ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Im-wounded skrivet 3 mars 2011 kl. 18:26:11
-
har hört att vissa kör med Tireballs istället för slang/slanglöst..
Var av detta ? :P
-
Därför att får du punktering så blir det inte punktering så säga, utan du kan fortsätta köra.
Ekonomi versionen är att kapa till isolerings bitar å putta i däcket. T.ex på crossbanorna, kör du på en vass sten som blivit "uppgrävd" och får punka så är du ute ur spelet, har du tireballs eller liknande så märker du knappt att du fått punktering om dom är isatta ordentligt
()p
-
Därför att får du punktering så blir det inte punktering så säga, utan du kan fortsätta köra.
Ekonomi versionen är att kapa till isolerings bitar å putta i däcket. T.ex på crossbanorna, kör du på en vass sten som blivit "uppgrävd" och får punka så är du ute ur spelet, har du tireballs eller liknande så märker du knappt att du fått punktering om dom är isatta ordentligt
()p
Men är inte detta en onödig konstruktion iom att man kör slanglöst ?
de låter ju jävligt praktiskt men de kostar ju hurr me pengar :O
-
nja onödig och onödig
aldrig något jag skulle lägga pengar på
men få bryta en tävling pga punktering är rätt jävla surt, med tierbals slipper du bryta tävlingen, men du behöver ändå byta däck direkt efter!
sen tror jag inte att det finns någon mx åkare som skulle villja ha den extra vikten det innebär på hojen, och abbsolut inte ute i hjulen där extra vikt gör störst skada! mx åkare nöjer ju sig med 4ply däck för att spara vikt:) punkterings risken är också relativt liten på banan, större risk nästan att kränga av däcket från fälgen!
skulle dock tro att det kan vara bra för enduro förare:) för hobby åkare är det nog inget att ha just pga priset, men för en tävlingsåkare är priset aldrig för högt om det kan rädda honom/henne från en bruten tävling :)
-
nja onödig och onödig
aldrig något jag skulle lägga pengar på
men få bryta en tävling pga punktering är rätt jävla surt, med tierbals slipper du bryta tävlingen, men du behöver ändå byta däck direkt efter!
sen tror jag inte att det finns någon mx åkare som skulle villja ha den extra vikten det innebär på hojen, och abbsolut inte ute i hjulen där extra vikt gör störst skada! mx åkare nöjer ju sig med 4ply däck för att spara vikt:) punkterings risken är också relativt liten på banan, större risk nästan att kränga av däcket från fälgen!
skulle dock tro att det kan vara bra för enduro förare:) för hobby åkare är det nog inget att ha just pga priset, men för en tävlingsåkare är priset aldrig för högt om det kan rädda honom/henne från en bruten tävling :)
ahaaa i see =)
men hur ere ientligen.. nu har ja hört att man kör slanglöst på tex 21x7-10 och 20x11-10..
o vissa säger att man kör slang.. hur ligger de till ?
-
Vet inte om en enda som kör MED slang på quad i alla fall. Finns väl någon enstaka som gör det på 4x4 kanske.
Har faktiskt funderat på att prova lägga i isolering i mina däck bara för att prova hur det blir. Med tanke på att jag kör Hiper som väger bra mycket mer än originalfälgar så känns det inte som att det spelar så stor roll att lägga på 100 gram till. Kör själv enbart 20 tummare 6 lagers vilket är det bästa om man bara har råd med ett set med däck ()p 18" ser ju väldigt mycket finare ut men då kan du räkna med att fastna ute på dom lösare banorna. Bäst är ju att ha båda delar
-
Vet inte om en enda som kör MED slang på quad i alla fall. Finns väl någon enstaka som gör det på 4x4 kanske.
Har faktiskt funderat på att prova lägga i isolering i mina däck bara för att prova hur det blir. Med tanke på att jag kör Hiper som väger bra mycket mer än originalfälgar så känns det inte som att det spelar så stor roll att lägga på 100 gram till. Kör själv enbart 20 tummare 6 lagers vilket är det bästa om man bara har råd med ett set med däck ()p 18" ser ju väldigt mycket finare ut men då kan du räkna med att fastna ute på dom lösare banorna. Bäst är ju att ha båda delar
Alright :D tack för infot :D !