ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: B.B.A skrivet 4 januari 2011 kl. 12:05:42
-
Jag har sökt men ej hittat någon tråd för Yamaha grizzly och sparkar därför igång denna. Har du en Grizzly så släng upp en bild och kanske en kort beskrivning.
-
(http://i53.tinypic.com/2mfu3n.jpg)
Förra årests vinter :headbang: . bra med hasplåt under ()p
-
Helt rätt att starta denna tråd det skrivs för lite om yamaha men har man det bästa så behöver man ju inte skriva så mycket. :lol: :lol: :lol:
Lite blandade bilder på 550 -11 från 2010.
Har maxxis mudbug 25x10x12 runt om.
warn xt30 vinsch med radio styrning.
Egen tillverkad bukplåt i 5mm aluminium.
Och yamaha original variatorkit.
Samt leja snöblad lite ombyggt.
-
har en grizzly 700 07 med hemmagjord snorkel och uppflyttat kyl Full Armor" skids i aluminium itp 589 27 runt om och pod modat den till 50 med hmfsystem med dubbla noisekiller bytt fjäder på sekundären
-
Har en Grizzly 550 -10 som är rätt orginal, har snabbfäste bak och fram samt hasplåt!
Komemr slänga på nya däck/fälg samt 2" höjning inom dom närmsta veckorna!
-
(http://i55.tinypic.com/2h5ilag.jpg)
(http://i55.tinypic.com/syqvyu.jpg)
700 med band på vintern och 27" itp 589:or sommartid, lejas variatorkit och hasplåtar, warn rt25 med fäste fram och bak. Kellfri vedkärra och snart snöblad som en polare håller på och bygger. ()p
-
Oj de va som lite snö där med banden, hade du fastnat eller va de bara att fortsätta?
/markus som drömmer om band
-
Ojojoj va mycket snö :o :D :)
-
Bilden är från ifjol faktist, inte lika mycket snö i år än iaf. Fick skotta undan lite framför fronten där och backa för att ta ny fart men sen gick det. :)
-
Jag har sökt men ej hittat någon tråd för Yamaha grizzly och sparkar därför igång denna. Har du en Grizzly så släng upp en bild och kanske en kort beskrivning.
Gott att denna tråden startats, behövs för oss som är lite nya med fyrhjuling.
Har en 450 -10 just hemkommen och väntar frenetiskt på beställd plog men frontfästet fattas, ingen som ligger på ett där hemma? :)
Bilder kommer så småningom.
/R
-
(http://i56.tinypic.com/257f2ja.jpg)
Min 700 -07 med hasplåtar, warnplog+vinch.
Yamahas variatorkit 26" däck podmod till 35 och jag kommer väl säkert hitta på ngr snyggare fälgar :)
Satans smidig maskin om man jämför den med min Suzuki Kingquad 750 -09 utan servo som jag tidigare hade.
-
Ni som kör variatorkitt på era björnar, när är det lönt att använda? Jag ska själv slänga på mina 26" bighorn när jag får hem 700'an men hur stor är skillnaden mot original och behöver jag ha det ihop med mina maxxis-däck?
-
Ni som kör variatorkitt på era björnar, när är det lönt att använda? Jag ska själv slänga på mina 26" bighorn när jag får hem 700'an men hur stor är skillnaden mot original och behöver jag ha det ihop med mina maxxis-däck?
Hej
Jag har 2st polare som kör med variatorkitt och dom säger att det är stor skillnad när dom kör i terräng och drar tyngre. Mycket smidigare och mjukare gång. Jag själv kommer slänga på det kittet när dom gör servicen till våren på min. Får hem min höjjning och fälg samt däck idag så jag postar väl lite bilder under kvällen!
-
Ni som kör variatorkitt på era björnar, när är det lönt att använda? Jag ska själv slänga på mina 26" bighorn när jag får hem 700'an men hur stor är skillnaden mot original och behöver jag ha det ihop med mina maxxis-däck?
Hej
Jag har 2st polare som kör med variatorkitt och dom säger att det är stor skillnad när dom kör i terräng och drar tyngre. Mycket smidigare och mjukare gång. Jag själv kommer slänga på det kittet när dom gör servicen till våren på min. Får hem min höjjning och fälg samt däck idag så jag postar väl lite bilder under kvällen!
Är det Yamaha's eget variatorkit du pratar om eller?
-
Har en 550 och jag kör med yamahas egna variatorkit och den blev starkare och mycket bättre att smyg köra i skogen med.
Men jag har ju 25 tummare så jag kan inte svara på hur det är att köra med större hjul.
Kan även åka på högväxeln där det inte är så svår terräng. men jag brukar alltid köra med lågväxeln i skogen för att inte överhetta variatorerna.
Kan rekomendera att skaffa kitet om man ska köra i skogen och klättra och när man ska dra tungt och givetvis när man monterar stora hjul .Ska du åka som en villde efter vägarna och leka så behövs inte kitet.
-
Ni som kör variatorkitt på era björnar, när är det lönt att använda? Jag ska själv slänga på mina 26" bighorn när jag får hem 700'an men hur stor är skillnaden mot original och behöver jag ha det ihop med mina maxxis-däck?
Hej
Jag har 2st polare som kör med variatorkitt och dom säger att det är stor skillnad när dom kör i terräng och drar tyngre. Mycket smidigare och mjukare gång. Jag själv kommer slänga på det kittet när dom gör servicen till våren på min. Får hem min höjjning och fälg samt däck idag så jag postar väl lite bilder under kvällen!
Är det Yamaha's eget variatorkit du pratar om eller?
Ja dom kör med Yamahas egna kitt!
-
Här kommer lite bilder från kvällens garagetid! Hade med mig frugan och det hör inte till vanligheterna, men hon skötte sig strålande som hjälpreda och fotograf!
Hade till och med gjort fel själv om hon inte hade varit så uppmärksam.... :headbang:
Så nu har man fått på nya däck och fälg samt en 2" höjning! Var ut en snabb sväng i snön och helt klart var det stor skillnad mot för original!!
-
Lite fler bilder:-)
-
de blev ju bra men den blev ju rätt smal = vältbenägen investera i spacer nu kanske ?
-
Den är bredare bak än original, den står uppallad på bilden i garaget när den ser så extrems smal ut. Men ska ut imorgon och testa lite så får vi se. Behövs det så kommer jag slänga på spacers. Sen blir det ett variatorkitt vid nästa service!
-
Cornsnake: Det ser kanonbra ut, du kör ITP både fälg och däck ser det ut som!
Vilken dimension har du på däcken?
-
Cornsnake: Det ser kanonbra ut, du kör ITP både fälg och däck ser det ut som!
Vilken dimension har du på däcken?
Det är 27*9-14 fram och 27*11-14 bak!
