ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Grönis skrivet 10 februari 2011 kl. 19:38:24
-
Nya Kawasakin har anlänt!!
Serostyrning och massvis med uppgraderingar!
Nu blir det att spara ihop så man kan byta ASP
http://www.kawasaki.com/home/home.aspx
[youtube]xe7n4uQ8JTE[/youtube]
-
Ser skön ut ()p
-
Härligt ()p ()p ()p
Frågan är när kommer den till Sverige tro ?
-
Gött!
Fast den är lite lik dinli centhor...
-
De har ju förstört fronten med lysena! >:( :tickedoff
Den var ju så snygg med sina dubbla lysen innan :sunny:
-
jävvlar va läcker den va i svart utförande ()p
-
Riktigt fin, bra förvarings låda, hur mycket höjde de effekten?
Faan Grönis....har du den gamla maskinen.....
-
Riktigt fin, bra förvarings låda, hur mycket höjde de effekten?
Faan Grönis....har du den gamla maskinen.....
blir ett samtal till min ÅF imorron så han kan ta sin första beställning på en 2012 :D
-
Nu blev man sugen på en ny 8)
-
Nu blev man sugen på en ny 8)
undra hur mycket som passar från den gammla maskinen tro? GAZ passar inte för den nya har längre stötdäpare säger dom, avgas e kört åsså som det ser ut lika variatorkitet men remmen värar vara en teryxrem så den kanske passar.
Sen boxen lär inte heller passa misstänker jag.
undra när den dyker upp i vårt avlånga land tro :djump:
-
Äh! Spelar väl ingen roll, du kommer att vilja köpa nya saker ändå ju... :whip:
-
Nu blev man sugen på en ny 8)
undra hur mycket som passar från den gammla maskinen tro? GAZ passar inte för den nya har längre stötdäpare säger dom, avgas e kört åsså som det ser ut lika variatorkitet men remmen värar vara en teryxrem så den kanske passar.
Sen boxen lär inte heller passa misstänker jag.
undra när den dyker upp i vårt avlånga land tro :djump:
Man får väl köpa nya grejor :headbang:
-
Nu blev man sugen på en ny 8)
undra hur mycket som passar från den gammla maskinen tro? GAZ passar inte för den nya har längre stötdäpare säger dom, avgas e kört åsså som det ser ut lika variatorkitet men remmen värar vara en teryxrem så den kanske passar.
Sen boxen lär inte heller passa misstänker jag.
undra när den dyker upp i vårt avlånga land tro :djump:
Man får väl köpa nya grejor :headbang:
mjo det blir väll så misstänker jag hähähä
-
köpa en ny?! ni e ju fan sjuka ;D ()p
-
Fan Grönis om vi köper nya så får du ju din före mej :(veryangry): Först får väl Kawa sina sen Dresel :banghead:
-
Fan Grönis om vi köper nya så får du ju din före mej :(veryangry): Först får väl Kawa sina sen Dresel :banghead:
hehe ja det tror jag åsså :)
-
Fan Grönis om vi köper nya så får du ju din före mej :(veryangry): Först får väl Kawa sina sen Dresel :banghead:
hehe ja det tror jag åsså :)
Dom lär väl komma till hösten så man får se hur det blir då ()p
-
Fan Grönis om vi köper nya så får du ju din före mej :(veryangry): Först får väl Kawa sina sen Dresel :banghead:
hehe ja det tror jag åsså :)
Dom lär väl komma till hösten så man får se hur det blir då ()p
det blir en lång sommar om dom kommer till hösten.... tror dom kommer tidigare jag när dom redan lanserat dom :) man kan ju alltid hoppas!
-
hur mycket kommer ett sånt muller gå loss på ca?!
-
Fan Grönis om vi köper nya så får du ju din före mej :(veryangry): Först får väl Kawa sina sen Dresel :banghead:
hehe ja det tror jag åsså :)
Dom lär väl komma till hösten så man får se hur det blir då ()p
det blir en lång sommar om dom kommer till hösten.... tror dom kommer tidigare jag när dom redan lanserat dom :) man kan ju alltid hoppas!
Dom kommer ut i handeln i usa i slutet på april eller början på maj har ja läst nån stanns sen tar det väl lite tid innan den kommer till europa.
