ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: king quad skrivet 18 februari 2005 kl. 12:31:47
-
:( backväxeln verkar vara en svaghet på suzuki 700-05 enligt sidor från usa så är det ganska vanligt med trasig backväxel i sammband med fastkörningar och full gas på backväxeln, dyrt om garantin har gått ut, någon som vet mer?, kq är för övrigt en trevlig maskin att äga, mvh lövis
-
Vänligen uppge länkar till sidorna är du snäll 8O
-
monterade snöblad på king quaden-700 i dag, fungerade mycket bra, så ni som inte tycker om att skotta för hand, rekomenderar jag att ni skaffar ett snöblad, mvh lövis
-
Har hört att KQ 700 med VIN (serienummer) över JSAAP41A_52115244 skall ha en permanent lösning för backväxelproblemet genom att ha kullager istället för glidlagret som orsakade överhettningen.
Någon som vet om detta stämmer??
Mvh,
Torbjörn
-
Samt en begränsad tändbox så att du inte kan hålla fullt på backen i surhålet hur länge som helst.
Spaltmeter har skrivits om detta på annan plats i forumet!
-
Samt en begränsad tändbox så att du inte kan hålla fullt på backen i surhålet hur länge som helst.
Spaltmeter har skrivits om detta på annan plats i forumet!
Så tändboxen behöver även modifieras (kommer modifierade) på maskiner med senare VIN nummer? Det räckte alltså inte med att bara byta till kullager? Dvs. en tidig KQ är fortfarande en riskmaskin även om tändboxen är modifierad?
Tacksam för svar...
-
Slutledning: Behöver man vara ett dugg orolig med en maskin med senare VIN nummer?
-
Ingen anledning till oro! Alla nya har idag de två moddarna. Köp ingen omoddad av de första som kom.
Felet uppstår om man under längre tid, ca 1 min håller fullt på backen.
Mig veterligt så har ingen i detta land lyckats med en rasad låda osv.
I Usa så har det bevisligen hänt.
Läs gärna inläggen som skrevs i vintras där jag bla hittade en stämning mot Suzuki från Usa/Canada.....
-
Ingen anledning till oro! Alla nya har idag de två moddarna. Köp ingen omoddad av de första som kom.
Felet uppstår om man under längre tid, ca 1 min håller fullt på backen.
Mig veterligt så har ingen i detta land lyckats med en rasad låda osv.
I Usa så har det bevisligen hänt.
Läs gärna inläggen som skrevs i vintras där jag bla hittade en stämning mot Suzuki från Usa/Canada.....
Härligt, tackar!! :P
-
My pleasure!
-
(http://ql.nu/atv_img/images/pageone.jpg)
(http://ql.nu/atv_img/images/pagetwo.jpg)
(http://ql.nu/atv_img/images/reversegear.jpg)
-
Spännande, sena -05 maskiner skall ha nya lagret enligt servicebulletinen......
Är det sent -05 nu? Nä, det är bara Q2 -05 vilket borde innebära att alla King Quad som fortfarande säljs har fel nållager och axel.....
Hm, Hm....
-
Min som jag fick hem för en tre veckor sedan hade ett serinummer som var långt senare än det som visas i urklippet.
Så man betraktar väl de som tillverkas nu som sena 05:or!
//Jocke