Som jag fattade det av min lokala Yamaha handlare så är det något paket som Yamaha har fixat
fram men jag har ingen aning. Dom låg och såg ensam ut på golvet idag när jag var in och skulle
köpa höjningssatsen så jag var tvungen att köpa hela paketet:-)
-
blir en aggresiv vinkel på drivaxlarna håller dom för det där?
man blir ju lite sugen själv, fast ja tänkte ev nöja mig med 26 tums däck..
fast en höjning är ju aldrig fel, till våren kommer jag montera yamahas variatorkitt har ett liggandes hemma..
-
blir en aggresiv vinkel på drivaxlarna håller dom för det där?
man blir ju lite sugen själv, fast ja tänkte ev nöja mig med 26 tums däck..
fast en höjning är ju aldrig fel, till våren kommer jag montera yamahas variatorkitt har ett liggandes hemma..
Jag pratade med min lokala handlare och han har inte bytt en enda drivaxel på en Grizzly trots höjning. Han kör själv med en höjd maskin och stora däck och använder den till att dra fram älg, timmer och tyngre gårdsarbeten.
Så höj på du dock inte mer än 2" för då blir det trixigare!
-
Hej.Är ny här på forumet.Jag köpte nyligen en Grizzly 550-11. I lördags plogade jag en hel del snö,och han fick jobba ganska duktigt (mycke snö) han har bara gått 8 timmar ca.När jag sedan kollade oljan nästa dag såg jag att han hade dragit en del olja .Markeringen var ca. 3mm under lägsta nivå.Är detta något att oroa sig över eller vad tror ni. :hmmm:
-
En ny motor kan ta lite olja så det är troligtvis inget att oroa sig för men håll koll på nivån ett tag framöver så ser du ju om det fortsätter lr inte, kan ju även vara så att den inte var fylld ända till max från början?
-
Pratade med en handlare idag . Enligt han ska man kolla oljan när motorn är varm, i boken står det båda delar .Vilket gäller igentligen. :hmmm: :hmmm:
-
Min egen Grizzly 700 med maxxis BH och powermadd handskydd. Boxen är en tamarack ()p
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/grizzly1.jpg)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/grizzly3.jpg)
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/grizzly2.jpg)
-
Måste väl finnas fler grizzlyägare på forumet :hmmm:
-
Hej
Är det nån som upplever att kylfläkten går ganska ofta?
Har pogat lite ikväll för första riktiga gången med lite mersnö och jag hörde den gå ofta men det kan ju vara så att det är normalt, får kolla kylvätskan i fall att men det är ju tetigt att komma åt under kåpan fram.
Ny 450 är vad det handlar om i mitt fall.
Va gutt det var o ploga vägen här ute i ganska hög fart :headbang:
Rogge
-
Fläkten blir att gå ofta för man får ju ingen fartvinds kylning när man plogar. och sen blir den ju mer belastad av plogning.
Så det är inget att oroa sig för. på min 550 går den också ofta när man plogar.
-
Är det så att om bara tändningen är på så räknar timräknaren hela tiden trots att motorn inte är igång, råkade glömma tändningen på över natten o lite till så pnu har den gått 26h mot 6-7verkliga timmar, ledsamt!!!
/Rogge
-
Monterade mina nya fälgar idag, tror aldrig jag har sett en grizzly med likadana visionfälgar. Tror dock att det var en annan offset på dessa gentemot originalfälgarna för bakhjulen hamnade vad jag kunde se lite längre ut än tidigare.
Originalhjul fram till vänster och Vision/bighorn fram till höger
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/bruiservsorg.jpg)
Bakhjulet monterat
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/bruiserbak.jpg)
Färdigt resultat!
(http://i283.photobucket.com/albums/kk308/BLEKINGEBADASS/bruisergrizzly.jpg)
-
Upp!
-
Hur stora är däcken?
-
Hur stora är däcken?
26/9-12 fram och 26/12-12 bak. Ångrar lite idag att jag inte köpte 10" breda fram, men det funkar bra iaf.
-
Klart man har en Grizzly, kommer nog aldrig att äga nått annat.
Jag är grymt nöjd med den, prestanda, komfort, driftsäkerhet m.m.
()p
-
Här kommer en till! :)
-
Har en Grizzly 700 med 27 tummare och variator kit,men tycker att det e så mycke gummisnodd i den när man kör sakta och klättrar,krävs mycke gas om man skall få ordentligt driv! e det någon som har nån idé om vad man kan göra åt det???
-
Äntligen fick man hem den nya ögonstenen!!!
Shit vad kul det var att köra med band!!!
-
Snyggt! ()p
-
Äntligen fick man hem den nya ögonstenen!!!
Finns det något vackrare än en cammolackad 700 :headbang: ()p 8)
Hur upplever du skillnaden i motorn jämfört med din gamla 550?
-
Svårt att säga har bara kört denna med band och den gamla med däck. Men en stor fördel om man ser till färgen är nog att repor och små skavanker inte kommer synas på cammolacken!
Äntligen fick man hem den nya ögonstenen!!!
Finns det något vackrare än en cammolackad 700 :headbang: ()p 8)
Hur upplever du skillnaden i motorn jämfört med din gamla 550?
-
Svårt att säga har bara kört denna med band och den gamla med däck. Men en stor fördel om man ser till färgen är nog att repor och små skavanker inte kommer synas på cammolacken!
Jo det klart, men du har väl däck till 700'an oxå? Har ni verkligen snö kvar fortfarande? Lacken är riktigt bra för dom vanliga reporna syns inte.
-
Svårt att säga har bara kört denna med band och den gamla med däck. Men en stor fördel om man ser till färgen är nog att repor och små skavanker inte kommer synas på cammolacken!
Jo det klart, men du har väl däck till 700'an oxå? Har ni verkligen snö kvar fortfarande? Lacken är riktigt bra för dom vanliga reporna syns inte.
Japp har däcken kvar kommer slänga på dom om ca 2 veckor kanske, vi har jäkligt mycket snö kvar tyvärr. Var ute igår och körde ute i naturen och kollade till saltstenarna till djuren och när jag hoppade av hjulingen hade jag snö till skrevet:-(
-
nyinförskaffad !
förslag på ändringar för att få ut optimalt av den ,sitter ett V-kitt från yamaha på den
-
Ibland har man tur räddad av packväskan.....
-
nyinförskaffad !
förslag på ändringar för att få ut optimalt av den ,sitter ett V-kitt från yamaha på den
En tamarack förvaringsbox är aldrig fel. snygg grizzly, och du......
-Välkommen till forumet :headbang:
-
hur infogar jag bilder som jag har på min mac?
-
Hej ! ny här och har idag gjort en beställning på en 700 grizzly camo. Stod och valde mellan can am och grizzly och här är jag nu .
Har provat dem båda och fann grizzlyn enklast och rejälast - Har jag rätt ? .
Jag har även köpt 30" däck och 12" ss svarta fälgar , skärmbreddare , 2" höjning , variatorkit .
