ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: pro-quad skrivet 14 januari 2011 kl. 15:59:23
-
En fågel viska att X8 kommer strax, prisvärdaste ATVn av alla, vet nån annan mer ? Spion bilder kanske ? effekt ostrypt?
pris ca 65k
-
Jag pratade med en åf, han trodde den skulle komma efter sommaren.
Men jag vet inte hur uppdaterad han är.
-
Hoppas bara att det är en V twin då
Och inte en enstånka
För då hjälper det föga att bli upphetsad.
För ngn vidare effekt blir det inte utan bara en massa vibrationer.
-
Hoppas bara att det är en V twin då
Och inte en enstånka
För då hjälper det föga att bli upphetsad.
För ngn vidare effekt blir det inte utan bara en massa vibrationer.
ja en 800cc enstånka måste ju vara katastrofalt värdelöst att köra bergsklättring med.. hjulen lär ju rycka i takt med kolvslagen...
-
http://www.alternativecruisers.com/index.php?action=printpage;topic=14392.0
Hittade denna. Dock inte så mkt men.
-
tror dock att den kommer kosta mer än 65 eftersom x7 ligger på runt 70 :rtfm: spännande att se om den kommer.
-
I joined the CF moto discussion forum on their home page and was reading a thread about a new 800 cc CVT coming out one day. The quote came from one of the moderations / administrators on 05-12-2009. Of course some of these plans may be on hold given the economy. :-\
They also said a 650 6 speed should be here next year (2010).
Skulle va kul om 650 blir sportmodell ala SMC 500 killer till billig peng
X8 kommer va högst samma pris som den gamla X7 nu fick ja höra
-
De e najs, hoppas dock den har mycket mer motorkraft än den löjliga x7:a motorn. Om man får säga så.
-
De e najs, hoppas dock den har mycket mer motorkraft än den löjliga x7:a motorn. Om man får säga så.
vad är löjligt med 600an? har åkt freeriding i skogen varje helg nu i djupsnö och det finns inte en tendens till suckning, går hur bra som helst. alla jag åker med åker canam 800 och dem är sjukt imponerade av just motorn. farsan hade en x7 förut ,en av dem första och den gick inte lika bra som min 11 gör.
-
Det är för att ECU boxen inte fungerade som de ska på en del maskiner med följd att de starta dåligt dålig effekt mm
Det finns serviemeddelande om dett att de ska bytas på maskiner med problem ()p
-
Tror på allvar att en kymco 500 får pisk av "updaterade x7an"(vi får väl pröva :DV). Jag har kört ganska många atv i skogen och är imponerad av x7an även om det finns lite kvalitets missar.
-
Haha kom an då så tävlar vi :D Har 38hk x7:an med väl? Min väger 308kg tror ja, din? Du har ju 125cc mer så ja får ju 125 meter försprång. :P
Körde ni på hög eller låg i snön?
-
Haha kom an då så tävlar vi :D Har 38hk x7:an med väl? Min väger 308kg tror ja, din? Du har ju 125cc mer så ja får ju 125 meter försprång. :P
Körde ni på hög eller låg i snön?
de e bara haka nästa gång vi ska ut. grabbarna med band drar till årsunda i helgen men nästa så ska vi ut (vi kör i princip varje helg) vi brukar åka i ganska kraftig terräng så det blir mest lågen. tror min väger 350 nånting. rakt fram åka på asfalt får du inge försprång men i skogen kan du få 50 meter innan jag kommer hahaha :lol: ;D :headbang: . men allvarligt om du vill me och åka pm:a mig. alltid kul med mer folk som e me, blir lite för mycke canam i skogen nu :headbang:
-
Najs, vart bor ni då? :)
Har begränsad möjlighet att åka iväg nu då jag inte har körkort förns i maj, men i sommar kan ja lätt hänga på.
-
vi bor runt sthlm men utgår från vår lokal i tumba/grödinge.
-
Ni som vill tävla kan väll ta det på PM ()p
Ontopic:
800cc våre inte fel nu.
Hoppas de finns strax för leverans till dessa priser som jag hört. Det skulle bli årets hetaste ATV utan tvekan.
650cc 6växlad manuel låter riktigt häftigt med, som jag sa innan , kanske blir det en sportmodell ala SMC 500 killer ??
-
800cc våre inte fel nu.
Hoppas de finns strax för leverans till dessa priser som jag hört. Det skulle bli årets hetaste ATV utan tvekan.
Finns det nått att läsa om detta någonstans? :help: :)
-
Kineserna får göra 800cc twinnar hur mycket som helst , men om ni tror att det blir en potent motor i klass med
Rotax eller Kawasaki så tror ni fel. Det dröjer innan Kineserna kommer med något som man kan höja ögonbryna över.
De utvecklar inga motorer själva , de har ingen R&D. De bara kopierar gammal teknik.
Kineser massproducerar sånt som är enkelt att tillverka och sånt som går att sälja i mängder
Att hissa Kina maskiner förstår jag inte, bättre att dissa skräpet.
-
Kineserna får göra 800cc twinnar hur mycket som helst , men om ni tror att det blir en potent motor i klass med
Rotax eller Kawasaki så tror ni fel. Det dröjer innan Kineserna kommer med något som man kan höja ögonbryna över.
De utvecklar inga motorer själva , de har ingen R&D. De bara kopierar gammal teknik.
Kineser massproducerar sånt som är enkelt att tillverka och sånt som går att sälja i mängder
Att hissa Kina maskiner förstår jag inte, bättre att dissa skräpet.
