ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: 50bmg skrivet 6 februari 2011 kl. 16:16:45
-
Hej!!
Har en liten fråga om X7:an! Har dom löst startproblemen och andra smågrejor som jag läst om här på forumet?
Jag är inne på att köpa mig en X7:a för den är precis inom ramen på min budget. Finns det någon som vet något om
detta vore jag väldigt tacksam för jag vill ju inte gärna kasta mina surt förvärvade stålar i sjön :)
-
Hejsan.
Jag har en X7 lång 2011 som jag är otroligt nöjd med.
Jag har ännu inte stött på några problem alls på de första 70 milen som jag kört.
Jag har plogat hela vintern vilket har fungerat mycket bra. Dock så slits winshvajern ganska lätt.
Det är dock ett problem som jag inte kan lasta maskinen för.
Om detta hjälper dig i ditt beslut vet jag inte, men jag är väldigt positiv till CF.
Hälsningar Janne
-
Tack för svaret det var kul att höra att den fungerar bra då kanske det kan bli en sådan men tyvärr får jag nog vänta
ett tag för jag smällde illa med bilen igår (måndag)
-
Hejsan.
Jag har en X7 lång 2011 som jag är otroligt nöjd med.
Jag har ännu inte stött på några problem alls på de första 70 milen som jag kört.
Jag har plogat hela vintern vilket har fungerat mycket bra. Dock så slits winshvajern ganska lätt.
Det är dock ett problem som jag inte kan lasta maskinen för.
Om detta hjälper dig i ditt beslut vet jag inte, men jag är väldigt positiv till CF.
Hälsningar Janne
hej,, största anledningen till att wiren slits är att den ligger emot plåten på wirerstyraren nedanför rullarna,slipa lite där så e nästan problemet borta ()p de går åt en del wirer om man höjer o sänker mkt tyvärr :(
-
Vart sitter strypningarna på x7an? :hmmm: samt klockinställningarna? :)
gärna bilder ifall ja inte fattar.
Mvh Jonnny
-
En skruv uppe på gashandtaget och en pinne på spjället som du måste ta bort!! Det finns en tråd om detta här på forumet någonstans
som visar exakt vad du skall göra!!
-
Vart sitter strypningarna på x7an? :hmmm: samt klockinställningarna? :)
gärna bilder ifall ja inte fattar.
Mvh Jonnny
Kapa bort klacken som är inringad. Använder du en dremel med kapskiva så kan du göra det utan att ta bort något ()p
Mvh // Martin
-
Hej
Börjar bli riktig sugen på att ta bort strypningen vid spjällhuset (blev frånåkt av polarens Polaris, och det kan jag inte acceptera ::) )
Funderar dock vid en eventuell besktning, då det finns en risk att de upptäcker detta. Vad kostar ett nytt spjällhus?.
hörs
//Peter
-
ja tror inte dom bryr sig eller ens vet om den strypningen på bilprovningen ,
och du har ju skruven vid tumgasen du kan skruva in lite om du vill . ()p
-
Klockinställningarna sitter under sadeln, iaf på min X5:a. Det är två små plastpiggar, en för tim och en för min, vad gäller kvaliten på CF så är jag helnöjd efter en vinter med mkt plogning och aldrig några startproblem, har startat vid -25°C utan att behöva ta hjälp av värmare eller extra batteri, dock har jag nött av winschwiren men det var snabbt fixat med ett kraftigt wirelås, skall prova att slipa ner wirestyraren för att se om det blir bättre!
// Goha
-
Tja jag har en X7 hel nöjd med den haft lite problem med läckande tank, och att krysskilen till svänghjulet har pajat men det har dem fixat på dem nya modellerna även oljekylare sitter det på nya vilket är bra skulle jag tro :)
-
jag är lite fundersam över just det där med oljekylare??? enligt atvswedens reservdelskatalog så ska det sitta oljekylare på X7an
men på min 2010årsmodell så hittar jag ingen oljekylare ??? är jag ensam med detta eller är det fler som inte har oljekylare.
-
På min 2010 sitter det iaf oljekylare.
-
Okej , konstigt måste kolla igen men sitter den framför vanliga kylaren då eller??
-
Har kollat nu och där oljeslangarna från kylarna ska gå in på motorn på min X7a så sitter det enbart ett kort rör mellan dom två
anslutningarna så jag har ingen oljekylare på min X7a 2010årsmodell . är det fler som saknar???
-
Okej , konstigt måste kolla igen men sitter den framför vanliga kylaren då eller??
Like this--->
(http://www.bugbear.se/temp/cfmoto/oljekylare.jpg)
-
Tackar , då är jag helt säker att det inte sitter på min så är bara o maila ATV SWEDEN och fråga varför det är så. ()p
-
gjorde det inte på min farsas 10 heller.
-
Ja det är ju konstigt för Bugbear har ju också en 2010 och han har oljekyl men inte jag o inte din far ..
Fick han en monterad då eller har han inte påpekat det???
-
Jag har en -10 och jag har ingen heller.
-
Svaret jag fick från ATV SWEDEN är förjande
Hej,
Det satt inte oljekylare på de tidiga X7:orna från 2010. Numera har de
infört oljekylare på flera av sina modeller som en extra säkerhet men det är
inga fel eller brister på de modeller som är utan oljekylare utan det har
helt enkelt gjorts en förbättring på senare tid som en extra
säkerhetsåtgärd.
Mvh ATV Sweden
Då är frågan , varför kallar man inte in alla tidiga X7or då och monerar detta om det är en säkerhetsåtgärd kan ju inte röra sig om så många X7or eller så stora pengar mot vad ett motorras skulle kosta dom. ()p
-
Är det inte viktigt så skippar dem det, det skulle jag ha gjort åxå :p
-
ja, en kylare går säkert lös på en 1000lapp, sen ska det gå några timmar till montering också, tänk då hur många hjulingar som redan krängts utan kylare, det skulle helt enkelt bli för dyrt för generalagenten, man tar då hellre risken att ett dussin motorer skär, och hälften av dom skurna motorerna kan dom säkert neka garanti på av nån anledning, sånt är en generalagent bra på.. då återstår ett par stycken att byta motor på och det kräver dom säkert fabriken i kina på ett gäng nya motorer och då är det bara lite arbetskostnad dom behöver betala, till skillnad mot vad det skulle kosta att sätta kylare på alla maskiner..
-
Bra där Oskar p.
-
Bra där Oskar p.
Kan bara hålla med föregående :)