Jag har tidigare kört en linhai och den fick utgöra start till majkasen efter ett smärre haveri förmycket .
Vad ska man sköta på en grizzly ?? något särskilt att smörja etc .
Jag har ca 2 v leverans på maskinen och sen kommer lite bilder på ögonstenen .
-
Grattis till ett bra köp. :) Köpte du yamahas original variatorkit lr? Funkar bra på min maskin med 27" däck iaf och även med banden om vintern.
Jag har inte märkt nåt speciellt som man behöver smörja mellan servicarna men lite extra fett i nipplarna ibland skadar ju inte.
Gällande vilket som är bäst av yamaha och can-am så lär du få olika svar av båda "lägren" så det ger jag mig inte in på.. ;)
Men grizzlyn är ju väldigt fin att dra kärra i skogen med och klättra över stock och sten, sen är den ju inte snabbast på en grusväg men där vill ju inte köra med en atv ändå? Den ska ju brukas i skogen.. ()p
-
Grattis till en underbar maskin har själv en 550 -11 och jag är hel nöjd. Lätt och smidig i skogen. ()p
-
Slänger väl in en liten bild på min kära 450. Fick Yamahas variatorkit monterat idag i samband med service. Vetifan om man kan kalla det kit. I princip är
det primärvariatorn som schimsas isär för att få en lägre lägsta-hastighet. Vet inte om den blev så mycket starkare men det gick iallafall att krypköra på högväxeln nu. Ska bli intressant att se om det gör nytta när jag ska dra tungt nästa gång. Kitet är egentligen framtaget för 550 och 700 men kan sättas på 450 med.
(http://forumbilder.se/images/0b2011123710A13bb.jpg) (http://forumbilder.se)
-
Fick bada igår va bara lera på botten så de va en rejäl fastkörning..
samt att ja lyckades köra lös en damask, så nu blir de o repa lite..
Monterar nog mitt variatirkitt i samma veva :djump:
-
Slänger väl in en liten bild på min kära 450. Fick Yamahas variatorkit monterat idag i samband med service. Vetifan om man kan kalla det kit. I princip är
det primärvariatorn som schimsas isär för att få en lägre lägsta-hastighet. Vet inte om den blev så mycket starkare men det gick iallafall att krypköra på högväxeln nu. Ska bli intressant att se om det gör nytta när jag ska dra tungt nästa gång. Kitet är egentligen framtaget för 550 och 700 men kan sättas på 450 med.
(http://forumbilder.se/images/0b2011123710A13bb.jpg) (http://forumbilder.se)
Jag ska montera ett sånt variatorkitt på min med ska bli intressant o se om de blir nån skillnad.
Blir ju kul sen o dra hem ved o sånt
-
Underbara maskiner grabbar ()p
-
lyckades igen... ca 10 m från förra stället, fast nu kunde ja som tur va använda vinchen...
annars hade de vart bärgning med annat fordon... :headbang:
-
Nya däck är noterade på min önskelista, kolla va de lagt igen... inte undra på man fastnar de måste bero på däcken..
-
Absolut, visst är det däcken.
Hade dina däck några dar med massa gegg körning, va hopplöst, fast maskinen
är bra.
Tog snabbt o inhandla dom här, o vilken skillnad, som natt o dag.. Nu är det inte mycket som
stoppar, o då åker jag mycket o nästan enbart lera ()p
(http://i51.tinypic.com/15xwhf9.jpg)
-
va e de för storlek på dom där däcken? samt pris o märke :headbang:
nu vill jag ha bättre däck.. mud körning i jokkmokk i morrn vilka kommer?
perfekt o följa älvkanten hur kul som helst samt att man inte skadar nåt heller, då vattnet blir högre försvinner alla spår :djump:
-
på landet där jag har grizzlyn är det säkerligen perfekt för att åka ner i vattnet. Det är kanske 20-40 cm djupt i kanten. Lite lera eller så kan man välja sandbotten. Men jag vågar inte, köpte min 660 grizzly begagnad och tänk om det kommer in en droppe vatten i cylindern eller ngt liknande? Hur vet man att det är safe?
-
på landet där jag har grizzlyn är det säkerligen perfekt för att åka ner i vattnet. Det är kanske 20-40 cm djupt i kanten. Lite lera eller så kan man välja sandbotten. Men jag vågar inte, köpte min 660 grizzly begagnad och tänk om det kommer in en droppe vatten i cylindern eller ngt liknande? Hur vet man att det är safe?
Det är bara kolla vars den suger in luften samt vars avluftningen till cvt:n o axlarna sitter råkade doppa min lite mer än ja tänkte men de var då inge. Fara iaf.
Mvh markus
-
va e de för storlek på dom där däcken? samt pris o märke :headbang:
nu vill jag ha bättre däck.. mud körning i jokkmokk i morrn vilka kommer?
perfekt o följa älvkanten hur kul som helst samt att man inte skadar nåt heller, då vattnet blir högre försvinner alla spår :djump:
Däcken heter KENDA Executioner o har dim 27/12/12 bak o 10 ifram.
Köpte dom från staterna för 3300 sek hem till dörrn.. ()ppå landet där jag har grizzlyn är det säkerligen perfekt för att åka ner i vattnet. Det är kanske 20-40 cm djupt i kanten. Lite lera eller så kan man välja sandbotten. Men jag vågar inte, köpte min 660 grizzly begagnad och tänk om det kommer in en droppe vatten i cylindern eller ngt liknande? Hur vet man att det är safe?
Lugna gatan. CVT insuget o utblås ligger lägst på grizzly, räkna upp till front racket..
Om du ska få in vatten i cylindern, ska du köra djupt, alltså vatten över tanken!
Så det är ingen fara med din kant körning ;)
-
Här är min 660, 27":
-
hej allihopa, har ingen grizzly än men det kommer att bli en 550 ska bara skrapa ihop lite pengar o sälja dinlin först, men har en fråga till er, hur pass orginal kör ni era maskiner? eller går 550:n så pass bra att man inte behöver göra något? tänkte om d va något man skulle tänka på att räkna in i budgeten när det blir affär på en, har fått ett tips om nedväxlingskitt.
PS.den kommer att gå som lekmaskin i skogen, alltså inget arbetande med den utan rent nöje
-
Hasplåtar och a-armsskydd och vinch är ett måste om man ska åka i skogen.
Sen är det ju alltid roligt med andra däck.
-
jo d vet jag o det kommer d bli, men tänkte mer motormässigt, typ fullflödes dämpare eller liknande jag är ju van med quad i skogen o där bestyckas d ju förgasare, öppna luftilter, ljuddämpare mmmm, va lite mer så jag tänkte men det e väl insprut på nya grizzlyn om ja läst rätt
-
Ja det är insprut på yamahan.
Det går utmärkt att köra med den original, slipon och andra saker kan man köpa senare om man tycker att det behövs.
Då är det bättre att lägga dom pengarna på att köpa en med servo istället och köpa avgassystem och andra tillbehör senare.
