ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: TAZ™ skrivet 26 februari 2011 kl. 00:06:24
-
fmxåkandet och de runt om är ett ständigt projekt, så kommer inte få något slut förs än jag säljer allt ihop eller helt enkelt trötnar på att skriva ;D
de som ska ske i vår är, den nya rampen ska renoveras iordning, kommer bilder på den imorgon
foampiten ska byggas om för att underlätta att använda vanlig cykel i den, sammt att den ser förjävlig ut eftersom jag byggde den när jag var 17 så hade jag inga pengar till att bygga så bra som jag önskat
inrunen till ramperna ska vridas till lite så att det får plats 2 ramper, sammt allmän upsnyggning vid landningen och även en landning till fiddy/cykel rampen ska byggas! detta är planen just nu, får väl se var de slutar...
och så hojen är även det ett ständigt projekt! har ingen igentlig plan utan bara gör det jag upptäcker behövs för att förbättra den till det jag vill ha! så blir inget sådans snyggt projekt som endel anndra gör när dom tar ner den i delar för att lackera och sådant:P bygger jag något som behöver målas blir det troligen brunrött för den färgen torkar snabbast 8)
börjar med lite bilder på vad som hitills hänt
(http://i55.tinypic.com/e6cbcz.jpg)
bredare fotpinnar är ju ett måste när man är van vid det! gjorde detta när jag var skadad så hade tid att måla dom gula :) där syns även cassavern och den rejälare bulten till framdrevet som är ist för de klippset som sitter orginal! dessa 2 är dom enda köpta delarna ni får se här i detta inlägget, resten har jag tillverkat själv :)
(http://i55.tinypic.com/214caio.jpg)
likså är även skidplate ett måste (såg att det fattas en bult, måste förlorat den vidd förra körningen så ska åtgärde de imorgon)
(http://i55.tinypic.com/dwwbk1.jpg)
(http://i51.tinypic.com/sgocy9.jpg)
slog sönder orginal aluminium sving skidplate och tappa kedjan, så byggde en i järn med en rejäl kedjestyrare för att undvika det i fortsättningen! glidytorna består av mammas gamla skärbräda, klockrent! men ska kompleteras med en kedjerule fram!
(http://i52.tinypic.com/2zp2n43.jpg)
byggde ett smart fäste till powercommandern, sitter bara en liten plastbit över som är lätt att ta bort för att komma åt sjustrering (dock ej inkopplad just nu)
(http://i56.tinypic.com/29eov8g.jpg)
fäste till styrdämparen precis framför styret för att eneklt komma åt att sjustrera, den fungerar även som kabelsammlare för dom kablar som kommer från styret! även dödmansgreppet syns där, monterat långt ifrån styret för att inte riskera att komma åt den vid fmx åkning! (sitter även en brytare utan snöre på den för att än mer minimera risken att komma åt den)
(http://i51.tinypic.com/25ko6pv.jpg)
batterilåda i aluminium! är så man kan ta bort plasten utan att behöva ta bort batteriet!
(http://i53.tinypic.com/r88il0.jpg)
bröt även av ett heelguardfäste förra veckan, sådana grejer kommer halva projektet bestå av att laga...oftast kommer lagningarna inte bestå av bästa tänkbara utan av snabbast tänkbara 8)
kommande är byta bakaxel (imorgonbitti redan, den som sitter nu är krokig)! sedan skulle jag även monterat ett jävligt högt styre idag med men upptäckte att frambromsslangen var för kort för det styret :( och efter att jag konstaterat att jag inte hade någon slang liggande och inte heller kunnde sno bakbromsslangen bestämmde jag mig för att köpa bromsslangar som är till trx450 för dom går att få tag på i vad jag tror är lagom längd:) kommer kanske även att köpa en trx450 frambroms och oljehållare för orginal på canamen är jävligt stor och klumpig, dessutom är det lättare att få tag på nya handtag till hondans och så ska man vist få mycket bättre bromsförmåga med en sådan :)
-
ljust det annat som sitter på hojen är
race el system
större kylare, med vanlig påfyllning direkt i kylen ist för i en behållare
andra kylarvingar
hmf hel system
och en sänkt bakram
stötdämpare och inuti motorn är allt fortfarande orginal! motorn kommer att förbli orginal då jag hellre har den pålitlig än kraftfull, men stötdämparna är det möjligt att det händer något med framåt sommaren eller nästa vinter :)
-
kommer bli kanon! :)
-
Trevligt ()p ()p
-
ha ny axel i på hojen nu!
ett tips till er med canam är att inte byta bakaxel, verkar som den hubben som drevet sitter på är gjord extremt tajt i splainsen :-\ jag tvingades såga av orginal axeln för att kunna driva på rejält med storslägga för att få ur den :( och då menar jag storslägga! vetefan varför det var så, på alla andra hojar har den bara glidit på! tvingades även knacka ner den med handslägga på den nya axeln, helt sjukt >:( menmen nu är den på :)
-
Flera som haft problem med dom där splinesen på Raptorer vet jag, har själv bytt 2 Raptor axlar och hade väl tur kanske för dom satt inte värst hårt. Svårt att ta ur en axel utan att skada gängorna till hubbarna, Ska snart ta ur axeln på YFZ'an och den är inte trasig, så hoppas den sitter löst :help:
-
vad repig den är :o, är den nya bakaxeln också ihålig?