ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: strogg666 skrivet 9 januari 2011 kl. 08:57:00

Titel: Warns Power pivot
Skrivet av: strogg666 skrivet 9 januari 2011 kl. 08:57:00
Hallå allihopa... har nyligen skaffat mig Warns elektriska plogvinkling, är lite fundersam
ang "glappet" som finns där tex när man ändrar riktning så reagerar inte bladet direkt
utan motorn går i "tomme" ett par sekunder... trodde också att den skulle vara
helt steglös men det verkar finnas fasta lägen som den låser på, detta är iriterande
när man vill ha bladet rakt, ibland låser den lite till vänster eller lite till höger...man får
liksom leta efter mittläget >:( frågan är... känner ni igen min beskrivning eller är det fel
på min motor??
Titel: SV: Warns Power pivot
Skrivet av: Mrbalance skrivet 9 januari 2011 kl. 09:38:42
Hallå allihopa... har nyligen skaffat mig Warns elektriska plogvinkling, är lite fundersam
ang "glappet" som finns där tex när man ädrar riktning så reagerar inte bladet direkt
utan motorn går i "tomme" ett par sekunder... trodde också att den skulle vara
helt steglös men det verkar finnas fasta lägen som den låser på, detta är iriterande
när man vill ha bladet rakt, ibland låser den lite till vänster eller lite till höger...man får
liksom leta efter mittläget >:( frågan är... känner ni igen min beskrivning eller är det fel
på min motor??

Min motor är likadan. Sätt en plogvinge på ena sidan så gör det inte så mycket att bladet inte blir helt rakt, man får med sig snön ändå.
Titel: SV: Warns Power pivot
Skrivet av: stefanland skrivet 9 januari 2011 kl. 21:43:20
Hej!
Kan tänka mig att glappet beror på den avlastade snäckväxeln i dessa manicker!
När du slutar köra så släpper motorn taget och växelns tröghet tar upp de vridande momenten just som det skall vara för att inte slita på motorn
Titel: SV: Warns Power pivot
Skrivet av: strogg666 skrivet 10 januari 2011 kl. 03:50:11
Hej!
Kan tänka mig att glappet beror på den avlastade snäckväxeln i dessa manicker!
När du slutar köra så släpper motorn taget och växelns tröghet tar upp de vridande momenten just som det skall vara för att inte slita på motorn

Kan mycket väl vara så... men jag tycker att det borde funnits en bättre lösning på den tex som det är i en vanlig vinch... när motorn inte drar, så bromsar/låser den direkt.
Jag får väl acceptera den som den är, funkar ju okej ändå... :)