För då kan man ju välja mellan fler färger. Dom utan servo är ju bara gröna och dom tycker jag ser lite trista ut. Men smaken är ju olika.
-
Jo håller me dig men känns som att man lika gärna kan köpa 700:an då, skiljer ju inte mer än 4000-5000 på dom o då e ju 700:an med servo om ja inte missat nått plus att 80 tkr är över budget redan för mig egentligen, finns ju riktigt schyssta dekal kitt annars med div mönster på har jag sett, så hur som helst kommer tillbehören efter inköpet i takt me att man har råd
-
http://www.redlinesuperstore.com/quads-atvs/shop/graphic-kits/quad-atv-graphic-kits/yamaha-graphic-kits/yamaha-grizzly-700-550-quad-graphic-kit
tycker den gröna blir ganska nice med det kittet
-
Det skiljer 10000:- på 550 och 700 hos generalagenten men lokala priser förekommer ju.
jag den blir ju lite snyggare med dekalkit.
Men det spelar ingen roll vilken du väljer du blir nog nöjd ändå.
-
Här har du fler dekalkit.
http://www.jokersracing.com/content-categories/store_id-124/manufacturer_id-0/cat-1457_1015_947/product_page-3/categories.html
-
reaper dekalen var snygg.
-
Här har du en till sida med kompletta dekalkit.
http://www.amrracing.com/catalog/yamaha/yamaha-grizzly-700550-quad-graphic-kit-70.html
-
mm det finns en hel del ju
-
sluta dekaltrimma nu :whip:
-
Jag har sökt men ej hittat någon tråd för Yamaha grizzly och sparkar därför igång denna. Har du en Grizzly så släng upp en bild och kanske en kort beskrivning.
Grizzly 600!!
Kamera: Olympus E3 Objektiv: Olympus ED 50mm macro : ) :headbang:
(http://i51.tinypic.com/10fuxp5.jpg)
-
Hej! Nu har jag kommit ur Quad träsket och köpt mig en Grizzly, och är sjukt nöjd! Slänger upp en bild från första lång turen! :)
(https://lh3.googleusercontent.com/-my9_Q9hDPkw/TkptrlhyccI/AAAAAAAABD0/mIB_i7WHudw/grizzly1.JPG)
-
härligt dyhål :djump:
-
japp! Var lite djupare åt höger hjulpar än åt vänster! :dntknow:
-
Monterade mudzilla däck och alu fälgar på min 700 idag:
(http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32670000-32679999/640x480/32673362.jpg) (http://www.pixbox.se/pic32673362)
(http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32670000-32679999/500x375/32673359.jpg) (http://www.pixbox.se/pic32673359)
(http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_37/32670000-32679999/500x375/32673360.jpg) (http://www.pixbox.se/pic32673360)
:)
-
Snyggt Bodin ()p ()p ()p
-
Nya Yaman
-
Nya Yaman
:o den var inte ful!!
Jäkla snygg du:)
Mvh: Eric
-
Skit snygg Grizzly Quazer ()p ()p ()p
-
Nya Yaman
Schyst! Köpte du variatorkit när du montera däcken också? ()p
-
Tack så mycket. Har inte gjort det än. Håller på och beställa ett nu. Nån som har nån erfarenhet av yamamods?
-
Tycker mig ha sett den Grizzlyn på Blocket innan, men de hjulen... tänkte bara som så att den kanske redan är modifierad?
Yamaha själva har tydligen kit nu, vet även att vissa byter två av vikterna mot 450-vikter... och sen då den mer eller mindre "obligatoriska" schimsningen av variatorn när man har hjul i 30-size, för att få remmen att komma ner lägre, och på så vis få lägre utväxling.
-
Helt rätt, hjulen satt på när jag köpte den.
Jag glömde att fråga det när jag köpte den men det känns inte som att det sitter nått Kit på
-
Helt rätt, hjulen satt på när jag köpte den.
Jag glömde att fråga det när jag köpte den men det känns inte som att det sitter nått Kit på
om du kollar mellan variatorkåpan och blocket, om det verkar sitta ett ca 2mm mettallbricka där så sitter säkert yammas original v kitt på.. du behöver inte skruva lös nåt kolla bara skarven där mellan kåpan o blocket..
-
Helt rätt, hjulen satt på när jag köpte den.
Jag glömde att fråga det när jag köpte den men det känns inte som att det sitter nått Kit på
om du kollar mellan variatorkåpan och blocket, om det verkar sitta ett ca 2mm mettallbricka där så sitter säkert yammas original v kitt på.. du behöver inte skruva lös nåt kolla bara skarven där mellan kåpan o blocket..
Ok, tack för infon. Skall kolla det när jag kommer hem!
-
Köpte yama orginal v-Kit idag is mascotmotor.
Nån som vet om det är "sämre" än yamamods etc..
-
Tycker mig ha sett den Grizzlyn på Blocket innan, men de hjulen... tänkte bara som så att den kanske redan är modifierad?
Yamaha själva har tydligen kit nu, vet även att vissa byter två av vikterna mot 450-vikter... och sen då den mer eller mindre "obligatoriska" schimsningen av variatorn när man har hjul i 30-size, för att få remmen att komma ner lägre, och på så vis få lägre utväxling.
Fick hem orginalkittet idag. Räcker det att byta till det eller är det något mer man "bör" göra?
-
Har monterat ett 55w xenonkit. Rekommenderas verkligen, helt sjukt ljus.
350:- inkl frakt.
http://www.ebay.de/itm/55W-DC-Bi-Xenon-Nachrustsatz-HID-H4-3-6000K-KIT-/180700670305?pt=DE_Autoteile&hash=item2a12996961
-
Låter intressant med Xenonkitet.
Har du några bilder hur du monterat det?
Det är ju inte gott om plats så hur har du löst det?
Apropå originalkitet så satte jag bara dit det enligt denna beskrivning......http://www.atvstockholm.com/smf/index.php/topic,1570.15.html .....bara att scrolla ner en bit så kommer det :)
-
Låter intressant med Xenonkitet.
Har du några bilder hur du monterat det?
Det är ju inte gott om plats så hur har du löst det?
Apropå originalkitet så satte jag bara dit det enligt denna beskrivning......http://www.atvstockholm.com/smf/index.php/topic,1570.15.html .....bara att scrolla ner en bit så kommer det :)
Hittade guiden på atvstockholm igår! Tack ändå!
Jag har inte tagit några bilder, kan göra det ikväll.
Jag monterade ballasterna under kåpan framför styret.
Ballasterna var väldigt slimmade så det gick bra efter lite mixtrande
-
Vore kanon med lite bilder.... :)
Kollade bilderna på xenonkitet och det verkade som det bara var att koppla på direkt på befintlig H4 kontakt eller var man tvungen att klippa och skarva kablar?
