ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: bebbe skrivet 23 januari 2011 kl. 19:40:30
-
Var ute en sväng med min MXU idag. Provade att för första gången toppa den. Men den gjorde bara 99km/h. Och efter en liten stund började den "pluddra" och stöka sig på varvet? Provade flera gånger och samma resultat varje gång jag nådde 99km/h? Är det så att hojen har något varvstop eller någon hastighets gräns? Den drar ju relativt fort upp till 99km/h.
Efter den har börjat pluddra så sjunker hastigheten ner till ca 90km/h och den pluddrar lite till en stund om man håller kvar gasen. Är det för att varvet är det samma bra det att variatorn "växlar"?
Provade köra en stund i 95km/h och då gick den helt som vanligt?
-
Var ute en sväng med min MXU idag. Provade att för första gången toppa den. Men den gjorde bara 99km/h. Och efter en liten stund började den "pluddra" och stöka sig på varvet? Provade flera gånger och samma resultat varje gång jag nådde 99km/h? Är det så att hojen har något varvstop eller någon hastighets gräns? Den drar ju relativt fort upp till 99km/h.
Efter den har börjat pluddra så sjunker hastigheten ner till ca 90km/h och den pluddrar lite till en stund om man håller kvar gasen. Är det för att varvet är det samma bra det att variatorn "växlar"?
Provade köra en stund i 95km/h och då gick den helt som vanligt?
ja det är någon form av varvstopp, innan jag tog ut 2 vikter i variatorn så bröt min också vid 98-99Km/h
nu bryter den vid 92-93km/h
finns boxar utan varvstoppen....
-
Happ, bra att veta så det inte är någonting annat strul. Hur fixar hojen om man plockar bort varv stoppet? Tycker ibland att motorn inte låter jättebra vid höga(max) varv. När man kör runt 80-90km/h låter det mer normalt :)