-
Pratade med en Kawahandlare i helgen som var och vi pratade om 2012 skulle få servo och lite uppdateringar men enligt han så skulle det inte vara nå uppdateringar på 2012 det hade han hört av Kawa.
-
Pratade med en Kawahandlare i helgen som var och vi pratade om 2012 skulle få servo och lite uppdateringar men enligt han så skulle det inte vara nå uppdateringar på 2012 det hade han hört av Kawa.
killen hadde dålig koll då alltså... det e ju massvis med uppgraderingar på den nya.
-
Pratade med en Kawahandlare i helgen som var och vi pratade om 2012 skulle få servo och lite uppdateringar men enligt han så skulle det inte vara nå uppdateringar på 2012 det hade han hört av Kawa.
killen hadde dålig koll då alltså... det e ju massvis med uppgraderingar på den nya.
Inte ens Kawa i sverige vet/visste att det är en uppdatering på gång.
-
utseende mässigt är man bra dum om man byter till den, ser inte spec manlig ut, har snarare ett "kinesiskt" utseende om ni förstår ;) så nu stiger spänningen hur ful ska kineserna lyckas göra kopian denna gången ;D
-
fyyy fan va ful! :order:
-
Framifrån va den inte fin, men det är väll skit samma i surhålen :sunny:
-
synd dom fucka upp lyserna men varje gång jag tittar på den så tycker jag den ser bättre å bättre ut.
-
Manuell diffspär som styrs av ett "jetski gasreglage" på en fyrhjuling från 2012, vankass "lite" lathet av kawa, hade ju varit mycket bättre med vanlig elektrisk knapp eller aouto som på polaris och can-am.
-
fördelen med den manuella diffen e ju att du kan diffa så mycket du själv vill så där är den oslagbar men de e ju samma gamla diff o den e ju lite skör som dom flesta vet
-
har läst lite på jänkarnas sidor och jag får inte fram någon info om diffen så troligtvis e det som mackan säger att det är samma gammla hedliga diff som dom envisas med att köra.
Kan inte hitta nått om uppgraderad diff iallafall, iofs så har min hållt bra nu när man vet hur man ska köra :P
-
jag tycker väl som många andra att fronten inte ser så snygg ut. det som var snyggt med kawa var just lysena och grillen.
krängningshämmare bak hade den också :banghead:
-
Dom säger på filmen att den ska ha fler hk någon som vet hur stark den blir :dntknow:
-
Hum, verkar som att det kommer att bli lika stark som den "äldre" modellen :hmmm: :hmmm:
http://www.kawasaki.ca/mig/1402/English/12_KVF7504x4i_EPS_MIG_E.pdf (http://www.kawasaki.ca/mig/1402/English/12_KVF7504x4i_EPS_MIG_E.pdf)
Längst ner i pdf bladet:
Maximum power: 37 kW {50 PS} @ 6,750 rpm
Maximum torque: 59 N.m {6.0 kgf.m} @ 5,250 rpm
-
har läst lite på jänkarnas sidor och jag får inte fram någon info om diffen så troligtvis e det som mackan säger att det är samma gammla hedliga diff som dom envisas med att köra.
Kan inte hitta nått om uppgraderad diff iallafall, iofs så har min hållt bra nu när man vet hur man ska köra :P
vad var det med gamla körstilen som gjorde att den inte höll? om du jämför med hur du kör nu.
-
har läst lite på jänkarnas sidor och jag får inte fram någon info om diffen så troligtvis e det som mackan säger att det är samma gammla hedliga diff som dom envisas med att köra.
Kan inte hitta nått om uppgraderad diff iallafall, iofs så har min hållt bra nu när man vet hur man ska köra :P
vad var det med gamla körstilen som gjorde att den inte höll? om du jämför med hur du kör nu.
det va mest ett skämt.. jag har samma körstil nu som då
-
inga problem alls sen du fick diffen utbytt?
-
nope den har funkat kalanderfritt.
-
kul o höra.
-
Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att det verkar som att den ska ha samma hästkrafter som den gamla Bruteforcen ? :hmmm:
För nog finns det mera att hämta ur den 90 graders V-twin motorn ? 8)
-
Jag läste men kommer inte ihåg var och där stog det att kompressionen var ökad, andra kamaxlar, bättre gasrespons, bättre vridmoment på låga varv mm.