-
Det passade rätt på. Supersmidigt
Vore kanon med lite bilder.... :)
Kollade bilderna på xenonkitet och det verkade som det bara var att koppla på direkt på befintlig H4 kontakt eller var man tvungen att klippa och skarva kablar?
-
Monterade klar v-kittet idag. När jag dragit primären och testade att snurra på den lät det som om det låg sand emellan typ. Jag tog bort allt för att kolla att allt var rätt och det var det. När jag satt ihop allt igen och provkörde hade jag ett vinande ljud från primären. Nån som har nån aning vad det kan vara? Det kanske ska vara så?
-
Kollade du så inga vikter hade kommit snett? När jag monterade ihop mitt så kom hälften av vikterna snett...... :(
Btw....hur blev ljusbilden med xenonkitet? Pratade med en idag som sa att ljusbilden blev helt fel.
-
Allt funkar, om vikterna hade hamnat snett borde väl variatorn inte funka? Låter bara som att nått kärvar när jag snurrar på primären.
Ljusbilden blev lite ändrad men inget som stör!
Kollade du så inga vikter hade kommit snett? När jag monterade ihop mitt så kom hälften av vikterna snett...... :(
Btw....hur blev ljusbilden med xenonkitet? Pratade med en idag som sa att ljusbilden blev helt fel.
-
Japanskan anlände igår kväll till en bekants garage. Har inte ens sett hon i verkligheten ännu, och redan besudlad av en renegade åkare. Själv sitter man i Kiruna och ugglar. Blir en lång jobbvecka det här.
(http://i41.tinypic.com/zlq6nb.jpg)
-
Tjena! Haft en heldag i skogen och på myren! Sen slutade de roliga när min drivknut rök! Den sprack och alla kulor ramlade ur. Är det något som ska gå på garantin? De ska ju vara 5års garanti på maskinerna. Har en 700 -08 Mvh Erik
-
"Från 1 januari 2005 erbjuds utöver 2 års fabriksgaranti en 3 års förlängd garanti på motor, elektronik och växellåda, oberoende av körsträcka." Där fick jag svar på min egen fråga! :) Och en ny kostade runt 3500:- Nu till en följdfråga, finns det något annat alternativ? Nån bildrivknut som är likadan? eftermarknads? Någon som har en över?
-
här brukar jag köpa mina delar och jag är jätte nöjd http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/All%20Terrain%20Vehicle/2008/GRIZZLY%20700%20-%20YFM7FGX/FRONT%20WHEEL/parts.html
-
www.ebay.com finns ju också. där kan man göra fina fynd ()p
-
ska lägga upp några kort på yamahan nu jag med hur gör man om man har en mac och vill ladda upp kort till atvforum ?
-
För att ladda upp bilder:
* Gå in på www.tinypic.com
* Tryck på bläddra, och ta den bild du ska ladda upp.
* Ändra storleken till 640*480 eller 800*600
* Tryck sedan på överför nu
* Kopiera nu den länken som står under "genren": IMG-kod för forum och diskussionsforum
* Klistra sedan in här på forumet, och så har du lagt upp en bild
-
"Från 1 januari 2005 erbjuds utöver 2 års fabriksgaranti en 3 års förlängd garanti på motor, elektronik och växellåda, oberoende av körsträcka." Där fick jag svar på min egen fråga! :) Och en ny kostade runt 3500:- Nu till en följdfråga, finns det något annat alternativ? Nån bildrivknut som är likadan? eftermarknads? Någon som har en över?
3500 för en drivknut????
-
återupplivar tråden igen:-)
va en tur me grizzlyn i måndags innan jag skulle iväg o arbeta å råkade fastna lite :headbang:
-
haha.. "råkade" !
-
haha.. "råkade" !
ja precis de va inte alls meningen :djump:
-
min Yamaha Grizzly 700 -11 som jag är mycket nöjd över ()p
-
min Yamaha Grizzly 700 -11 som jag är mycket nöjd över ()p
Byta mot en Outlander 400? ;)
-
min Yamaha Grizzly 700 -11 som jag är mycket nöjd över ()p
Riktigt fin! Jag gillar deras manliga attityd!
-
Byta mot en Outlander 400? ;)
Nej tack är så nöjd med min så :)
-
jag tänkte på det sliter det mycket på atv däcken på vintern om man sladdar och lite sånt ? :)
-
Det som sliter på däcken är underlaget, inte årstiden. :whip:
Sladdar du på sträva, hårda ytor som tex asfalt och hård grusväg så sliter det en del ja, medan det inte går att mäta slitaget om man sladdar på is eller i snö.
Men var inte rädd att slita på däcken, bara bra om de tar slut ju, då får du ju en anledning att BYTA! :headbang:
-
någon som vet om man kan köpa denna produkt i sverige till grizzly 700 isåfall vart?
(http://oi49.tinypic.com/29cxmxg.jpg)
-
någon som vet om man kan köpa denna produkt i sverige till grizzly 700 isåfall vart?
(http://oi49.tinypic.com/29cxmxg.jpg)
Gör en egen i stål det gjorde jag på min 660.
Blev rappare direkt.
-
Gjorde en egen jag med till min SMC 700:a.
Svarvade ur plattan till 2" och köpte en svetsböj på mekonomen samt målade dom svarta, rensade bort gnistskyddet med.
Nu låter den bra go:are samt blev rå-starkare ()p
-
Hej
ny här på forumet
jag är ägare av en Yamaha 700 grizzly -11
-
Hej
ny här på forumet
jag är ägare av en Yamaha 700 grizzly -11
Välkommen!
Var den snyggaste Grizzlyn jag sett iallafall :headbang:
Mvh: Eric
-
Här kommer en bild på min nya.
(http://i45.tinypic.com/264khu0.jpg)
-
Är det någon som vet vart man kan köpa snygga skärmbreddare till yamaha grizzly 700
-
Är det någon som vet vart man kan köpa snygga skärmbreddare till yamaha grizzly 700
http://www.gooffroad.se/shop-by-bike/yamaha/skarmbreddare-grizzly.html (http://www.gooffroad.se/shop-by-bike/yamaha/skarmbreddare-grizzly.html)
-
Lite Grizzly-tips!
Får väl erkänna att jag aldrig kört ens nästan soppatorsk med Grizzlyn, kör ju inga långresor med den men en liten reserv kan ju ändå vara bra att ha med.
Till andra tex...
()p
Jag har bara en liten slaktback som förvaring baktill, så att pressa med nån femlitersdunk känns jobbigt... tar ju halva lådan!
Så jag använder ibland smådunkarna från Fuelfriend!
De jag har är på litern styck och med två kommer man ju rätt långt.
(brukar ha med en på mc:n)
(http://i483.photobucket.com/albums/rr194/Hydrolift/Grizzly099.jpg)
Det fina med dessa är att man kan surra dem UNDER lastracket baktill, där är de aldrig någonsin i vägen för någon eller någonting!
....men är ändå med.
