ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: crossjocke skrivet 22 januari 2011 kl. 08:30:05

Titel: Motorbyte / Hur funkar dä
Skrivet av: crossjocke skrivet 22 januari 2011 kl. 08:30:05
Hallå
Jag är ny på forumet och har en fråga som alltid någon vänligen kan svara på.

Är det helt omöjligt att byta motor på en fyrhjuling och få den reggad?

Sett en KTM med en 650 Suzuki V-tvin på blocket, som är under uppbyggnad men
han har väl tappat suget.

Är dock ute efter en fyhjuling med lite pulver i och till en billig peng.

Tack på förhand
Titel: SV: Motorbyte / Hur funkar dä
Skrivet av: pettanpeace skrivet 23 januari 2011 kl. 11:39:42
jo jag såg också den, 15000k och den var ju körbar. kanske kan vara något att "ta" över som projekt ()p . blev själv lite sugen faktisk...men, men...har lite för många leksaker tycker frugan :D
Titel: SV: Motorbyte / Hur funkar dä
Skrivet av: pro-quad skrivet 26 januari 2011 kl. 21:44:15
Funderar ni nått över säkerheten ? Måste väll till dom absolut värsta däcken+bromsarna och dämparna mm innan man monterar dessa sjuka motorer ? typ separat bromskiva på varjehjul av värsta sorten som finns osv osv
Titel: SV: Motorbyte / Hur funkar dä
Skrivet av: Pv544 skrivet 26 januari 2011 kl. 22:17:44
Det går ju inte ens att regga en originalmaskin om den saknar vissa intyg, så att få ett sådant hembygge reggat är ju bara att glömma.

Titel: SV: Motorbyte / Hur funkar dä
Skrivet av: Hydro skrivet 26 januari 2011 kl. 22:33:41
MYCKET bättre att köpa min EATV då ju!

KTM:s LC8 v-twin på 942 kubik och 100++ hästar... dubbelt Acrapovic helsystem i titan och kolfiber, Brembobromsar och WP-dämpare runt om, samt klistiga Goldspeed-däck.
E-märkt strålkastare, blinkers och bakljus och elektroniskt strypt, så ingen fara vid flygande kontroll heller!
Vägreggad naturligtvis och nybesiktigad dessutom!
Toppfarten ligger över 200...
 
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29122.0