:lol: Någon som påstått att sneögonen ska bygga v-twin i klass med märkestillverkare :whip:
-
Kineserna får göra 800cc twinnar hur mycket som helst , men om ni tror att det blir en potent motor i klass med
Rotax eller Kawasaki så tror ni fel. Det dröjer innan Kineserna kommer med något som man kan höja ögonbryna över.
De utvecklar inga motorer själva , de har ingen R&D. De bara kopierar gammal teknik.
Kineser massproducerar sånt som är enkelt att tillverka och sånt som går att sälja i mängder
Att hissa Kina maskiner förstår jag inte, bättre att dissa skräpet.
Grejen är ju den att inom en kort tid så kommer kina ha tillräcklig kvalitet för att övertyga dom flesta personer att köpa. Gäller inte bara atv utan även bilar m.m Förut var det ju samma med japan, dom hade bara skit men dom satsade långsiktigt och efter ett tag så var dom världsledande inom bilar och mc.
Kineserna förbättrar sina grejer hela tiden men har samma priser och efter ett tag kommer dom ha tjänat så mkt s¨att dom kan börja forska sj ist för att kopiera och då kommer dom få nya fräscha grejer som troligtvis har ganska bra kvaliteet också. Precis som de blev för japanerna för 20-30 år sen.
Tror ja iaf.
-
Det tror jag också.
Men nu är nu.
...och då tror jag mer på tompeng2.
-
Kinesernas nya 800cc motor kanske inte har samma startproblem som dom förra CF MOTO hade ?
-
jag tror att dom bara byter motor i en vanlig CF, och låter bli att uppgradera drivlinan, vilket lär få till följd att grejerna utsätts för ännu mer slitage.. jag skulle iallafall inte köpa dom första 2-3 årsmodellerna för det brukar ta den tiden att komma tillrätta med problem. men det är iallafall positivt att sneögonen på CF ser problem och verkar göra förbättringar på prylarna, det betyder ju att dom är lite seriösa med sitt märke, många riktigt urbilliga noname made in hoppsanhejsan produkter blir aldrig förbättrade utan tillverkas med seriefel tills dom slutar säljas..
-
Någon som har hört nåt om 800:an?
-
Hittade nått om den men om det stämmer vet jag inte :dntknow:
800cc V-twin 55hp
(http://i54.tinypic.com/10qjvyc.jpg)
-
Hittade lite bilder, känns som dom blivit lite inspirerade av can-am på sina ställen.
(http://www.atvsports.cn/bbs/data/attachment/forum/201106/03/135819iizl5qlqilnk9brq.jpg)
http://www.atvworld.cn/viewthread.php?tid=771
-
Inte så lite can-am inspirerad heller... terralander-outlander, inte stora skillnaden, styret, bakracket osv liknade ju can am också, men kineserna är väl inte dummare än att dom har kollat upp vilka maskiner i det kubiksegmentet som säljer bäst i europa och så har dom väl köpt in en sådan i "marknadsundersökningssyfte"
-
Bra noog snyggare än can-amen i så fall :) :headbang:
-
Ja, det är klart dom försöker efterlikna populära grejer, konstigt vore det väl annars. Men ändå, lite väl lika på vissa sätt.
Hoppas dom byggt hållbara grejer nu, om nu effekten blir lite högre.
Faran är väl om dom släpper ut dom på marknaden alldeles för tidigt, det är ju ändå en ny klass dom ger sig in i.
Ska bli intressant att följa!
-
Utseende är en sak, prestanda en annan.
Can-Am säljer sina 800-maskiner på prestanda...
Can-Ams 500 har samma effekt som dessa ju och vad blir prisskillnaden då?
Kubiken i sig är av underordnad betydelse, särskilt när det är CVT-drift.
-
Utseende är en sak, prestanda en annan.
Can-Am säljer sina 800-maskiner på prestanda...
Can-Ams 500 har samma effekt som dessa ju och vad blir prisskillnaden då?
Kubiken i sig är av underordnad betydelse, särskilt när det är CVT-drift.
du som gillar bigblockmotorer har väl hört uttrycket "nothing beats cubic inches"
-
Mmm... men som sagt, i kombination med CVT är det av underordnad betydelse då ju dessa ändå alltid tvingar motorn att jobba på förhållandevis höga varv redan från start.
Att ligga med Vipern i 50 på sexan på typ 600 varv är dock en annan känsla... en princip som dagens ATV-CVT:er inte klarar. :whip:
-
Utseende är en sak, prestanda en annan.
Can-Am säljer sina 800-maskiner på prestanda...
Can-Ams 500 har samma effekt som dessa ju och vad blir prisskillnaden då?
Kubiken i sig är av underordnad betydelse, särskilt när det är CVT-drift.
Nja, Can-Am Outlander 500cc har 40.4 hk CF:en skulle väl få 55hk ?
Då är det nog bättre att jämföra med Can-Am Outlander 650cc som har 55.4 hk
-
Jag vet hur de brukar mäta sina effekter så som sagt; Can-Am 500.
-
Återstår o se hur fet den blir :)
-
jaha då vet man varför dom nya can am ser ut som polaris. c-yaaaaaaaaaaaa
-
Här e lite bilder på den nya CF:n http://www.atvworld.cn/viewthread.php?tid=771
-
Inte bara lite Can-am över den där heller... :rtfm: :whip:
-
Inte bara lite Can-am över den där heller... :rtfm: :whip:
Precis min tanke