ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Kronan skrivet 9 januari 2011 kl. 20:51:17
-
Hej alla där ute,
har en 660 05a som krånglar 4hjulsdriften vill inte hoppa i har kollat knappen och reläna men inte hjälpte det=((
sen så går inte fläkten när den blir varm där har jag kollat givare och den funkar fint och fläkt motorn verkar fungera den med fast det kommer inte fram mera än 2,5volt
mvh Pär Hällqvist
-
nån som har koll på om jag kan koppla på så jag har ständigt 4hjulsdrift skiter i knapp och elände bara jag får det att funka nu när jag verkligen behöver ploga,
tacksam för svar mvh Pär
-
Slängde ett öga på elschemat. Fläktmotorn och diffmotorn har gemensam jord så det är väl ganska sannolikt att det är den som spökar. Ut och mät jorden ()p
-
Nice som fan tackar ska kolla upp det när barnen har lagt sig =))
tack så jätte mycket
-
Nej tyvärr så var det inte det heller forfarnade bara två hjulsdrift
men skam den som ger sïg
nu har jag letat fram elschema för den så nu ska det studeras på allvar ()p
-
prova dra ny kabel manöverström och jord till din elmotor/magnet för fyrhjulsdriften då. om du har ett litet kabelbrott nånstanns så får du ju inte fram alla 12volten får dom får ju inte plats i kabeln förbi brottet. :D.. hmm undrar om du fattar vad jag menar för jag fattar knappt själv hehehe
-
ja jag ska kolla det i morgon men verkar som det enbart ska vara 3 volt till motorn får se om den rör sig,
mycket pilla isär blir det=))
-
När du mätte upp 2,5v till fläkten, mätte du då mellan kablarna i kontaktstycket till fläkten?
Isf kan du prova att mäta mellan + i kontaktstycket och -polen på batteriet(med väl varmkörd motor). Om spänningen då är ok vet du att felet ligger på jordsidan. Om spänningen fortfarande är låg vet du att felet ligger på plussidan. Manual till grizzlyn med elschema och "trouble shooting" (för både fläkt och fyrhjulsdrift)finns att ladda ner på maxmekker.com.
-
tack för ett bra svar
har mätte mellan polerna med väl varmkörd motor, men inte mellan polen och kabel skon, men har mätt upp jorden och den är helt ok kan köra fläkten manuelt med plus tolv och befintlig jord så det lutar tyvärr åt att det är på plus sidan,
köpte en verkstads hanbok men elscheman och allt så nu ska jag väl vara välrustad hoppas jag
-
En ordentlig repmanual är guld värd ()p. Lycka till!
-
tackar ()p
-
nej går bet får ingen ordning på det
så det är bara att erkänna sig besegrad och lämna in den >:(
-
Kollade igen i schemat. Det finns egentligen inte så mycket att kolla på +sidan på fläkten(om vi ska börja där).Vi börjar vid tempkontakten eftersom du konstaterat att den funkar och jobbar oss bakåt. Med tändning på: 1. Kolla om du har spänning på den rödsvarta kabeln till tempkontakten i kylaren. 2.Om du inte har det kolla om du har spänning ut från "circuit breaker" Rödsvart kabel(sitter på kabelhärvan på vänstersida under sadeln). 3. Om du inte har spänning där kolla om du har spänning in i "circuit breaker" Brun kabel. 4.om det inte finns spänning där kolla om du har spänning på brun kabel från tändningslåset.
-
blir morgon dagens projekt tack för ett kanon svar :lol:
-
Tack så jätte mycket Trazan 8)
nu funkar fläkten och jag har mätt på 4hjulsdriften och det verkar vara motorn som har brunnit upp men det får vi se i morgon det=))
-
Kul att det ordnade sig med fläkten ()p Hur går det för dej med diffen? Var det motorn lr?