ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Brodiz skrivet 1 juni 2006 kl. 13:07:31

Titel: raptor 660
Skrivet av: Brodiz skrivet 1 juni 2006 kl. 13:07:31
hej har hittat en raptor 660 05a ville bara höra lite info av er som har en 660 vad ni tycker e den skön att köra långa sträckor?.
hur är den och skjutsa med får det platts en till.hur rolig är den och köra va lite sugen på en denli 450 först men en 650 värkar hålla bättre
mvh johan
Titel: raptor 660
Skrivet av: zacka skrivet 1 juni 2006 kl. 17:45:50
kan säga kort, den är snygg, bra motor, gott om reservdelar hos yamaha (som finns nästan överallt) o skulle definitift köpa en 660 än en dinli

Kan tipsa dig om en blå raptor som står hos www.fyrhjuling.se väldigt bra skick
Titel: raptor 660
Skrivet av: Brodiz skrivet 1 juni 2006 kl. 18:01:01
nu vart det ju svårt  :) en 05a raptor 660 för 85k eller en ny Suzuki LTZ400 för 79.900 :?  man blir ju snurrig
Titel: raptor 660
Skrivet av: Puma skrivet 1 juni 2006 kl. 18:38:31
Alltså ja vet inte... Beror på vad du vill ha. Jag skulle faktist inte rek en 660 nu efter att 700an kommit. Det är väl en ok hoj, men det finns en del att önska. Tycker hojen består av billiga komponenter i chassit, men å andra sidan lär du inte ha några problem med skruvar som ramlar av och sånt. Står valet mellan 660 och Dinli säger jag 660, men står valet även mellan LTZan så vetefasen om ja inte skulle ta zukan.
Titel: raptor 660
Skrivet av: Brodiz skrivet 1 juni 2006 kl. 18:48:35
heheh inte lätt tackar för tippsen :D
Titel: raptor 660
Skrivet av: Jocke72 skrivet 1 juni 2006 kl. 20:37:32
Kan inte jämföra en Raptor 660 mot en LTZ:a. LTZ:an är en bra hoj, men den saknar 260 kubik...

Sitter inga bättre eller exklusivare delar på en LTZ:a heller. Däremot är chassikonstruktionen bättre och den är lite smidigare att ha och köra med om du ska köra cross.

Men för lek och bus är valet enkelt: Raptor.


/J
Titel: raptor 660
Skrivet av: iroc skrivet 1 juni 2006 kl. 21:10:53
Citat från: "Jocke72"
Kan inte jämföra en Raptor 660 mot en LTZ:a. LTZ:an är en bra hoj, men den saknar 260 kubik...

Sitter inga bättre eller exklusivare delar på en LTZ:a heller. Däremot är chassikonstruktionen bättre och den är lite smidigare att ha och köra med om du ska köra cross.

Men för lek och bus är valet enkelt: Raptor.


/J


Håller inte riktigt med där tyvärr . :wink:  ltz 400 är en mkt bättre maskin att köra + den har en modernare konstruktion på motor med b.l.a  dubbla kamaxlar som verkar direkt på ventilerna - raptorn har ju bara en kam med vippor.. 05 framåt har även ltz gasdämpare fram vilket raptorn saknar.behövs inte mkt modifieringar på en 400:a för att hålla jämna steg med 660. detta är min uppfattning iaf - hade valt 400 före 660 . :wink:
Titel: raptor 660
Skrivet av: Mr2t skrivet 1 juni 2006 kl. 21:45:02
Citat från: "iroc"
Citat från: "Jocke72"
Kan inte jämföra en Raptor 660 mot en LTZ:a. LTZ:an är en bra hoj, men den saknar 260 kubik...

Sitter inga bättre eller exklusivare delar på en LTZ:a heller. Däremot är chassikonstruktionen bättre och den är lite smidigare att ha och köra med om du ska köra cross.

Men för lek och bus är valet enkelt: Raptor.


/J


Håller inte riktigt med där tyvärr . :wink:  ltz 400 är en mkt bättre maskin att köra + den har en modernare konstruktion på motor med b.l.a  dubbla kamaxlar som verkar direkt på ventilerna - raptorn har ju bara en kam med vippor.. 05 framåt har även ltz gasdämpare fram vilket raptorn saknar.behövs inte mkt modifieringar på en 400:a för att hålla jämna steg med 660. detta är min uppfattning iaf - hade valt 400 före 660 . :wink:



Då kontrar jag med att en uppskrämd LTZ som håller jämna steg med 660'in kommer att kräva extra mycket underhåll, man tummar på motorns livslängd och man måste tokvarva LTZ när 660' bara stånkar på'. Det finns ju en anledning till att det sitter en "omodern" motor i 660'in, det är för att tekniken är beprövad och visats vara "skottsäker". =P
Titel: raptor 660
Skrivet av: zacka skrivet 1 juni 2006 kl. 21:54:42
jag stod också i valet mellan en LTZ o just den raptorn som står hos fyrhjuling.se men till slut valde jag LTZ
anledningarna:
större sadel (åker ofta med tjejen)
bra ryckte, både här o usa
till slut priset va ju rätt :)

så mitt tips är att du åker till anders o provar en LTZ samt raptorn o avgör själv

För att frågar du här så håller oftast folk med om sitt märke o det är ju förståligt  8)

Mvh zacka
Titel: raptor 660
Skrivet av: Jocke72 skrivet 1 juni 2006 kl. 22:13:36
Iroc - Nothing beats cubic inches! ;)

260 kubik är mer än halva motorn på LTZ:an. Vad jag sett ligger LTZ:an runt 26 hästar original och Raptorn runt 35(?), en avsevärd skillnad är det i alla fall.

Quad kör man mycket på vrid, än mer om det ska busas. LTZ:an är en bättre kurvmaskin och bättre lämpad för cross, men för gata.. Nja...


Pratar du om att modifiera? Du vet att du plockar ut 83 driftsäkra (med racing mått mätt) bakhjulshästar ur en Raptor motor? Skulle vilja se det ur en LTZ motor..  8)  :wink:


Men som sagt, det optimala är ju att provköra bägge och avgöra själv.


/J