ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: mortenwb skrivet 24 januari 2011 kl. 21:38:24
-
Hallo!
Har akuratt kjøpt en brukt dinli 901 450cc å er meget fornøyd!
Har sett litt på norske atv-forum, men lite aktivitet der, så forsøker her!
Problemet er att forgasseren renner veldig ofte over med bensin.
Det kommer ut gummislangen under forgasser, å stopper ikke før jeg stenger kranen til bensinen.
Det renner og når jeg kjører, men da mye mindre.
Hva kan det være ?
-
Prova dra åt dräneringsskruven som sitter under gasaren. Dra den hårt
kan annars vara något med flotören (eller nålen) som inte tätar när den är fylld
-
Har dratt til skruen hardt. Åpnet forgasser i kveld, flottøren ser helt fin ut. Må være nålen da
-
hvilket hakk skal nåla stå i orginalt ?
-
En rengörning av förgasaren löste problemet på min. låg förmodligen nån smuts som gjorde att nålen inte va i läge
-
Har tatt en rens av forgasser i dag.
Tok ut forgasser, plukket ut flotør, nål, brukte forgasser rens, lot det stå i ca 10min.
Blåste rent alt av deler for inspeksjon. Fant liten skade i enden av dreneringskrue.
Satte sammen forgasser etter rens, lekker ikke bensin ()p
Neste problem:
Hvilken type batteri bruker denne atv? Hvor mange ah? Størrelse på batteriet? Lengde x bredde x høyde ?
ATV står ett stykke unna hjemme å jeg glemte ta mål! Håper noen kan hjelpe meg ::)
-
Har tatt en rens av forgasser i dag.
Tok ut forgasser, plukket ut flotør, nål, brukte forgasser rens, lot det stå i ca 10min.
Blåste rent alt av deler for inspeksjon. Fant liten skade i enden av dreneringskrue.
Satte sammen forgasser etter rens, lekker ikke bensin ()p
Neste problem:
Hvilken type batteri bruker denne atv? Hvor mange ah? Størrelse på batteriet? Lengde x bredde x høyde ?
ATV står ett stykke unna hjemme å jeg glemte ta mål! Håper noen kan hjelpe meg ::)
14ah
134 x 88 x 176mm längd bredd höjd
-
Bra att det löste sig. Det brukar till 99% faktiskt vara prob med tätningen av den skruven.
Ett tips är faktiskt att smörja den skruven med lite motorolja och skruva in den på plats så brukar den täta bättre.
-
Kjøpte nytt batteri i dag. Samme feil. Feilsøkte ledningsnettet litt å fant brudd/dårlig jordings-kabel.
Skiftet denne å atv'en gikk perfekt. Starter med engang uten problemer, lys å alt er bare bra!
Neste problem:
-Bremsen på styret virker nesten ikke. Har ikke sett noen tegn til lekasje
-Fyllte opp med bremseveske å luftet i går, da var bremsen bra. Idag virker den nesten ikke?
-
Kjøpte nytt batteri i dag. Samme feil. Feilsøkte ledningsnettet litt å fant brudd/dårlig jordings-kabel.
Skiftet denne å atv'en gikk perfekt. Starter med engang uten problemer, lys å alt er bare bra!
Neste problem:
-Bremsen på styret virker nesten ikke. Har ikke sett noen tegn til lekasje
-Fyllte opp med bremseveske å luftet i går, da var bremsen bra. Idag virker den nesten ikke?
de är inte så att det är vatten i bromsvätskan så den fryser?
-
Kjøpte nytt batteri i dag. Samme feil. Feilsøkte ledningsnettet litt å fant brudd/dårlig jordings-kabel.
Skiftet denne å atv'en gikk perfekt. Starter med engang uten problemer, lys å alt er bare bra!
Neste problem:
-Bremsen på styret virker nesten ikke. Har ikke sett noen tegn til lekasje
-Fyllte opp med bremseveske å luftet i går, da var bremsen bra. Idag virker den nesten ikke?
de är inte så att det är vatten i bromsvätskan så den fryser?
Kanske får byta ut all vätska o lufta igen, som tidigare kanske finns kondens/vatten som fryst.
-
Kjøpte nytt batteri i dag. Samme feil. Feilsøkte ledningsnettet litt å fant brudd/dårlig jordings-kabel.
Skiftet denne å atv'en gikk perfekt. Starter med engang uten problemer, lys å alt er bare bra!
Neste problem:
-Bremsen på styret virker nesten ikke. Har ikke sett noen tegn til lekasje
-Fyllte opp med bremseveske å luftet i går, da var bremsen bra. Idag virker den nesten ikke?
de är inte så att det är vatten i bromsvätskan så den fryser?
Kanske får byta ut all vätska o lufta igen, som tidigare kanske finns kondens/vatten som fryst.
Brukte 1time i kveld på å teste. Bremset masse, hardt lenge osv. Fant lekasjen. Lite mikroskopisk hull i slangen midt under alle deksel. Oljen renner litt langs slange å drypper ned på gulvet. Må ha ny stålomspunnet bremseslange.
Ellers, fått fikset speedometer, så nå virker det. Er det ikke turteller/rpm måler på dinli ?
-
Skal det være turteller/värvmäter/rpm måler på dinli 450 orginalt ?
Det står på ett effektanlegg på ATV'en jeg har kjøpt brukt.
Hvor kan jeg få tak i ett som ikke bråker så mye ? Evt ett orginalt ?
-
Ingen varvräknare på dinli 450 original. Ljuddämpare original finns på atvhuset.se. Mvh joe
-
Har oppdaget en "tikkelyd" fra motor på lavt turtall.
Den kommer ikke på tomgang men lavt turtall.
Hører den best med lite gass i 3-5gir i cruisefart på vei til jobb.
Hva kan det være ?
Motor starter lett når kalt, når den er varm, jevn tomgang.
Går fint, bruker lite bensin
Motoren er en 450cc 2006modell, oljen ser fin ut. Står på effektanlegg fra motor å ut bak.
-
Kan du höra var det låter ifrån?
Är det höger sidan på motorn? Kommer det endast vid körning eller kommer det även om du står stilla och gasar lite?
Är det endast vid körning så kan det vara kedjan som rasslar lite likt det du säger. Kommer det även vid stilla stående, och det är höger sidan. Så kan det vara kamkedjan som är sliten.
-
Kan du höra var det låter ifrån?
Är det höger sidan på motorn? Kommer det endast vid körning eller kommer det även om du står stilla och gasar lite?
Är det endast vid körning så kan det vara kedjan som rasslar lite likt det du säger. Kommer det även vid stilla stående, och det är höger sidan. Så kan det vara kamkedjan som är sliten.
Tror ikke det er kjedet til drift. Det sitter på venstre side. Høres ut som lyden kommer forfra på motor. Lurer på om det er fremre del av eksos som klirrer/vibrerer. Skal se på det i morgen.
Skal ha ATV på service i morgen, så da finner jeg vel ut litt mer.