ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Matte_21 skrivet 25 januari 2011 kl. 22:59:16
-
Tänkte bara höra lite om vad ska tänka på mer oljebyte och allmänt underhåll.. om det är något speciellt man bör tänka på just med dinlin ;)
-
Är den helt ny?
I så fall, som på alla andra maskiner av denna typ, skall du hålla lite koll på bultar och muttrar så det inte rallar loss nåt.
-
grattis jag har köpt en licka dan har haft den i 2 månader jag är hell näjd fast min går inte så bra nu jag volta föra veckan med den i cr 100 så den bihöver lite omvård nu hehe ^-^
-
Grattis. har själv haft en 450 grymt kul maskin,
Kommer inte ihåg oljebytesintervallen på dom men den lär nog säga till.
dock har jag ett tips, Smörja ofta och väl och byt olja ofta så håller den länge
-
Ne den var typ 2 månader gammal gått 110 mil och full servad ;D och än så länge är ja skit nöjd då man kan säga att det är skillnad på kraft mot en SMC 300 ()p ska kolla över lite ventiler och sånt då när ja byter olja o filter så man är på den säkra sidan 8)
-
Bra val av maskin som kommer att hålla dig glad länge. finns mycket potential i maskinen.
Tror nog inte du ska behöva oroa dig över att bultar och muttrar rallar upp.
Vanliga servicepunkter räcker
Sunt förnuft är att kör man hårt får man serva mer.
Ligger du på höga varv på vägarna länge (flera mil)så håll koll på att den inte går snålt, och byt olja ofta.
-
Dinli har problem med glapp i lederna fram.. ska gå att byta till bättre om man ogillar glappet.
Bes bryr sig inte om glappet speciellt om det inte är för mycket.. tydligen har dom fått direktiv att vara lite slappa där då de flesta kommer in med glapp i lederna.
är inte oljebytet på 150mil?
Ett tips är att surfa runt på dinli delen i forumet:) där finns allt du behöver veta + en massa du bör ignorera:P
-
Dinli har problem med glapp i lederna fram.. ska gå att byta till bättre om man ogillar glappet.
Det var nog fram till 09 som det fanns risk för glapp i a-armsbussningarna. Nu för tiden sitter det ju stålbussningar och smörjs dem väl lär det nog inte bli glapp där.
-
jag ska ändå köpa en sänkningssats + att ja fick med spacers både fram o bak o tänkte kolla lite extra fram när ja plockar ner den och va ja har känt nu så finns det inte några tendenser till glapp verkan fram eller back :)