ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: boarp skrivet 25 december 2010 kl. 09:23:00
-
Vad är det för batteri till cf moto 500 är det 6 volts eller 12 volts batteri.
Kan inte utläsa på batteriet.
-
Står väl i instruktionsboken iof, vilket sorts elsystem du har, men 12v ska det vara.
-
12V är det. Men sedan måste yttermåtten stämma med.
-
hört att d som sitter i vid köp bara är skit så undrar
någon som byt till ett bättre batteri och kan tipsa om vilket so passar oem ?
/jimpa
-
http://www.global.se/selection_se/motorcycle_se.aspx?ArticleApplication=3
Ta yttermåtten på originalbatteriet och leta i ovanstående länk.
Sedan måste man ladda ett nytt batteri med en bra batteriladdare INNAN det tas i bruk.Detta gäller oavsett märke, typ eller kvalitet på batteriet. Och om du inte använder fyrhjulingen på en månad eller två så är det bra att ladda lite. Jag brukar mäta batterierna i affären med en voltmeter innan jag köper dom. Det ska hålla 12.7 volt. Annars kan butiken behålla skiten.
-
köpte ett batteri på biltema till en åkgräsklippare på 30ampere,kommer inte ihåg art nr.
Det är större och passar inte där std batteriet sitter men passar perfekt där relädosan till vinchen sitter om man sätter den där std batteriet sitter.
Är ett gel batteri ca kostar ca 450kr.
-
Vad är det för batteri till cf moto 500 är det 6 volts eller 12 volts batteri.
Kan inte utläsa på batteriet.
Min granne har CF 500 Black ED 2010, han har iaf ett YTX20L-BS
-
köpte ett batteri på biltema till en åkgräsklippare på 30ampere,kommer inte ihåg art nr.
Det är större och passar inte där std batteriet sitter men passar perfekt där relädosan till vinchen sitter om man sätter den där std batteriet sitter.
Är ett gel batteri ca kostar ca 450kr.
det är ju smart att sätta dubbla batterier i såna fall där det finns plats, om man sätter ett batteri i originalstorlek på originalplatsen, och ett annat batteri (några Ah större eller mindre spelar ingen roll) på en annan plats, och parallelkopplar dom, då har man många fler Ah tillgängligt till svåra kallstarter. men det som är viktigt är att batterierna är lika gamla, så köp helst båda samtidigt. och av samma sort, t.ex. bly/syra eller GEL-typ
-
Jag tackar för alla svaren jag skall undersöka detta.
-
Har även ett bilbatteri nu på vintern när det ska plogas. annars räcker det inte till.
-
Jag har mitt org batteri på x7:an och plogar för fullt undra när det skall dö :)
-
Det finns ju ett ganska sort förvaringsutrymme under sadeln,iallafall på x5:an där borde man ju kunna ha ett större/bättre batteri