(http://i483.photobucket.com/albums/rr194/Hydrolift/Grizzly101.jpg)
Jag köpte mina i Växjö hos www.berup.com (http://www.berup.com) för något år sen och har ännu så länge bara haft behov av en sådan en gång... men den gången var den värd sin vikt i guld!
()p
-
Mycket snygg Grizzly Mats Max. Jag gillar färgen skarpt och ihop med fälgar/däck och skärmbreddare blir det kanon!
MVH Ola
-
Här Kommer en bild på min :)
-
Bild på min
(http://i48.tinypic.com/ipqsqw.jpg)
(http://i46.tinypic.com/2rh8hac.jpg)
(http://i46.tinypic.com/534m5w.jpg)
-
Hej!
En 700 -13
Med hasplåtar, handskydd & värmare, zilla 28"
Går fram riktigt bra i terrängen :)
-
Min nya, sjukt nöjd hittills :)
Tips på coola tillbehör?
-
Min nya, sjukt nöjd hittills :)
Tips på coola tillbehör?
Ser ut å va rejäla däck å fälg till den ()p
Vad är det för storlek?
-
Ser ut å va rejäla däck å fälg till den ()p
Vad är det för storlek?
28" (tror jag iaf, har inte hundra koll faktiskt)
-
Riktigt fina fälgar och däck! Vart är dom köpta?
-
Ny NÖJD Grizzly ägare.
Så här ren och fin är den nog bara en gång för denna maskin kommer användas :headbang:
Modtips?
Har hört talas om några strypningar på dessa maskiner? Vilka, vars sitter dessa?
Mvh Joakim - Nöjd första gångs ägare av fyrhjuling.
-
Ny NÖJD Grizzly ägare.
Så här ren och fin är den nog bara en gång för denna maskin kommer användas :headbang:
Modtips?
Har hört talas om några strypningar på dessa maskiner? Vilka, vars sitter dessa?
Mvh Joakim - Nöjd första gångs ägare av fyrhjuling.
Grattis! Läcker :sunny:
Moosefronbågen är riktigt snygg!
Och lite fetare däck gör stor skillnad :)
Har inte gjort något med motorn på min ännu.
-
Ny NÖJD Grizzly ägare.
Så här ren och fin är den nog bara en gång för denna maskin kommer användas :headbang:
Modtips?
Har hört talas om några strypningar på dessa maskiner? Vilka, vars sitter dessa?
Mvh Joakim - Nöjd förstagångsägare av fyrhjuling.
Grattis till en finfin maskin!
Om du har en terrängreggad 700 så är det nog inte några direkta strypningar på den, det är vägreggade modeller som stryps.
Däremot kan man göra en podmod om man vill, sök här på forumet så hittar du säkert trådar i ämnet!
(det blir dock knappast nån våldsam skillnad)
-
Grattis! Läcker :sunny:
Moosefronbågen är riktigt snygg!
Och lite fetare däck gör stor skillnad :)
Har inte gjort något med motorn på min ännu.
Såg riktigt nice ut.
Vars hittar man den och vad kostar den ?
Okej. Ja, den går bra som den gör redan. Går säkert ännu bättre efter inkörningen också.
-
Grattis till en finfin maskin!
Om du har en terrängreggad 700 så är det nog inte några direkta strypningar på den, det är vägreggade modeller som stryps.
Däremot kan man göra en podmod om man vill, sök här på forumet så hittar du säkert trådar i ämnet!
(det blir dock knappast nån våldsam skillnad)
Tackar :)
Upplever den dock ganska högt växlad även när man kör på lågväxeln så de blir nog att sätta variatorkittet som många rekommenderar :) Annars super nöjd så här länge :)
-
Såg riktigt nice ut.
Vars hittar man den och vad kostar den ?
Okej. Ja, den går bra som den gör redan. Går säkert ännu bättre efter inkörningen också.
Tror jag gav ca 2700:- på gooffroad inkl. Frakt :)
Fick även 10% på Atvhuset om man lägger upp bilder på deras facebook :)
-
Tror jag gav ca 2700:- på gooffroad inkl. Frakt :)
Fick även 10% på Atvhuset om man lägger upp bilder på deras facebook :)
Tackar för tipset. Ska kolla läget där ()p
Såg iaf riktigt nice ut! :headbang:
-
Tjaa..
Efter lite körning, eller väldigt mycket körning så har man hunnit montera variator kittet + nya 28" GBC gator däck.
Vilken skillnad!! :headbang:
Jag undrar nu hur djup man kan vada innan de börjar bli kritiskt för alla luftintag.
Finns de någon risk med att den kan ta in vatten via avgassystemet när den står under vatten?
-
Tjaa..
Efter lite körning, eller väldigt mycket körning så har man hunnit montera variator kittet + nya 28" GBC gator däck.
Vilken skillnad!! :headbang:
Jag undrar nu hur djup man kan vada innan de börjar bli kritiskt för alla luftintag.
Finns de någon risk med att den kan ta in vatten via avgassystemet när den står under vatten?
det första som tar in vatten är utblåset från variatorn, de hittar du under vänster framskärm motorn har du ungefär i samma nivå som tanklocket samt insuget till variatorn sitter under styret i batterilådan..
så länge motorn går så får du inte in vatten i avgasröret, men stannar den ja då rinner det in..
men håller man sig till överkant hjulen på en osnorklad grizzly så är man helt safe, givetvis går det en bit till men det kan bli vågor mm som letar sig in
Med vänlig hälsning, markus
-
det första som tar in vatten är utblåset från variatorn, de hittar du under vänster framskärm motorn har du ungefär i samma nivå som tanklocket samt insuget till variatorn sitter under styret i batterilådan..
så länge motorn går så får du inte in vatten i avgasröret, men stannar den ja då rinner det in..
men håller man sig till överkant hjulen på en osnorklad grizzly så är man helt safe, givetvis går det en bit till men det kan bli vågor mm som letar sig in
Med vänlig hälsning, markus
Så motorn ska inte dö så länge man är under vattnet? Har självklart funderat på att montera dit snorkel för att man ska kunna känna sig safe när de går lite djupare. Men man vill även vara säker på att motorn alltid orkar trycka ut avgaserna när man går tillräckligt djupt.
-
Tror amrikanarna typ alltod snorklar enstånkare. :) avgaspulserna räcker väl inte riktigt till tror jag!
-
Men man vill även vara säker på att motorn alltid orkar trycka ut avgaserna när man går tillräckligt djupt.
Hur djupt har du tänkt köra? Vet iofs. inte hur klen tomgång en Yamaha har..
-
Hur djupt har du tänkt köra? Vet iofs. inte hur klen tomgång en Yamaha har..
Inte speciellt djup. Över däcken iaf. Men funderar hårt på att montera snorkel för att kunna gå djupare men då vill man vara säker på att den inte tar in vatten via avgasutblåset.
-
grizzlyn har inga problem att hålla motorn igång på tomgång under vatten..
