ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: callaway skrivet 28 maj 2006 kl. 22:54:42
-
ni som kör vägreggade funkar dem bra på vägen samt att köra lite lek å hopp mm , hur är det med hållbarheten samt service intervallerna och finns det små fel på dem vid nyköp ala dinli 450? vilka saker tillkommer som är ett måste om man köper en ?
-
Kvalite'n är bland dom bästa om inte det ÄR den bästa. Serviceintervallerna är relativt låga och går att tumma på om man vill. En Dinli 450 kommer inte i närheten av Yamaha vad gäller något. Det som jag personligen tycker att dus ka köpa till är en Killswitch, så att hojen stannar om du trillat av. Nerfbars är en annan sak som känns väldigt viktigt för din egen säkerhet, så att du inte trasar sönder fötterna. =)
-
Kvalite'n är bland dom bästa om inte det ÄR den bästa. Serviceintervallerna är relativt låga och går att tumma på om man vill. En Dinli 450 kommer inte i närheten av Yamaha vad gäller något. Det som jag personligen tycker att dus ka köpa till är en Killswitch, så att hojen stannar om du trillat av. Nerfbars är en annan sak som känns väldigt viktigt för din egen säkerhet, så att du inte trasar sönder fötterna. =)
Hoppas det är Raptor 700 du pratar om....Yzf450 kräver lite tillsyn
-
Kvalite'n är bland dom bästa om inte det ÄR den bästa. Serviceintervallerna är relativt låga och går att tumma på om man vill. En Dinli 450 kommer inte i närheten av Yamaha vad gäller något. Det som jag personligen tycker att dus ka köpa till är en Killswitch, så att hojen stannar om du trillat av. Nerfbars är en annan sak som känns väldigt viktigt för din egen säkerhet, så att du inte trasar sönder fötterna. =)
Hoppas det är Raptor 700 du pratar om....Yzf450 kräver lite tillsyn
Såklart, det är ju den jag själv har< =)
-
men varför är 700 mer lämpad för väg? dämparna i fram på 700 ska inte va så bra stämmer det ?
Dem flesta andra märken har ju mest 450cc ta tex dinlin å hondan , är det inte lika stora service å reparations intervaller på dem maskinerna som på yfz ?? :?:
-
men varför är 700 mer lämpad för väg? dämparna i fram på 700 ska inte va så bra stämmer det ?
Dem flesta andra märken har ju mest 450cc ta tex dinlin å hondan , är det inte lika stora service å reparations intervaller på dem maskinerna som på yfz ?? :?:
Exakt, längre serviceintervaller och kolven behöver man nog inte byta alls.
Dämparna är bra, tillräckligt bra för att majoriteten av 700-åkarna kommer att köra skiten ur sej själv innan dämparna är slutkörda, OM man inte ska göra stora hopp osv osv.
-
Kan bara säga att jag var lite skeptisk till dämparna när jag läst om dom, men när jag var ute idag så märkte jag ABSOLUT inga bottenslag, sicken jävla maskin du sålt Mrt2 !!! Den är ju brutal.... skrattat hela dagen !
-
SoloNo1: Hoppas att du är nöjd, det verkar så, ta det nu lungt och försök hålla den i trim =P