ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: smuggel skrivet 17 januari 2011 kl. 16:16:38

Titel: besiktning av ltz
Skrivet av: smuggel skrivet 17 januari 2011 kl. 16:16:38
tja, ska besikta min ltz 400 -07 så fort snön försvinner, går ut nu i januari. men de jag undrar är: måste man montera den där fula ställningen med 2 lysen på som följde med vid sidan av när jag köpte den och behöver jag lägga på orginal systemet (sitter ett dmc helsystem där nu) kanske finns nån quitcore till den bara att sätta in istället ? nån som har erfarenhet av att besiktiga en ltz kanske kan svara, de som aldrig gjort det ännu behöver inte yttra sig :)
Titel: SV: besiktning av ltz
Skrivet av: Hydro skrivet 17 januari 2011 kl. 18:44:04
Jag har ingen LTZ och har ej heller besiktigat någon sådan.
Men jag yttrar mig ändå!

Originallampan är inte E-godkänd och har fel halvljubild och det är ytterst liten chans att de släpper igenom den, så stallaget med de E-märkta lamporna är helt klart att rekommendera!

Ang röret så kan det mycket väl funka redan som det är, beroende på ljudnivån och hur noga de är... annars är ju nån propp av något slag en enkel lösning.

Jag besiktigade min twin i höstas med dubbelt Acrapovic-system i titan, som låter en del... men den rann igenom utan propp.

Förresten, glöm inte varningstriangeln.  :whip:
(och kanske skruva in tumgasen lite så det i alla fall VERKAR som det är lagliga 20 häst där)
 
Titel: SV: besiktning av ltz
Skrivet av: smuggel skrivet 18 januari 2011 kl. 23:05:25
Jag har ingen LTZ och har ej heller besiktigat någon sådan.
Men jag yttrar mig ändå!

Originallampan är inte E-godkänd och har fel halvljubild och det är ytterst liten chans att de släpper igenom den, så stallaget med de E-märkta lamporna är helt klart att rekommendera!

Ang röret så kan det mycket väl funka redan som det är, beroende på ljudnivån och hur noga de är... annars är ju nån propp av något slag en enkel lösning.

Jag besiktigade min twin i höstas med dubbelt Acrapovic-system i titan, som låter en del... men den rann igenom utan propp.

Förresten, glöm inte varningstriangeln.  :whip:
(och kanske skruva in tumgasen lite så det i alla fall VERKAR som det är lagliga 20 häst där)
 

hehe okej, tack de var ett bra svar :) Jag får väl montera ställningen där då :P Fast ljuddämparen chansar jag nog på, de blir väl ändå bara att visa upp den ifall den inte går igenom och då kan man ju fixa de men nån propp eller liknande, ska lägga en en mutter eller liknande i handgasen så de stoppar där också de går ju ändå fort... tur att du påminde om varingstriangel, de borde väl vara okej att ta med i en ryggsäck bara ? när jag besiktade min dinli kollade dom då aldrig ens efter den.

förresten de är ingen som vet hur de funkar med bromsarna ? jag har fått för mig att fotbromsen ska bromsa på alla 4 på en vägreggad men så är det ju ikket på denna, fot bak och hand fram "som det egentligen ska vara". Hoppas verkligen att man inte behöver ändra på de för det är ju ändå något som kan vara ganska jobbigt :)