ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Lowest skrivet 6 februari 2011 kl. 22:29:49
-
Fick veta i helgen att man kan sätta dit ett motstånd så den inte stryper effekten under 12mp/h.
Tydligen ger bara Kawan 60-80% av effekten vid låga farter.
Är det någon som vet nått om det.
-
Jag har läst något liknande för länge sen. vore intressant att få se om någon här på forumet har någon större koll.
Dock får jag för mig att det gäller nog bara 750:n :-\
-
undrar varför i så fall ()p
-
tjena jAG HAR INGEN KOLL men jag bytte judempare på min quad 450 till en simens dämp 2 tum för mer flöde och de ökade gävlit mycke vrid och på låga varv om man gämför med orginal men jag tapar top fart i stelet och så varvar den mer
-
Står lite om det här :
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=12122.0;all (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=12122.0;all)
-
Står lite om det här :
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=12122.0;all (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=12122.0;all)
Copperhead känner jag till men nu skulle man bara sätta dit ett motstånd och all effekt ska finnas från början.
-
undrar varför i så fall ()p
För att de vill slippa bråka med amerikanska försäkringsbolag, och 10öres-advokater som stämmer allt o alla på fantasisummor, över att folk inte fattar att det gör ont att slå runt (Som är lätt hänt om man ger fullt i dumma vinklar)
-
Är nog nåt sånthär du letar efter.
http://cart.babbittsonline.com/pages/catalogs/detail/16/186/5807/25457/1/0/0/3/13/13/145745/136956/atv-power-module-.aspx
En kompis som hade en kawa körde med nåt liknande men jag tror den var från highlifter.
MvH S
-
Fick veta i helgen att man kan sätta dit ett motstånd så den inte stryper effekten under 12mp/h.
Tydligen ger bara Kawan 60-80% av effekten vid låga farter.
Är det någon som vet nått om det.
Detta låter kul ,, måste kollas upp
-
Detta låter kul ,, måste kollas upp
Det har väl du i så fall redan kurerat, på din maskin, genom att montera en Power Commander..
(Längtar tills jag hinner spara ihop till en sådan)
-
Är nog nåt sånthär du letar efter.
http://cart.babbittsonline.com/pages/catalogs/detail/16/186/5807/25457/1/0/0/3/13/13/145745/136956/atv-power-module-.aspx
En kompis som hade en kawa körde med nåt liknande men jag tror den var från highlifter.
MvH S
En sån lär man kolla närmare på ()p
-
Detta låter kul ,, måste kollas upp
Det har väl du i så fall redan kurerat, på din maskin, genom att montera en Power Commander..
(Längtar tills jag hinner spara ihop till en sådan)
Haha Ola !!! vi kan väl aldrig ha för mycket krims krams på maskinerna ? :D :D
-
Är nog nåt sånthär du letar efter.
http://cart.babbittsonline.com/pages/catalogs/detail/16/186/5807/25457/1/0/0/3/13/13/145745/136956/atv-power-module-.aspx
En kompis som hade en kawa körde med nåt liknande men jag tror den var från highlifter.
MvH S
en sådan har vi på våran ! men boxen är vit / svart och kmr från highlifter om ja inte minns fel !
-
http://garage24.se/web/ATV/Eldetaljer/Eldetaljer/Highlifter/Tandningsbox_HIGHLIFTER_(Highlifter_ignition_control)-87367.aspx
Denna verkar ju lite spännande.
-
Jag är väldigt intresserad om det nu är så att det finns någon bygel, vem kan veta detta tro? :-\
-
Meken hos min Åf ringde till svenska Kawasaki på min begäran och frågade om maskinerna är strypta på något vis
under 10-20km/tim. Svaret han fick var att det tidigare var så på förgasarmodellerna.
På EFI maskiner finns ingen strypning.
Någon som kan bekräfta detta?
-
Dom är strypta på låga farter och det kan tas bort med tändbox eller copperhead.
Men jag hörde av en Kawahandlare att man skulle sätta dit ett motstånd eller nått sånt i kabelstammen runt styret så skulle strypningen försvinna.
Den ska strypa bortåt ca 40 procent av effekten på låga farter.
Alla dom större maskinerna är strypta på låga farter bara för att dom ska vara lättkörda så alla kan köra dom.
