ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: muffen_1 skrivet 27 december 2010 kl. 22:58:07
-
Hej!
Har just rullat min kymco ute på isen!!! Nu behöver jag ny frontplast!( Framskärmarna )
Vart får jag tag på detta???
Någon som vet någon hemsida, skrot som har en kymco stående eller vad som helst bara jag får tag på frontplasten!
MYCKET tacksam för svar!!
MVH // André
-
http://www.racing-planet.de/scootertuning-verkleidungen-vorne-p-124438-1.html?cPath=26_29_7990&sessID=bs3sk4gqm8fcjfncigrlfc390k4vdo5r
()p
-
TACK!!!!
Måste bara beskriva vad som hände...
Va inne på mitt andra varv för kvällen!! Öppen fin bana... Gick allt vad kymco klarar av med dubbdäcken(75 80 typ)
En fullfarts höger... tar innerspår som vanligt... framdäcket skär in i snövallen och bokstavligen kastar mig och kymcon ut i snölandskapen... Kymcon rullar ett helt varv och landar på högersida och jag tro det eller ej!!! Landar Stående efter en kullerbytta några meter från atv:en...
Har kört mycket enduro och kraschat några gånger =) Men ALDRIG så här mjukt o fint!! =)
Åter igen TACK för tipset med sidan!! Va inte så dyrt heller!! =)
Mvh // André
-
Låter som en lagomt bra vurpa! ()p
Synd att ingen filmade, det hade varit skoj att se.
Lycka till med delarna.
-
Om jag kollade rätt så blir det ca 1200:- för framplasten och sen tillkommer frakten.
När kompisen köpte sin framplast i sverige av en Kymcohandlare så kostade den runt 1400:-
och han fick köpa en till vid ett senare tillfälle asg.
Kolla med en Kymcohandlare i sverige vad dom tar för framplasten först ()p
-
Ska göra det i morgon kl 07!! =)
Tack! För tipsen!
// André
-
Ny plast monterad och klar!
16500:- Hos den lokala återförsäljaren!
Nu väntar jag på minusgrader igen så isarna blir körbara! =)
-
Ny plast monterad och klar!
16500:- Hos den lokala återförsäljaren!
Nu väntar jag på minusgrader igen så isarna blir körbara! =)
Vad, 16500kr :o
-
:D
la på en nolla för att verka märkvärdig!! ::)
1650:- Menar jag så klart!!
-
:D
la på en nolla för att verka märkvärdig!! ::)
1650:- Menar jag så klart!!
Det var en billig vurpa! ()p
Kul när det blir skapligt billigt, men håll dig på hjulen nu!
-
:D
la på en nolla för att verka märkvärdig!! ::)
1650:- Menar jag så klart!!
Det låter ju jättebra. Kanon pris.
-
Absolut ok pris!
Med det är helt utan vinst för honom då! =)
Ska försöka hålla hjulingen på rätt köl! Är ju faktiskt sambons. ::) Jag letar en annan just nu!
:D
Tack för tipsen!
// André
-
Ska försöka hålla hjulingen på rätt köl! Är ju faktiskt sambons. ::)
Är det hennes användare också? Ditt nick känns ju sådär lagomt maskulint. ;)
Vad letar du för maskin då?
-
;D
Ang mitt nick!
En lång historia från högstadiet där jag hade en period där dom kallade mig muffen... Ursprunget är från rattmuffen tro det eller ej! :)
Nick på olika forum brukar bli muffen_1 för att jag skall komma i håg användarnamnen på de olika ställena! =)
Jag har inte riktigt bestämt än vad det blir för ATV.
Vi kommer att ha dem bägge som utflyktsmaskiner tillsammans med barnen, så jag skulle klara mig gott med en till kxr(Är snuskigt nöjd med den)
Men... Tittar lite på MXU 300.
Men, det finns alltid ett men! Jag har ögonen på goes 520 steel. Även Dinli 450 har jag vilat ögonen på lite!
Vi är delägare i lite skog. Och de närmstkommande 5 åren är det MYCKET jobb med skogen i form av röjning och plant sättning, och då skulle en Goes komma väl tillpass!! Jag kan ju gå med platorna men eftersom att jag ändå skall ha en till atv så varför inte en jag jobba lite med och dra av skatten! ;D
MEN sen kommer nästa men!! Jag har ett otroligt stort behov av fart och lek!!
Allt jag kör leker jag med när tillfälle ges... Så förutom familje turerne så jag jag ju skaffa mig en någorlunda vass lek ATV för mina egna stunder.
Ja tankarna är många och timmarna fram för datorn blir bara mer för varje vecka som går!!
Som svar på frågan... Jag vet fan alltså!! :D
-
Jag hade en mxu300, och dom är ju riktigt trevliga dom med. Och man kommer rätt långt med 2wd och lågväxel också. Sen är dom ju lite mer bränslesnåla än en 500cc, och mindre grejer som kan krångla.
Dock är det ju en jäkla skillnad om du kommer upp på 500cc och 4x4, då har du lite mer att leka med och en maskin som tar sig fram bättre även på vintern eller i svårare terräng.
Dock drar ju priset iväg en del, och sen tror jag att dom brukar säga att det lär vara terrängreggat för att man ska dra av momsen. Och då tappar man ju lite i utflyktspotential.
Jag började med min mxu300, och den byttes ut för att vi ville ha två 4x4 för att kunna åka mer på vintern också. Och sen var jag sugen på mer effekt. :DV
Men sambon gillade verkligen Kymcon, så hon var väl inte helt nöjd över mina påhitt. Nu vill hon dock ha en egen outlander, minst 500cc säger hon. 8)
Var också och sneglade på cf 500/goes 520, men kände ändå att jag ville ha ännu mer effekt. Och då dök en outlander upp istället, så då blev det lätt att välja. ()p
Det är ju lite svårt att veta vad man ska köpa, och begagnatmarknaden är rätt tunn just nu på 4x4 maskiner. Men det släpper nog framåt våren.
