ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Finn Elvis skrivet 18 februari 2011 kl. 22:37:59
-
Har vi någon som bestyckat om sin -700 med fullgott resultat? Eller på annat sätt effekthöjt sin förträffliga Centhor?
Vill gärna ha 10HK till...Speciellt när polarn köpt en SMC 700 Jmax med 50 HK :banghead:
-
Går SMC´n bättre än din Dinli? Trodde dom var ungefär likvärdiga i effekten...?
-
Har vi någon som bestyckat om sin -700 med fullgott resultat? Eller på annat sätt effekthöjt sin förträffliga Centhor?
Vill gärna ha 10HK till...Speciellt när polarn köpt en SMC 700 Jmax med 50 HK :banghead:
Går dom gött?? Verkar de vara grymma både i kvalité och problemfria eller nåt som krånglar med nya SMC:n??
-
Går SMC´n bättre än din Dinli? Trodde dom var ungefär likvärdiga i effekten...?
Jo...den är piggare :cry: , jag provkörde den och tyckte det verkade vara bra ihopskruvad...
Fast den är något kortare än Centhorn.
Blir och vässa Dinlin ;)
-
Japp enda raka att vässa den till max ()p Dr Pulley koppling kanske? Fast det kanske inte finns till Dinli?
-
Ska testa olika munstycken till Mikuni'n :)
-
Har vi någon som bestyckat om sin -700 med fullgott resultat? Eller på annat sätt effekthöjt sin förträffliga Centhor?
Vill gärna ha 10HK till...Speciellt när polarn köpt en SMC 700 Jmax med 50 HK :banghead:
hehe..flesta verkar köra orginal...tänker dock pröva olika bestyckningar....Så är det :order:
-
På min har jag monterat Dial-A-Jet, tagit upp tre hål i luftburken och monterat ett Yoshimura RS-3 slipon, kör med original munstycke men har skruvat upp DAJet på max, jämfört med original så gör det faktiskt en del för effekten.
Har inte gjort några större vetenskapliga mätningar men nu orkar den upp i 6200 v/min på högväxel mot tidigare 6000 v/min, den svarar även bättre på gasen.
-
På min har jag monterat Dial-A-Jet, tagit upp tre hål i luftburken och monterat ett Yoshimura RS-3 slipon, kör med original munstycke men har skruvat upp DAJet på max, jämfört med original så gör det faktiskt en del för effekten.
Har inte gjort några större vetenskapliga mätningar men nu orkar den upp i 6200 v/min på högväxel mot tidigare 6000 v/min, den svarar även bättre på gasen.
Schysst Rackelsmurf...jag tror jag skickar in förgasarn med hjulingen till en firma som kör den på rullande landsväg eftersom att det inte verkar finnas ett "färdigt" recept för Centhorn som det verkar finnas till 450:in. 450cc Quaden har ju samma fugge men här har vi några kubik till och en cvt-låda..Jag vill ändå att den ska gå jämnt genom hela registret..Annars lär man få experimentera tills F**n kommer och avlöser en :)
-
Ja jag körde bara med den vanliga "bonnstilen" kollade stiftet, tog upp hål i luftburken med avgassmällar till följd, justerade upp DAJet steg för steg tills den slutade avgasbanga och gick jämt genom hela registret, den är iofs fortfarande lite seg mellan 70-90 km/h men jag tycker inte det är lika viktigt eftersom det inte är någon fartmaskin :)
Ljudet blev dessutom riktigt skönt med slipon, mullrar lagom på låga varv men ryter till ordentligt när man gasar. Ska se om ja har nån filmsnutt på ljudet.
-
Filmade lite igår med mobilen, tyvärr dålig kvalite men man hör lite grann iaf :)
Är införstådd att det är dumt att köra utan hjälm, men det blir lätt så när man bara testar ut och in från garaget :nono:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JDpubj-jOp0[/youtube]
-
Filmade lite igår med mobilen, tyvärr dålig kvalite men man hör lite grann iaf :)
Är införstådd att det är dumt att köra utan hjälm, men det blir lätt så när man bara testar ut och in från garaget :nono:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JDpubj-jOp0[/youtube]
Heh heh..Låter som den hade kvickare respons, möjligen bättre vrid i botten. Och låter nice (Vilken slip-on?)..men som du säger..man har inte nytta av toppeffekten vid 80-90 blås..
Däremot är jag ute efter ca: 10 hästar till då jag verkligen börjat lita på den förträffliga drivlinan :) =Billigast att möjliggöra detta är att bestycka om befintliga högkvalitetsfuggen med rätt recept som ingen förtäljt än...Därav vill jag lämna in den på rullande landsväg och därmed dela med mig en lösning...men det lär kosta ett par spänn, så jag samlar stålar till det just nu. Frågan är hur mycket du får ut av tillägs satsen mot "rätt bestyckning" procentuellt sett mot en bestyckning som jag tror ger 10HK till med samma kam och slipon och bestyckning?
Tack för besväret så långt :sunny:
-
Låter som den hade kvickare respons, möjligen bättre vrid i botten. Och låter nice (Vilken slip-on?)..men som du säger..man har inte nytta av toppeffekten vid 80-90 blås..
Däremot är jag ute efter ca: 10 hästar till då jag verkligen börjat lita på den förträffliga drivlinan :) =Billigast att möjliggöra detta är att bestycka om befintliga högkvalitetsfuggen med rätt recept som ingen förtäljt än...Därav vill jag lämna in den på rullande landsväg och därmed dela med mig en lösning...men det lär kosta ett par spänn, så jag samlar stålar till det just nu. Frågan är hur mycket du får ut av tillägs satsen mot "rätt bestyckning" procentuellt sett mot en bestyckning som jag tror ger 10HK till med samma kam och slipon och bestyckning?
Tack för besväret så långt :sunny:
Ja man kan nog få ut mer med en korrekt bestyckning av förgasaren, ett Dial-A-Jet är ju mer ett komplement egentligen. Sliponet är ett Yoshimura RS-3.