-
Hej kan inte någon se om man kan få reda på var motståndet skall sitta, vill ju givetvis ha full kraft.
Har en power commander v idag på min men det finns ju inga mappar att få, endast den på hemsidan är det någon mer på forumet som har pcv?
-
Lowest jag har svårt att tro det du säger. Jag har en Copperhead och visst blir det mera drag med den men det blir det över ett betydligt större fartregister än just vid "take off" Skulle hojen i orginal varit stryp 40% i lågfart så borde det ha blivit en sjujävla skillnad med Copperhead. Först strypningen bort plus effekt tillskottet som Copperhead ger. Borde ha rest sig på bakhjulen som en kåt tjur,, men men så himla häftigt vart det inte.. En orginal BF reser sig om chaffisen vill eller är oförsiktig så den påstådda strypningen förhindrar inte det. Därför tror jag inte att den finns på EFI modeller.
-
Och på vilket sätt skulle strypningen fungera?vid fart framåt?är det så borde en indikator på hjulhastighet finnas och det borde innebära att full effekt skulle kunna uppnås nästan direkt genom att spinna hjulen :dntknow:
-
Är nog nåt sånthär du letar efter.
http://cart.babbittsonline.com/pages/catalogs/detail/16/186/5807/25457/1/0/0/3/13/13/145745/136956/atv-power-module-.aspx
En kompis som hade en kawa körde med nåt liknande men jag tror den var från highlifter.
MvH S
En sån lär man kolla närmare på ()p
Jag har en sån till salu. Helt ny aldrig använd
-
Jag har en powwr commande på min Mud Pro, men den köpte jag från over there. Hör med dem www.speedwerx.com men de har mest prylar till AC och Polaris.
-
Har kollat precis på speedwerx, de säljer pc 5 till bruteforce 09-10. Alltså borde de ha mappar :headbang: det får du säkert av dem. Har ringt dit ett par gånger angående det Speedkit jag köpte, och jag kan bara säga att de var jävligt sjysta och kunniga. De skickade en map till mig på mailen....
-
Och på vilket sätt skulle strypningen fungera?vid fart framåt?är det så borde en indikator på hjulhastighet finnas och det borde innebära att full effekt skulle kunna uppnås nästan direkt genom att spinna hjulen :dntknow:
Den känner av hjulen för 4wd hoppar inte i om inte hjulen snurrar.
Fyrhjulsdriften ska man lägga i när maskinen rullar (utan belastning) upp till 12mp/h och inte när man står still för då hoppar inte klackarna i läge.
Motorn till 4wd i framdiffen och motorn till motorbromsen arbetar ihop.
-
Och på vilket sätt skulle strypningen fungera?vid fart framåt?är det så borde en indikator på hjulhastighet finnas och det borde innebära att full effekt skulle kunna uppnås nästan direkt genom att spinna hjulen :dntknow:
Den känner av hjulen för 4wd hoppar inte i om inte hjulen snurrar.
Fyrhjulsdriften ska man lägga i när maskinen rullar (utan belastning) upp till 12mp/h och inte när man står still för då hoppar inte klackarna i läge.
Motorn till 4wd i framdiffen och motorn till motorbromsen arbetar ihop.
Jaha!
Så man ska alltså lägga i den i farten? Har alltid trott att man ska stå still..
Men det är ju jävligt irriterande att det tar en halmeter innan den hoppar i när man står still :-\
-
Den måste rulla lite innan den hoppar i riktigt.
Fastnar man och lägger i 4wd och gasar fullt så är risken stor att man pajar diffen.
-
Haha Ola !!! vi kan väl aldrig ha för mycket krims krams på maskinerna ? :D :D
Förvisso inte. Men det är ju lite overkill att ha flera saker som gör samma sak..
Då är det ju bättre att lägga pengarna på nån pryl som gör nåt annat. ()p
(Och dessutom kan ju de olika elektroniksystemen börja bråka med varandra, om man gör moddningar som de inte är avsedda för)
För övrigt verkar ju diskussionen nu ha kommit fram till att det problemet inte gäller våra hojar.
-
Har en Copperhead till salu om någon är intresserad.. Ger bra accerelation med Copperhead..