-
grizzlyn har inga problem att hålla motorn igång på tomgång under vatten..
Åh, skönt att få de bekräftat =) Du rallymarkus, har du några tips/mod som du rekommenderar?
-
Om du gillar fart.
Autotune
PC 5
Och avgassystem
O du milde vilken skillnad!
-
Åh, skönt att få de bekräftat =) Du rallymarkus, har du några tips/mod som du rekommenderar?
kolla igenom långtesttråden på grizzlyn där står allt jag gjorde på min..
men kör man i mkt väta så är det bra att snorkla den som extra säkerhet..
sen yammas nedväxlingskitt, på den jag hade flyttade jag även upp kylaren..
-
Har nyligen införskaffat en Grizzly 550-13.Skall användas i skogen + snöplogning.Är det någon som har en ritning på spacers till denna maskin.
-
Har nyligen införskaffat en Grizzly 550-13.Skall användas i skogen + snöplogning.Är det någon som har en ritning på spacers till denna maskin.
Kör bultspacer.
Funkar utmärkt
-
Har nyligen införskaffat en Grizzly 550-13.Skall användas i skogen + snöplogning.Är det någon som har en ritning på spacers till denna maskin.
Kanske är jag trög men vad är problemet? :hmmm:
-
Det är min första atv så jag kanske är ute och cyklar.. Enl. åf måste man ha hjulspacers om man vill ha kedjor på.Tycker att de hutlöst dyra,har ev. möjlighet att tillverka egna.
-
Dom kedjorna vi har tog i broms slangarna bak så vi fick ta av dom
-
Det är min första atv så jag kanske är ute och cyklar.. Enl. åf måste man ha hjulspacers om man vill ha kedjor på.Tycker att de hutlöst dyra,har ev. möjlighet att tillverka egna.
600 spänn på Ebay.
Frakt och moms om du har otur.
-
Precis som fenris skriver.
Och behöver du bara 5mm typ kan man köpa Biltemas spacers.
-
Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut på grizzly, men om det finns varv kvar på eventuell pinnbult så kan man bara lägga vanliga brickor mellan fälg och nav:) Har spaceat ut min potatis 6mm och det har suttit som det ska i 30h terrängkörning nu :)
-
Här kommer en bild på min Grizzly 700 av 2014 års modell, har beställt 28tums Mega Mayhem som ska slängas på kommer mer bilder när dom är monterade ()p
-
Glöm inte att beställa skärmbreddare om du byter fälgar.
2014 med "eftermarknadsoffset" sticker ut en del.
-
Jag har kvar orginal fälgarna till min gamla maskin så tanken är att däcken ska krängas på dom :)
-
Det blir bra det. ()p
-
Hoppas det iaf :D
-
Mums! :D
-
En bild till ()p
-
Ser kanonbra ut !
Originalfälgar ser bättre ut än "alu-fälgar"
Hade det ett tag men camo och blanka hjul är en konstig kombination.
Lägger in min igen :)
-
Gillar din också jäkligt snyggt med svarta skärmbreddare på en camo ()p
-
Yamaha Grizzy 550, har du fått rätt utrustning på din 700 -14? Den ska ju ha fast monterad nedre vinsch, och kombi drag i bak bl.a. Jag ska hämta min 700 i veckan, också den i camo, dock utan skärmbreddare till att börja med.
-
Jag fick med 3st vinschfästen dvs det högst upp, ett lägre fram samt 1 bak. Dock fick jag inget dubbeldrag som min kompis fick på sin (kan vara för att han köpte Le versionen) Sen skulle jag få en förstärkning till vinschfästet bak av handlaren ()p Har du köpt några godsaker till din då?
-
Fast monterad vinsch är för att dom ska slippa tulla på dom när dom ska in i Sverige ;)
Annars förtullas dom typ som MC...
-
Jo lite utrustning blir det, dubbla vinschar m fjärr, bukplast, hand o tumvärme, nedväxlingskit, plog, röjsågsfäste, motorsågslåda och proffsvagn m kran. Har säkert glömt något.
-
Då vill vi se bilder i denna tråden när du hämtat den ()p
-
Nya åket=)
-
Wow!
Nu börjar Grizzly bli feta original också :)
Hur gillar ni med 14-modellen "nya" maskinen motför förra? hur är smidigheten i skogen?
-
Nya åket=)
()p Vad är det för tum på däcken?
-
27er är det pån.
-
Byter från Grizzly 700 -09 till en -14 :)
-
Grymt fin :D
Såg du också hade hemma mek avgas pip ()p
-
Byter från Grizzly 700 -09 till en -14 :)
Ska bli kul att höra hur du tycker den nya är jämfört med den gamla! :)
-
Han lite till idag, fixat så att backljuset+blixtljus tänds när man lägger i backen, alt kan enbart backljuset tändas med en knapp. klistrat en dekal på tankkåpan vars vippströmbrytarna ska sitta
-
Ser bra ut :headbang: Tum på däcken då?
-
Minns inte riktigt, men tror det är 27ór :-\
-
Ser feta ut iaf ()p Några mer planer för maskinen då?
-
Skärmbreddare, hasplast, handskydd, tumvärmare, handtagsvärmare, låda fram med lock, ledbar fram, variator kit, frontbåge, höjningssats elr några andra stötdämpare - lite längre.
-
Grymt fin :D
Såg du också hade hemma mek avgas pip ()p
Att byta ut den där "avgaspipen", är det bara för ljudet eller blir det någon mer skillnad? Blir det stor skillnad på ljudet? Vad har ni för storlek på själva "pipen"? :)
Mvh Hejåhå
-
Har inte startat den än så jag kan inte uttala mig om ljudet, jag va framförallt ute efter utseendet, original är ju lika klent som på en moped
-
Fin maskin. Backljus var det ja, hur har du löst den automatiska tändningen?
-
Sitter en givare nere på växellådan, som tänder R i instrumenteringen, lånade styrning till ett relä därifrån
-
Tänds backindikeringen när du tänder lamporna med brytaren då? Funderar på att göra likadant på min men blir inte riktigt klok på det.
-
Nä, till det har jag ett till relä, sen har jag ett separat relä till blixtljuset så inte det heller tänds när jag tänder enbart backljusen. Det blir lite klurigt, R i instrumenteringen tänds när jorden (-) bryts, så för att använda den som styrning måste du ha ett växlande relä.
-
Enklare att att montera en separat brytare någonstans på spaken då kanske och jorda ett relä på det viset. Känns så där att klippa i kablaget om man inte är säker. Tack ändå!
-
Behöver inte klippa i kablaget, sticker ut en hane rundstift ur lådan med en hona på, drog bara isär där å grenade in mig
-
Nya åket=)
Är den så bred original eller är det fälgarna som breddar så mycket
-
Hej!
