ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: BashanATV skrivet 19 februari 2011 kl. 10:57:22
-
Har funderat köpa en sån är det pålitliga maskiner?
Behöver motorn mycket underhåll? hur långt kan man köra utan renovering? Dyrt med delar`?
-
Är det din första maskin?
Jag hade sån som första maskin och var nöjd med den i skogen och på grusvägarna vi åkte på!
Men började åka mer asfalt på våren med polarna som körde Raptor 700 och då tröttna jag fort på den.
Den har dock en gammal pålitlig luftkyld motor som har långa service intervaller.
Lämnar runt 20-25hk orginal och går väl kräma ur lite till med avgas/förgasare/luftfilter.
Min var sänkt och breddad och den låg riktigt bra på vägen.
Polaren köpte precis en innan JUL och den var orginal och den är nästan ett helt däck smalare än min TRX.
Och på annandag jul så välte han med den när vi var ute och åkte landsväg, med brutet nyckelben som resultat.
Reservdels priserna är ju som Yamaha brukar vara "DYRA".
-
Det är inte första maskin.
Jag får ju en 660R för samma pris är mer sugen på den men när du säger långa service intervaller hur långa är det? Hur många mil kan man köra utan att renovera motorn? 660R borde ju behöva lite underhåll men om man är noga med olje byten så borde motorn hålla sig fräsh.
Min kina fyrhjuling körde jag 600 mil med utan serviceallting förutom motorn skakade sönder.
Den kändes pålitlig i motorn! Hoppas man kan lita på Raptor :)
-
Vars i bor du?
vet av en fin fin 350 till rätt pris en -07a
-
Värmland
Hur långa är service intervaller på Raptor 350, 450 och 660?
660 behöver mindre service än 350 och 450 för den varvar inte lika mycket?
-
Värmland
Hur långa är service intervaller på Raptor 350, 450 och 660?
660 behöver mindre service än 350 och 450 för den varvar inte lika mycket?
450 vill ha service efter 5Timmar,