ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: pettersson420 skrivet 13 mars 2011 kl. 17:36:33
-
Hej. nu tänkte jag att det va dags att fixa min gammla suzuki lt250r.
Enda nack delen är att jag inte har någon motor då min farbor köpte denna leksaken ny men han bara köras ca 10 immar innan han kom på att han glömt fylla på olja....
Nu har den bara stått i ladugården ett par år men tänkte det skulle vara dax att få tag i motor till den.
ramen o plasten är som nytt med tanken på körtiden.
Ingen som vet var ja kan fixa en gammal motor eller någon som har en liggandes ja har pengar osv
:djump:-->Om motorn inte går att rädda kommer ja sälja mycket delar som är använda ca 10 timmar<-- :djump:
GÅR MOTORN ATT RÄDDA ? :hmmm:
Tacksam för all hjälp ja kan få !
-
Har du inte orginalmotorn kvar?
-
Kan nog tyvärr va lättast att rädda den ändå. Finns en del begaggnat i transmissions prylar på Ebay. Rm motorn kan ju funka men det är ju inte den som ska sitta. Ska du ändå bygga en hybrid så köp dig en modern crossmotor.
-
En komplett bottendel http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-LT250R-LT-250-QUADRACER-ENGINE-MOTOR-LOWER-END-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem588d0e7ef6QQitemZ380323659510QQptZMotorsQ5fATVQ5fPartsQ5fAccessories
-
Kan nog tyvärr va lättast att rädda den ändå. Finns en del begaggnat i transmissions prylar på Ebay. Rm motorn kan ju funka men det är ju inte den som ska sitta. Ska du ändå bygga en hybrid så köp dig en modern crossmotor.
Du tror inte länken ja lade upp ovan att den motorn passar ?
Jag vet inte men det är en helt annan motortyp. Ltn har avgaskammare på blocket och balansaxel det har inte rm motorn.
-
Avgaskammare på blocket har bara 500an ser jag nu. Kom ihåg bara att den kanske vibrerar en del med en crossmotor som inte har balansaxel.
-
Avgaskammare på blocket har bara 500an ser jag nu. Kom ihåg bara att den kanske vibrerar en del med en crossmotor som inte har balansaxel.
Går det att göra någon åt det ? tänker på om det är ung samma motor fästen ?
Har inte en aning. Kom ihåg att det kan medföra en del moddning med ett motorbyte. Avgas, luftburk, kick som tar i osv....
-
´fastsvetsad växelpek, fstsvetsad kick, fastsvetsat drev, motorn är renoveringsskick anser jag, , är komplett, förutom det jag sade, förg och krök
motorn startar när man sätter bensin vid tändstift, alltså så fungerar tändningen på den, men man kan ju säkert bygga en bra motor med delar från båda.
Lät ju inte så lovande endå.... vad kostar frakten från usa ?
Ja köp inte den motorn. Är inte samma motortyp så du kan inte blanda delar. Jag köpte en cylle topp och kolv från Usa det kosta ca 100dollar att frakta.
-
Hej,
Tycker det är ett mycket bra alternativ om den bara fungerar.
Motorfästen brukar inte diffa så mycket. avgas går säkert att använda från Lt alt crossen.
Den saknar balansaxel men en 250cc vibrerar inte speciellt mycket om den är i ordning.
Luftburk går att modifiera alt bygga ny i Aluminium.
Priset var riktigt bra och extra motor medföljer.
Lycka till,
Mvh
-
Hej,
Det jag menar är att det inte är så stor skillnad på infästningarna.
Vibrationer finns alltid, LT motorn har dock en balansaxel som motvikt för att minska vibrationerna.
Dessa motorer går otroligt mjuk och fint.
250 cross motorerna är dock rätt ok när det gäller vibrationer om vevaxeln är rak och balanserad. Lite mer vibrationer får du räkna med men inget som blir problem, under förutsättning att motorn är i bra skick.
Går du upp på Crossmotorer mot 500cc utan balansaxel har du däremot en hel del vibrationer pga en betydligt större massa i rotation, vev kolv etc
Mvh
-
Bilder är alltid skoj, vad är det för årsmodell ???
Mvh
-
Grattis, den bästa som Lt 250´n ()p med Avgasport, uppdaterad swing och ställbara dämpare fram.
Mvh
-
Hej,
Härligt en generation 2 Quadracer ()p det sitter tom orginal däcken på :D Synd på revan i sadeln bara samt att alla dekaler saknas men
den ser fin ut, klart motorn går att rädda men du får köpa ny vev, du behöver veta om det är en -87 eller nyare 88-89 skilljer veven lite om jág inte minns fel.......
Dom har inte hällt cola och 5-56 i vxl oxå hoppas jag.
Det är ju bara att byta vev och ramlager sedan är det bara att köra.
Mvh
-
Hej,
Härligt en generation 2 Quadracer ()p det sitter tom orginal däcken på :D Synd på revan i sadeln bara samt att alla dekaler saknas men
den ser fin ut, klart motorn går att rädda men du får köpa ny vev, du behöver veta om det är en -87 eller nyare 88-89 skilljer veven lite om jág inte minns fel.......
Dom har inte hällt cola och 5-56 i vxl oxå hoppas jag.
Det är ju bara att byta vev och ramlager sedan är det bara att köra.
Mvh
Tack så jätte mycket :) ja allt är orignal synd som du sade med sadeln och delakerna :( men en sak jag inte fattar är hur man får loss/ur kröken så väldigt trångt . . . . Okej så ja kan kanske rädda den ? Tror det saknas lite men det får jag köpa då kommer med bildd i morgon :)
-
Hej,
Plocka av främre karossen och tanken samt tvärstaget till framskärmar så skall det gå på min -86 är det inget problem alls.
Mvh
-
Hej,
Plocka av främre karossen och tanken samt tvärstaget till framskärmar så skall det gå på min -86 är det inget problem alls.
Mvh
Aha okej tack så mycket tänkte slipa ner osv o lacka om den :)
-
Hej,
Hur går det för dej??
Mvh
-
Hej,
Hur går det för dej??
Mvh
hm ah vet inte riktigt. kollat lite mer på motorn o det saknas drev/kugghjul för någon skulle vell fixa den... så ja måste ha tag i en motor :cry:
-
fy den motorn såg inte kry ut :o Någon timmes jobb att få igång :headbang:
-
fy den motorn såg inte kry ut :o Någon timmes jobb att få igång :headbang:
är du sugen för en slant ;)
-
fy den motorn såg inte kry ut :o Någon timmes jobb att få igång :headbang:
är du sugen för en slant ;)
Haha Jag hade kasta den i soporna eller som sänke till båtbojen ;D
Bara kasta in en r1 eller något annat roligt