ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Xaro skrivet 25 februari 2011 kl. 10:44:30
-
Tjenna!
Jag har kollat runt på nätet och forumet hur mycket som helst nu på jakten efter en bra fyrhjuling (vägreggad) som ska utnyttjas mest på asfalt och kanske lite grus. Har dock inte kommit fram till något bra svar ännu.
Har ni något bra tips på vad jag kan köpa om jag vill ha en maskin som går bra på vägarna + med passagerare med? Ska vara rätt bra drag i den så det händer nått när man trycker på gasen :)
Pris spelar ingen roll, bara det är utav bra kvalité. Jag är inte den som meckar själv så man vill ju ha bra hoj från början så man slipper för mycket krångel.
Är tacksam för tips och Idéer på vilken hoj som skulle passat mig bäst!
-
hej hej jag har en can-am renegade 800 -2010 till salu. mer fart o kraft får du leta efter... :)
den har gått ca 10 mil o 24 timmar. 10 timmars service gjord hos återförsäljare.
//mitto
-
Ska du köra asfalt och grus är det ju quad som gäller :)
Yamaha Raptor 700 :headbang:
-
Vart bor du mitto? Ser att folk räknar timmarna nu istället för hur långt den gått. Jag var mest inne på köpa helt ny.
Om man sköter om sin hoj kan man ha den ett bra tag då?
Sett någonstanns om t.e.x Cectek modellerna håller upp till 10.000 mil. Så en vägreggad fyrhjuling är inte gjord för att rulla så långa sträckor? Tänkte köra rätt mycket med den så man vill veta så mycket som möjligt :P
Och lär också ha ofta min sambo med mig så den ska vara rejäl och samtidigt kraftfull så det inte tar en halv eftermiddag att komma upp i fart, om man säger så :P
-
Vart bor du mitto? Ser att folk räknar timmarna nu istället för hur långt den gått. Jag var mest inne på köpa helt ny.
Om man sköter om sin hoj kan man ha den ett bra tag då?
Sett någonstanns om t.e.x Cectek modellerna håller upp till 10.000 mil. Så en vägreggad fyrhjuling är inte gjord för att rulla så långa sträckor? Tänkte köra rätt mycket med den så man vill veta så mycket som möjligt :P
Och lär också ha ofta min sambo med mig så den ska vara rejäl och samtidigt kraftfull så det inte tar en halv eftermiddag att komma upp i fart, om man säger så :P
hej hej jag bor i värmland filipstad. vad jag har hört så ska can-am vara väldigt bra i hållbarhet. min renegade är i nyskick.jag har inte sett en reva eller liknande.vägreggade är lite dyrare än terrengreggade några tusen iaf.
bara att höra av dig om du vill ha nån info. kan skicka pm eller svara här eller skicka ett mess 0738474467
//mitto
-
Skall du skjutsa på asfalt så är knappast en terrängreggad Renegade det bästa.
Dels eftersom den inte får köa på allmän väg och dels inte får ha passagerare.
En vägreggad Outlander däremot är finfin för passagerare!
...på långa sträckor kan dock transmissionens vinande ljud bli jobbigt...
Om pengar spelar mindre roll och som du vill ha KRAFT och prestanda samt gott om plats för passagerare är EATV verkligen att rekommendera!
Då har passageraren egna fotpinnar, handtag osv... då det ju en är konverterad tvåhjuling byggd av KTM i original.
132 hästar har tex denna:
http://www.eatv.de/com/modelle/990sdr/990sdr.html
(och ja, min 950 är till salu men du ville ju ha nytt)
-
typ raptor 700 o yfz 450 ? hör ja hört vara grymma :D !
-
Nu blir jag gnällkärrig. Men hur många fel kan man göra med en tråd?
1) Sämst rubrik ever.
2) Fel rum
3) Massor med snarlika trådar.
-
Skall du skjutsa på asfalt så är knappast en terrängreggad Renegade det bästa.
Dels eftersom den inte får köa på allmän väg och dels inte får ha passagerare.
En vägreggad Outlander däremot är finfin för passagerare!
...på långa sträckor kan dock transmissionens vinande ljud bli jobbigt...
Om pengar spelar mindre roll och som du vill ha KRAFT och prestanda samt gott om plats för passagerare är EATV verkligen att rekommendera!
Då har passageraren egna fotpinnar, handtag osv... då det ju en är konverterad tvåhjuling byggd av KTM i original.
132 hästar har tex denna:
http://www.eatv.de/com/modelle/990sdr/990sdr.html
(och ja, min 950 är till salu men du ville ju ha nytt)
jag har en vägreggad :)
-
Nu blir jag gnällkärrig. Men hur många fel kan man göra med en tråd?
1) Sämst rubrik ever.
2) Fel rum
3) Massor med snarlika trådar.
alla är kanske inte som du kan allt direkt.... hehe och ja nu va du gnälltjärring :)
-
jag har en vägreggad :)
Jättebra!
Xaro har krav på att få ta med tjejen.
Får en Renegade ha passagerare?
-
Nu blir jag gnällkärrig. Men hur många fel kan man göra med en tråd?
1) Sämst rubrik ever.
2) Fel rum
3) Massor med snarlika trådar.
alla är kanske inte som du kan allt direkt.... hehe och ja nu va du gnälltjärring :)
Tar på mig den rollen ;)
Nej, men det är ganska uppenbart "netiquette" och dessutom finns det reglertråd för hur och var inlägg skall postas. Klart han ska få ha en egen tråd, men det kanske kan förväntas att man ens försöker göra nästan rätt.
-
jag har en vägreggad :)
Jättebra!
Zaro har krav på att få ta med tjejen.
Får en Renegade ha passagerare?
det vet ja inte det finns väl plats för de iaf
-
Jag vet vilket, och det står i mitt tidigare inlägg.
Rätt onödigt att tipsa om maskiner som inte funkar för kraven TS ställt.
...det är väl egentligen viktigare att göra det, än välja rätt rubrik...
Då luras/förvillas ju iaf ingen. ()p
-
Jag vet vilket, och det står i mitt tidigare inlägg.
Rätt onödigt att tipsa om maskiner som inte funkar för kraven TS ställt.
...det är väl egentligen viktigare att göra det, än välja rätt rubrik...
Då luras/förvillas ju iaf ingen. ()p
Nu är jag inte forummoderator här, men kan tänka mig att det skulle bli "vilda västern" och folk sket i allt vad forumsregler och anvisningar gällde. Men nog med OT.
-
Jag håller med till fullo, även VISS nivå på stavning borde det vara krav på...
Men oavsett vilket är ändå svaren viktigast och att förvilla med felaktigheter är onödigt.
-
Jag har ingen erfarenhet av denna, men "på papperet" verkar en BRP Outlander MAX 800R LTD vara en suverän maskin för detta ändamål. :)
-
Delarium håller med dig till 100%.. Jag har förspillt min tid på denna tråd med en rubrik
som är totalt fel..