Har skaffat ett par powermadd handtagsskydd men misstänker att jag fått ett fäste med som inte ska passa Grizzly. Nån som vet var man kan få tag på fästen som med största säkerhet passar? Blir så sjukt osäker när jag ska lägga en beställning. Tack på förhand!
-
Hej!
Har skaffat ett par powermadd handtagsskydd men misstänker att jag fått ett fäste med som inte ska passa Grizzly. Nån som vet var man kan få tag på fästen som med största säkerhet passar? Blir så sjukt osäker när jag ska lägga en beställning. Tack på förhand!
Kolla på Go offroad
-
Kolla på Go offroad
Det löste sig. Beställde ett par http://www.atvhuset.se/mount-tri-star-series/51445-0 (http://www.atvhuset.se/mount-tri-star-series/51445-0)
-
Får liva upp denna tråden med denna bild ^-^
-
Får liva upp denna tråden med denna bild ^-^
Vad breda däck har du på fram?
-
28x9-12 rakso77
-
80timmar har gått och inga fel än
-
Köpte du fel? Det är ju en yamaha. Kom igen när du kört 8000mil. DÅ kan uttrycket vara meningsfullt.
-
Riktigt fina maskiner de där ()p
-
hehe jovisst det ska nog gå!
-
()p
-
Brassa på lite mindre däck och nu går den mycket trevligare.
-
Bild på min pärla. Skitkul o åka skoterled idag :headbang:
-
Rastar björna i ledningsgatan.
-
Så blev man med atv! Efter mycket läsande på detta forum och en del andra så blev det en " Grizzly "! En 2014 som stått som visnings ex i butik.
-
Så blev man med atv! Efter mycket läsande på detta forum och en del andra så blev det en " Grizzly "! En 2014 som stått som visnings ex i butik.
Mycket bra val ()p
-
Skärmbreddare och 2" höjning skulle inte skada! 8)
Varför blir bilderna alltid på sniskan :hmmm:
-
Skärmbreddare och 2" höjning skulle inte skada! 8)
Varför blir bilderna alltid på sniskan :hmmm:
Lägg telefonen ner när du tar bilderna så löser det sig ()p
-
Grizzly 550 2015 med skärmbreddare, variatorkit, dubbla vinchar, 14tums fälgar, 26tums bighorn kopior, dubbeldrag, hasplåtar och ledlampor :)
-
Danielsson98 : fin maskin,vart har du satt den bakre ledlampan?bild?
-
Skärmbreddare och 2" höjning skulle inte skada! 8)
Varför blir bilderna alltid på sniskan :hmmm:
Jag har skärmbreddare liggandes du kan köpa billigt.
Dra ett meddelande till mig om det är intressant
-
Danielsson98 : fin maskin,vart har du satt den bakre ledlampan?bild?
Tack! Jag sätte fast lampan bredvid baklampan i vinshfästet, det var redan ett hål där så jag slapp att borra :)
-
Man kan inte låta bli att fundera lite när Yamaha ska uppgradera/förnya sin atv-lineup. Grizzly 550/700 börjar ju bli till åren känns det som. Nästan alla andra märken har spottat fram nya modeller. Det pratas om massa uppgraderingar och förbättringar sedan dom först lanserade grizzly 700 2006/2007 men för mig är det en gammal maskin som möjligen putsats till å förfinats genom åren. Dock fortfarande gammal. Därmed inte sagt att det är något fel på grizzlyn för den står sig bra än i dag vid jämförelse med andra fabrikat. Men det känns som hög tid för japsarna att plocka fram nästa generation grizzly nu!
-
Dom säljer nog som smör samma som Raptor 700, varför ändra på ett koncept som funkar?
Skulle dock va riktigt kul med en twin ^-^
-
Det kanske är nåt på gång till hösten men kan vara rykten också,man får väl vänta och se helt enkelt ^-^
-
Har grizzlyn lika motor som raptorn? isf lär väl förändringen bli samma single-port exhaust?
(jag har 0-koll på grizzly)
-
Har grizzlyn lika motor som raptorn? isf lär väl förändringen bli samma single-port exhaust?
(jag har 0-koll på grizzly)
Är inte många likheter.
Men just cylle o topp är väldigt lika så är inte omöjligt.
Men tidigare har ju Grizzly haft högre effekt än raptor.
-
Perfekta tråden O0 nyss införskaffat mig en kodiak 450 2006 i en byttes adfärw. Köpt 28/12/14 däck till den å täbk snida ihop ett eget 2-3" höjning's kitt ;D men hittar inget variator kitt till hjulingen. Ser att många av er kör med Yamaha original uppgraderings variator. Är den bra? Mvh
-
Till min körning funkar det bra iaf ()p Annars är ebay ett bra ställe och leta grejer till Grizzly 8)
-
Tjo!
Har precis hämtat min nya 450 EPS. Nån som vet vad det är för lampor i dom ? Funderar på att sätta xenon.
-
(http://i61.tinypic.com/ic5zdz.jpg) ':)
-
(http://i61.tinypic.com/ic5zdz.jpg) ':)
Fräsigt värre ()p
Vad är det för belysning som sitter på den?
-
Fräsigt värre ()p
Vad är det för belysning som sitter på den?
Denna lampa är det jag har. Lyser som helvete! Blir som att köra mitt på ljusan dag :)
Har kopplat den så att jag kan tända och släcka den med halv/helljus-switchen på styret.. :D
http://www.dx.com/p/guleek-72w-mixing-5040lm-6000k-24-cree-xb-d-led-white-light-working-lamp-bar-for-car-boat-331503#.VgloA8vtlBc
-
Äntligen lite snö! ()p
(https://farm2.staticflickr.com/1714/24210161379_327e6f895f_b.jpg)
-
Här töar skiten bort! :D
-
Nyligen köpt mig en grizzly 660 :)
-
Beslutsångest vilken hjuling man ska slå till på. can-am, grizzly, kodiak...
Krav är att få köra lagligt på vägen, och att den startar när jag vill köra med den.
Ser att det ligger en vägreggad grizzly 700 -14 på blocket för 89000:- Mätarställning 1300 mil avskräcker.
Behöver man vara orolig om dom gått långt? Eller är 1300 mil ingenting?
-
Beslutsångest vilken hjuling man ska slå till på. can-am, grizzly, kodiak...
Krav är att få köra lagligt på vägen, och att den startar när jag vill köra med den.
Ser att det ligger en vägreggad grizzly 700 -14 på blocket för 89000:- Mätarställning 1300 mil avskräcker.
Behöver man vara orolig om dom gått långt? Eller är 1300 mil ingenting?
Det är inte 1300km då?
-
Dryga 380 timmar nu o Inga fel😁
-
Jag har skärmbreddare liggandes du kan köpa billigt.
Dra ett meddelande till mig om det är intressant
Tjena! Du råkar ej ha kvar Skärmbreddarna? Har bandsats på min och skulle behöva nå skärmbreddare!!
Blir så jäkla snöig då man är ute å kör!