ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: AndyMan skrivet 28 maj 2006 kl. 23:30:08
-
Jag undrar var ni köpt era bakdrev, för min åf Denada har bara framdreven (15).
Och om man inte byter fram (14), vad blir lagom bak då, 36 eller kanske mindre?
Min gör 115 nu med orginaldrev innan varvspärren slår i... Vill gärna kunna köra i 100 utan att nästan maxvarva... Den blir dessutom så himla varm då, krökan formligen lyser av glöd om man ligger på landsväg i typ 100, är det normalt/bra?
-
Jag har 15 fram och enl mätare går varvtalsstoppet i vid 120km/h. Dvs att ligga i 100 är inga problem.
-
Jag förstår inte varför du inte vill byta framdrevet... Det är ju gjort på nolltid. Bakdrevet är mycket bökigare att byta.
Mitt tips är att byta framdrevet först och vill du dreva mer efter det så sätter du dit ett 38 drev i bak.
Jag köpte mina drev hos Hans Eriksson AB i Frövi, tel: 0581-31095.
-
Jag har inget emat att byta fram, men det verkar liter onödigt då det ändå ger så lite skillnad, kommer ju ändå villja byta bak misstänker jag skarpt...
Tack för tipset av åf, men du (eller någon annan) råkar inte veta någon i Stockholmstrakten så man kan åka dit och köpa över disk?
-
Har du provkört en med bara framdrevet bytt? Det gör mer än man kan tro faktiskt.
Ang. åf i Stockholmstrakten har jag väl inte så stor koll men du får väl kolla hos Fyrhjuling.se, Funride, och Four by four. Finns säkert många fler men bor man i metropolen Skara så bryr man sig inte så mycket om vilka som finns i Stockholmstrakten ;) :D
-
TommysMotor har drev , med 15 fram 38bak uni filter och 155 munstycke gör min ca 135-140km/h
perfekt marsch fart i 90-100
-
hej fick min nyinköpa dinli dmx 450 för 2 veckor sedan =)
undrar vad blir skillnaden om man byter det där fram?? blir den piggare eller slöare?
ska byta båda till 15 / 38 senare men alla säger att det e så lätt att byta det fram så börjar med det.
Mvh andreas
-
Byter du till större drev fram =snabbare men slöare,
mindre drev fram=Lägre toppfart men starkare,
O bak är det tvärt om.
-
oki då vet man det =) vad e det för drev på från orginal? fram e det 14 men bak??
byter man till 15/38 så går den snabbare och blir behagligare att ligga i högre hastigheter ( inte lika högt på varv?)
stämmer det?
-
oki då vet man det =) vad e det för drev på från orginal? fram e det 14 men bak??
byter man till 15/38 så går den snabbare och blir behagligare att ligga i högre hastigheter ( inte lika högt på varv?)
stämmer det?
Korrekt!
-
oki då vet man det =) vad e det för drev på från orginal? fram e det 14 men bak??
byter man till 15/38 så går den snabbare och blir behagligare att ligga i högre hastigheter ( inte lika högt på varv?)
stämmer det?
Korrekt!
Hmm.....vad blir maxfarten då ?
Tippar på att min odrevade gör närmare 130 om man ger allt.....har inte varvat ur den fullt på femman......runt 110 känner jag att döden närmar sig..... :oops:
-
Jag har 14/36 o då gör den ca 130-135 kmh så i 100kan man ju ligg utan att det skriker allt för mycke 8)
-
Jag har 14/36 o då gör den ca 130-135 kmh så i 100kan man ju ligg utan att det skriker allt för mycke 8)
Jag åker 16/36 och 10"hjul med landsvägsdäck, ligger utan problem 100-110 behagligt, grejen är då att maskinen är högt drevad och segar, så det går inte tillräckligt fort för att varvstoppet skall gå i maskinen orkar inte helt enkelt, men det är som jag vill ha det, fortare än 130 behöver man inte åka... Oftast :-)
-
4 dagar kvar till lön då ska jag köpa mig 15/38 drev och testa med hoppas den går bra då =)
-
jag har 160 munstycke och unifilter.. 15/38 drev och enligt mätaren går varvstoppet in vid 145km/h
när där var original drev på den så gick den i 123km/h
så att köra i mellan 90-110 är inga problemas
-
Om jag inte missminner mig så har jag 15/36 o min gör ca 135 km/h
-
Om jag inte missminner mig så har jag 15/36 o min gör ca 135 km/h
15/38 :P
-
Ja just ja, :D