Men skulle du hitta en mxu300 till bra pris så är det nog ingen större förlustaffär även om du skulle vilja sälja om något år.
Köper man nytt så har man ju alltid ett rätt stort värdetapp direkt.
Har du provkört några större maskiner? 500 eller uppåt, kan ju väcka lite begär efter en sån då... :)
Lycka till!
-
Alltså jag har kört ganska besvärlig terräng med min kxr och har ej saknat 4x4 än!
Visserligen undviker jag lerpölarna och oplogad vinterväg.
Så en mxu vore ett bra allternativ!
MEN jag vill ju ha mer effekt. ::)
Jag har provkört Dinli 700 och Yamaha 500 samt en hel drös med större atv lite fram och tillbaka på gatan!
Vi har en ranger samt 2 polaris 500 på jobbet... =)
Självklart vore det fantastisk med något större!! =)
Här på orten har vi Polaris,Yamaha,Dinli,Goes, samt kymco återförsäljare!
Så det är mellan dessa atv det står emellan...(I första hand)
Polaris o Yamaha blev direkt ointressanta efter vårat hus köp av rent ekonomiska skäl.
Ser att du har en linhai 4x4... Hur är en sådan maskin?
Skulle jag bli missnöjd om jag köpte en sådan??
-
Ser att du har en linhai 4x4... Hur är en sådan maskin?
Skulle jag bli missnöjd om jag köpte en sådan??
Den är rätt ok, men känns inte riktigt i kvalitetsklass med Kymco.
Fördelen med Linhaien är just 4wd, och att den är lite större. Men den är lite tröttare och lite rassligare än en Kymco.
Linhaien är ju billigare än dom 500cc maskinerna, av naturliga skäl. Så hittar du en sådan för runt 20-25 så är nog det inget dåligt köp heller.
Sen är det ju så att ju längre ut i skogen man kommer, desto lättare är det att köra sönder den. Man fastnar i träd och stubbar, eller gör något annat oövertänkt.
Har du bara 2wd så kommer du inte lika långt innan du kör fast, och då kan du oftast dra loss den själv. Fast vinsch är ju att föredra, och gärna rep och spännband också. Man vet aldrig vilka dumheter man hittar på ibland! ;)
-
Ok.
Har du någon erfarenhet av de nya linhaierna... år -10 och upp??
(300 B 4x4 tror jag de heter)
Pratade med en självnämnd "expert" ... Han sa att om ATV finns som Både terräng och väg reggad så måste den vara terräng reggad för att få dra av momsen, men om den som goese:n exempelvis endast säljs som vägreggad DÅ kan man få göra avdrag om man kan motivera att den skall användas i arbetssyfte.
Inte vet jag... Får nog ringa skatteverket o fråga när detta blir aktuellt.
Min reflektion ang Dinlin 700 är att den känns som ett lok. Gick bra och kändes bra... men lite klumpig.
Är det min ovana eller är dinlin lite klumpigare än andra "större" atv??
Jag ska ju som sagt inte dra ut timmer... Det har jag skog traktorn till. =)
Ska bara smyga lite försiktig mellan skiften med plantor osv.
-
Nej, jag har ingen erfarenhet av dom nya modellerna. Tror försäljningen på dom har rasat rätt rejält nu när dom billiga versionerna av cf 500 och goes 520 ligger runt 50k.
Det är nog en vanesak det där med storleken på maskinen, sitter du och kör en större maskin några timmar kommer du tycka din kxr känns väldigt liten.
Sen har jag aldrig kört en Dinli 700, men nog finns det säkert smidigare maskiner.
Själv har jag ju klämt på större hjul på min outlander, man vinner grepp och markfrigång. Men den blir ju lite bredare och tar mer plats bland träden, dock tar däcken i innan man klämmer skärmar osv.
I skogen är det ju rätt bra med en lite högre maskin med rejäla hjul, så man slipper köra fast så lätt. Sen brukar ju användandet och "behoven" öka om man skaffar sig en värre maskin. Man leker mer på svåra ställen men en bättre maskin.
Det är ju en riktig djungel i prisklassen 40-60k, man får ju försöka hitta en maskin som man själv tror på. Jag hittade en beg outlander, för mig kändes det mer rätt än en ny cf tex.
Finns ju även can-am outlander 400, dom kan man hitta beg för 40-50 ungefär.
Just nu är det ganska tomt på begagnatmarknaden, om det är snöplogningen som lockar eller om det är för att folk ställt undan dom vet man inte. Kommer nog mer till våren.
-
Jag älskar Can-am Renegade men priser är ju inte riktigt i min pris klass.
Jag får se hur jag gör...
Måste inte ha en i skogen, men det vore grymt! =)
Ska inte köpa nu utan det blir förmodligen till våren alt försommaren!
Så jag har ett tag på mig att bestämma mig och provköra.
Tack för alla tips!! =)
Rapporterar självklart när jag bestämt mig! =)
-
Jag älskar Can-am Renegade men priser är ju inte riktigt i min pris klass.
Jag får se hur jag gör...
Måste inte ha en i skogen, men det vore grymt! =)
Ska inte köpa nu utan det blir förmodligen till våren alt försommaren!
Så jag har ett tag på mig att bestämma mig och provköra.
Tack för alla tips!! =)
Rapporterar självklart när jag bestämt mig! =)
hej hej ga kan bara säga att renegaden kan man typ inte bli missnöjd med :) hoppas du kommer med besked vad de blev för maskin..
//mitto