ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: fordmk skrivet 10 januari 2011 kl. 23:56:49
-
Hej!
Jag är väldigt sugen på att importera en Atv från Usa är det någon som som kan tala om för mig hur jag bär mig åt. Är sugen på en grizzly eller Polaris.
Skulle vilja sköta importen själv men är det för krångligt så tar jag gärna en firma till hjälp och tar gärna emot tips om seriösa firmor som kan hjälpa mig med detta!!
Tacksam för svar.
mvh
Mattias i Falun
-
prova sök lite på forumet, finns ju några fler som funderat på det där.
tex
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29211.0
Sen vet jag inte hur du hade tänkt dig med registreringen, tror det kanske kan bli svårt att få till något där. Men kolla den biten först.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=20382.24
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=32675.12
-
Hej!!
Registreringen bryr jag mig inte om . Jag ska ha den i skog och nöjes åkning. Kommer inte att använda den på vanliga vägar.
Lika med försäkring kör så länge det går.
-
Hej!!
Registreringen bryr jag mig inte om . Jag ska ha den i skog och nöjes åkning. Kommer inte att använda den på vanliga vägar.
Lika med försäkring kör så länge det går.
Då är det bara att plocka hem en. Det finns många firmor som hjälper till med att ta hem den åt dig, googla och du kommer säkert hitta ngt som passar dig.
Ev kan du ta hem från England där kan du också göra fynd. Skulle tro att en från England går att regga om du nu skulle vilja det.
-
Du kan ju försäkra den som motor redskap klass 2 brukar kosta en tusing i helförsäkring och du får åka på väg max 30km/h med varningstriangel O0 :D
-
det är väl så LG säljer sina maskiner var så på min jag köpte där
-
En kompis flyttade från Tyskland till Sverige. Han skulle ta med sin vägreggade Grizzly som flyttgods men han fick inte vägregga den i Sverige för att han hade inget C O C intyg. Givetvis så ville ju inte Yamaha ge han nåt sånt heller. :knupple:
-
En kompis flyttade från Tyskland till Sverige. Han skulle ta med sin vägreggade Grizzly som flyttgods men han fick inte vägregga den i Sverige för att han hade inget C O C intyg. Givetvis så ville ju inte Yamaha ge han nåt sånt heller. :knupple:
skall inte behövas några intyg på flyttgods i varje fall när det gäller personbil och lastbil, det vet jag för jag har importerat från USA 2 ggr och hade jag fått möjligheten att ta bilarna som flyttgods så hade det varit rena drömmen, fanns inte krav på nånting, bara köra igenom besiktningen, men nu fick jag istället försvenska halva bilbelysningen och skaffa meningslösa intyg för 5000kr..
-
En kompis flyttade från Tyskland till Sverige. Han skulle ta med sin vägreggade Grizzly som flyttgods men han fick inte vägregga den i Sverige för att han hade inget C O C intyg. Givetvis så ville ju inte Yamaha ge han nåt sånt heller. :knupple:
skall inte behövas några intyg på flyttgods i varje fall när det gäller personbil och lastbil, det vet jag för jag har importerat från USA 2 ggr och hade jag fått möjligheten att ta bilarna som flyttgods så hade det varit rena drömmen, fanns inte krav på nånting, bara köra igenom besiktningen, men nu fick jag istället försvenska halva bilbelysningen och skaffa meningslösa intyg för 5000kr..
Jag vet men på bilprovningen,transportstyrelsen och vägverket var det tvärstopp (ändå är det ett EU land) . Just för att det var en ATV så var det särskilda regler och intyg. Nåt som vi med största sannolikhet kan tacka våra generalagenter för. Då de är livrädda för en ökad privatimport, då de skulle vara tvugna att sänka sina ockerpriser.
-
ja det är helt otroligt hur ATV skall särbehandlas överallt.. samma med SFRO, dom vägrar ju ta i den biten också.. varför kan man fråga sig.....