh/ Johan
-
Jag läste resentioner för dom olika tjocklekarna, hittade lite klagomål på den mellersta tjockleken, ganska många på den tunnaste och även några på den tjockaste.
Beställde själv den tjockaste då jag tänkte att jag vill ha en uthållig fälg som tål endel stryk. tror inte det är så väldigt mycket vikt skillnad på dom olika tjocklekarna.
Ja det är nog bäst med lite kraftigare doningar ()p
-
()p ()p ()p
mvh
-
Var igår och köpte några nya Main Jets i storlekarna 350,360,370 och 380.
Tänkte att jag går från det största och neråt bara för att inte riskera att gå snålt. Med 380 monterat så körde jag ut quaden på landet och körde lite i skogen, lite grusväg, lite åker, lite snöbelagd åker och endel asfalt.
Nu gick den betydligt bättre och går fint från dom lägre varven på vrid upp på dom högre på toppeffekten utan att sucka. Tror han fortfarande går lite fett för han tvekar lite fortfarande när man snabbt vrider på full throttle. Måste även påpeka att det känns som att den drog ganska mycket mindre bensin nu också. Kanske kan bero på att jag inte har kört lika mycket fullgas som på isen men jag tror inte bara det är inbillning ()p Idag blir det också åka större delen av dagen, sen blir det tvätt också för just nu ser den ut som kriget ;D
Måste kolla över framvagns inställningen mer också för när man mustar ur den ute på asfalten känns det som att man spårar över hela vägen. Men det kanske är vanligt iom att dom inte är byggda för att köras på vägen?
Jag tror att jag skulle behöva byta lågfarts munstycket till ett större också.
Kommer kanske några bilder ikväll ()p
Mvh/ Johan
-
Halloj,
Min går rätt rakt och fint på väg men det beror ju mycket på hur vägen är, breda däck spårar om det är "spårig väg" eller om greppet är olika Hö vä pga grus etc, kolla annars framvagnen rätt toe kan göra underverk fel kan vara skit.
Gillar dina trimande bakskärmar, ser rejsig ut ()p
Mvh
-
Tjenare
Jaha då har det blivit lite körning nu i helgen igen.
Polaren var och köpte en Banshee -92 i helgen som var fullsmetad med godis så vi var ut och åkte lite igår.
Har skruvat på 370 main jet nu och måste säga att han drar riktigt fint nu från botten till toppen, ska även testa 360 nästa helg för att se om det kan bli bättre.
Var iväg till garaget idag för lite underhåll men det blev lite mer än planerat.
Bromsröret till vänster frambroms gick av igen igår så det blev ett nytt igen, har beställt ståspunna slangar idag runt om så det ska bytas sen.
Justerade på fjäderförspänningen på samtliga fjäderben så den blev lite hårdare,
Plockade loss kröken då fjäder infästningen har gått av, så det ska svetsas på jobbet. Sen tänkte jag glasblästra och lacka den mattsvart med motorlack så den blir lite trevligare. Kollade in i cylindern från avgas sidan och såg faktiskt endel små repor på cylinder väggen och på kolven :-\ Jag resonerar lite så att det känns som att det är bra komp och den går fint så det får gå tills 250n är klar om inget går sönder.
Det övre styrstångs fästet är bortplockat, det var något hemmabyggt i teflon och glappade ganska bra, så jag ska försöka plana av halvorna och borra dom till rätt storlek.
Har även beställt en ny främre huvudbroms cylinder från en ltr450 idag, hoppas den passar bättre än den som sitter idag som är från någon Yamaha landsvägscykel.
Blev lite inspirerad av mej själv och beställde en bakre huvudbroms cylinder från ltr450 också då min är ganska svampig och jag tror det kan vara lättare att modda dit en ny än att hålla på och renovera min gamla.
Sadeln och mitt nya överdrag är lämnat hos mamma nu som är utbildad tapetserare för omklädnad så det ska väl vara klart till nästa helg. ()p
Har köpt på mej lite crosskläder nu i veckan också så man ser lite mer respektabel ut ;D beställde även en skyddsjacka som heter Alpinstars Bionic 2 idag som ska vara riktigt sjysst. Har ingen jätte lust att bryta ryggen nu när man börjar få upp farten.
Mvh/ Johan
-
Tjenare,
Igår var det tänkt att åka iväg och testa crossbana med quadzillan för första gången vi var några stycken som skulle åka till Arbogas crossbana.