Kanske är samma hk men karaktären blir en annan.
Men jag gillar inte vikten på den 315kg.
-
Så i "drag-race" så finns risken att det kommer att bli slöare eventuellt lika snabb som den gamla Bruteforcen .
-
precis som lowest skriver så har jag med läst nånstans att den skall få en del förbättringar som gör att du får en del mer vrid i nya maskinen om man jämför med gamla modellen.
-
• New cylinder heads provide a higher compression ratio which contributes to increased low rpm torque. Mid-high rpm performance is excellent, as always, but the extra low-end torque enhances performance when launching from a stop
• New camshaft profiles with revised timing and increased valve lift further contribute to the revised engine’s power delivery
• New stainless steel exhaust pipes feature revised lengths and two additional pass-through holes inside the muffler to help boost engine performance
• New rubber muffler mounts help minimize stresses on the exhaust system
• New thinner auto compression release (ACR) shaft helps reduce friction where it meets the camshaft and a stronger ACR return spring offers improved starting characteristics
• New starter gear is made of stronger material and uses deeper teeth for increased durability
• Aluminum cylinders are Electrofusion-plated for light weight, long wear and excellent heat dispersion
• Revised top and oil rings for the pistons (piston grooves where modified accordingly) help prevent oil consumption and reduce blow-by gases
• New 33.5 Amp alternator offers increased output to help ensure sufficient current to operate the EPS and other electrical systems. Regulator capacity was also increased accordingly
• New larger radiator is placed high in the chassis for optimum protection against mud and debris
• New larger radiator fan and larger-diameter cooling hoses and pipes help maximize cooling performance from the new radiator
• A self-repairing circuit breaker and dedicated fuse for the fan help keep things cool
• New tuning for the Digital Fuel Injection (DFI®) system matches the revised engine characteristics and helps improve off-idle and low-rpm response
• Dual 36mm throttle bodies are controlled by a 32-bit CPU, which monitors coolant temperature, air intake temperature, throttle position, air intake pressure, vehicle speed and crankshaft angle to help ensure the perfect air/fuel mixture
• Low spring rate for the throttle return springs and ball bearing-equipped throttle bodies minimize friction and enhance throttle action
• Engine can be started in any gear when a brake is applied
• Air for the CVT and engine enter from a reverse-facing snorkel located beneath the handlebars to help protect against water and mud intrusion
• Access to the air filter requires removing only one cover
-
Jo visst kan det bli en annan karaktär, men siffrorna ljuger inte.
Bruteforce 2012 : Effekt: 37 kW {50 PS} @ 6,750 rpm
Vridmoment Nm: 59 N.m {6.0 kgf.m} @ 5,250 rpm
Vikt: 315KG
Bruteforce 2011: Effekt: kW 37,1 kW {50,4 PS} / 6.500 rpm
Vridmoment Nm:59,4 Nm {6,1 kg·fm} / 4.500 rpm (310)
Vikt: 297KG
Enligt dom här siffrorna så har den gamla Bruteforcen 59.4nm vid 4500RPM och den nya har 59nm vid 5250RPM :hmmm:
Så då torde den gamla Bruteforcen vara starkare vid lägre varv ?
Eller är jag helt ute och cyklar ?
Synd egentligen att dom inte gjorde en 800cc alternativt 850cc så att dom kan slås med Can-Am,Polaris samt Arctic Cat.
Men det kanske inte är deras mål överhuvudtaget.
-
ja en 800-850 vore kul o se och köra ()p
-
Nån som har fått någe pris på en sådan här maskin ?
Fördelen med att köpa den "gamla" bruteforcen måste väl vara iaf att den är ett "beprövat" recept, dom flesta barnsjukdomarna är väl borta med den, så det är bara att tuta och köra när man väl har fått hem en ()p
Nån som har hittat ett test på 2012 Brutten ?
-
Jag tyckte den såg lång ut i nosen. Mycket överhäng när man ska passera diket, särskilt om man inte kan skråköra över. Den förra modellen var bra mycket snyggare
-
[youtube]KLm-vJp_1xA[/youtube]
-
Trevligt, undrar när den kommer till Sverige då ?
Men det kommer nog att bli en hederlig gammal brutta för mig ::) ett beprövat recept som passar mig ;D