Ville åka ut en sväng i lördags så det var så fint väder, tänkte åka till morsan från garaget (en sväng på ett par mil ungefär) Lagom när man kommer till det mest översvämmade och mest svårkörda terrängen så sa kopplingen upp sej, gick inte att få den att frikoppla och handtaget blev helt slappt. Jag la iaf i 2an och höll stumt över vatten, stockar och sten och lyckades ta mej fram utan att fastna och utan att studsa in i några träd ;D
Väl hos morsan så konstaterade jag att det var något allvarligare som hänt med kopplingen så quaden fick åka släp tillbaka till garaget.
Tydligen hade muttern som håller kopplingskorgen rensat gängen så korgen hade släppt lite och en lamell skiva hade spruckit och blivit många små istället. Någon som vet om det är stor belastning på muttern som håller korgen? tycker det verkar skumt som fan??
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32330000-32339999/640x480/32334254.jpg?0)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32330000-32339999/640x480/32334255.jpg?0)
Tråkigt att det inte blev någon körning på crossbana igår, nytt kopplingskitt är iaf beställt med expressfrakt och det blev ett Barnett Dirt digger kitt som jag läste lite bra saker om.
Slänger med en bonusbild på när jag åkte fast i våras och en på min och kompisens banshee
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32330000-32339999/640x480/32334253.jpg?0)
(http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32330000-32339999/640x480/32334244.jpg?0)
-
Otur med kopplingen. Säkert en tidigare mekaniker som inte gjort ett bra jobb :tickedoff Brukar va en vikbricka bakom korgmuttern som håller den kvar, även bra att locktita den. Tror inte belastningen är så stor men dom kan gänga upp sig med tiden om dom inte är låsta skulle jag tro. Du får fart på den på nolltid gissar jag ()p
-
Hehe ja det ska nog inte vara något problem att få rull på den igen ()p bara det går fort att få hem delar.
Visst satt det en vikbricka på men men muttern hade tryckts rakt ut på axeln. Vet inte riktigt hur det gått till eller om muttern var i dåligt skick sen tidigare men nu blir det ny mutter och bricka. Dock avstår jag från loctite då så det inte blir allt för jävligt att få bort nästa gång :)
Mvh/ Johan
-
Tjena! Du skulle inte kunna skicka en av dina gammla lameller till mig? Så slipper jag kostnaden för ett helt nytt sett. Mina verkar vara helt nya, dom mäter 2,8mm(service limit är 2,15mm) Har borrat bort korgen från drevet nu, det va busenkelt så en ny korg ska beställas :)Mvh Johan!
-
Absolut kan jag göra det, räcker det med en lamell eller behöver du något mer?
Du kan ju skicka ett PM med din adress så fixar jag det. Jag kan mäta upp mina och se om jag har någon som ligger på prick 2,8 annars tar jag den närmsta, mina såg också ut att vara i riktigt bra skick iaf.
Mvh/ Johan
-
Absolut kan jag göra det, räcker det med en lamell eller behöver du något mer?
Du kan ju skicka ett PM med din adress så fixar jag det. Jag kan mäta upp mina och se om jag har någon som ligger på prick 2,8 annars tar jag den närmsta, mina såg också ut att vara i riktigt bra skick iaf.
Mvh/ Johan
Jätte snällt ()p Ne räcker med 1 lamell allt annat såg friskt ut förutom korgen då. Det va lamellen längst in som hadde gått av. Pmar adress :sunny:
-
Johan har du vågat känna på vevaxel glappet på din motor nu när du har kopplingskåpan borta? Sido spel är inte bra då sitter inte lagren fast i blocket. Är ju tydligen sjukt vanligt om man läser på HQ.
-
Hehe jag säger Pass på den frågan, nej men skämt åsido så tänkte jag inte på det just när jag höll på men jag ska göra det nästa vända i garaget. Jag vet inte om det faktiskt kan vara så att det kan vara så att glapp i ramlager kan göra att det blir lite annan belastning på kopplingen, det borde ju nästan kunna hänga ihop iom att drevet på vevaxeln kan trycka ut kopplingskorgen :hmmm:
Nu satte du allt griller i huvet på mej ;D
Ska kolla på axiellt och radiellt glapp nästa vända till garaget iaf.
Mvh/ Johan
-
Hehe jag säger Pass på den frågan, nej men skämt åsido så tänkte jag inte på det just när jag höll på men jag ska göra det nästa vända i garaget. Jag vet inte om det faktiskt kan vara så att det kan vara så att glapp i ramlager kan göra att det blir lite annan belastning på kopplingen, det borde ju nästan kunna hänga ihop iom att drevet på vevaxeln kan trycka ut kopplingskorgen :hmmm:
Nu satte du allt griller i huvet på mej ;D
Ska kolla på axiellt och radiellt glapp nästa vända till garaget iaf.
Mvh/ Johan
Håller tummarna att du slipper case inserts ()p