ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Maxiice skrivet 19 maj 2006 kl. 23:28:49
-
Hva seies om detta kittet dere.... Det står skal passa til kfx 400 men det e vel det samma åt LTZ 400
Mycket billigt då bara 319 dollar
Gir vel bra pulver tilsamans med HMF, filter och munnstyke
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KAWASAKI-KXF400-L-A-SLEEVE-453-BIG-BORE-KIT-KFX400-KFX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43977QQitemZ4633343691QQrdZ1QQsspagenameZWD1V
-
Jo. men du får byta cylinder fodret själv. Hur kul nu det är :=
-
corba
du trodde väl inte att de ska byta fodret åt dig :)
annars kan man lämna iväg motor till nån verkstad som håller på med sånt
..//zacka
-
Jo. men du får byta cylinder fodret själv. Hur kul nu det är :=
Det e mycket enkelt
Man behøver bara 20-30 gradar shilnad mellan sleeve och housing.
F.eks varma dan gamla kompletta sylinderen til 50 grader, stappa en våt rag inn i sylinderen och den ramlar ut. Samma sak inn med den nya. 8O
-
Nej, men det finns färdiga kit, dvs komplett cylinder och allt. Dock mycket dyrare
-
Jo. men du får byta cylinder fodret själv. Hur kul nu det är :=
Det e mycket enkelt
Man behøver bara 20-30 gradar shilnad mellan sleeve och housing.
F.eks varma dan gamla kompletta sylinderen til 50 grader, stappa en våt rag inn i sylinderen och den ramlar ut. Samma sak inn med den nya. 8O
om jag minns rätt så måste cylindern borras upp/honas för det nya fodret alltså en kostnad på ca 1000-2000 kr..sen ska du betala frakt,tull,moms från usa skulle inte tro att priset blir så där jättebilligt då hemma..
bättre att köpa ett komplett kit med NY nikasil cyl,kolv,mm kostar ju bara ca 4500+ frakt ca 250 i tland -då har du ju även kvar gamla cyl+kolven om du vill byta tillbaka senare.
http://www.quadshopper.com/catalog/product_info.php?products_id=397
-
Jo. men du får byta cylinder fodret själv. Hur kul nu det är :=
Det e mycket enkelt
Man behøver bara 20-30 gradar shilnad mellan sleeve och housing.
F.eks varma dan gamla kompletta sylinderen til 50 grader, stappa en våt rag inn i sylinderen och den ramlar ut. Samma sak inn med den nya. 8O
om jag minns rätt så måste cylindern borras upp/honas för det nya fodret alltså en kostnad på ca 1000-2000 kr..sen ska du betala frakt,tull,moms från usa skulle inte tro att priset blir så där jättebilligt då hemma..
bättre att köpa ett komplett kit med NY nikasil cyl,kolv,mm kostar ju bara ca 4500+ frakt ca 250 i tland -då har du ju även kvar gamla cyl+kolven om du vill byta tillbaka senare.
http://www.quadshopper.com/catalog/product_info.php?products_id=397
Der tror jag at du tar fel
Den sleeven som kommer med i kitet er ferdig borrat/honat och nicasilbelagt. Det er bara at byta sleeven med den nya och kjor i vag.
Dessutan blir det samma moms i fran quadshopper.com..... det bilr desutam mere moms på 4500 kronor enn på 2500 kronor...
Man kan byta tebaks her ocså bara lite mera jobb. Man må huska at merka sleev och housing slik att det kommer tebaks i samma posisjon som det var innan man demonterade...... Hvis man inte gjør så anbefaler jag honing och nya ringar.
Uansett se e den bestelt hehe :Phttp://
-
""""Der tror jag at du tar fel
Den sleeven som kommer med i kitet er ferdig borrat/honat och nicasilbelagt. Det er bara at byta sleeven med den nya och kjor i vag.
Dessutan blir det samma moms i fran quadshopper.com..... det bilr desutam mere moms på 4500 kronor enn på 2500 kronor...
Man kan byta tebaks her ocså bara lite mera jobb. Man må huska at merka sleev och housing slik att det kommer tebaks i samma posisjon som det var innan man demonterade...... Hvis man inte gjør så anbefaler jag honing och nya ringar.
Uansett se e den bestelt hehe http:// """""
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ja den är förmodligen borrad till ett visst mått men tror knappast den är honad de sista 100 delarna - detta kan man inte göra innan fodret sitter fast i cylindern p.g.a att det blir spänningar i fodret vid montering/orundhet osv.. -måste honas på plats för att få rätt rundhet/kolvspel... nikasilbehandlad va.. var står det? har aldrig hört talas om bigbore foder som e nikasil behandlade iaf.. rätta mig isåfall.. 8O
hur fan ska du kunna montera tillbaka ditt standardfoder - du borrar ju bort material i cylindern för att få plats med nya större fodret..(går från 90 mm borr till 96 mm borr) det finns ju inget foder i std cylindern ::
Forged aluminum alloy piston and SCEMTM-plated aluminum cylinder are lightweight and durable. SCEM plating reduces cylinder weight (no iron sleeve) and improves cooling efficiency :!: :!:
alltså MÅSTE du lämna in cyl för uppborrning/honing eller hade du tänkt värma själv å trycka ner fodret i befintlig nikasilbehandlad cylinder :lol: :lol: ..
ok inget eu land då blir det moms kanske- de slipper vi i sverige :D
hur som helst så blir det gott vrid i motorn iaf efter bytet... :wink:
-
Jag forstår...
Trodde verkligen det var sleeve i orginalsylinderen :oops: men bestelt e bestelt och jag har en kompis som kan borra inn den nya sleeven. Han arbetar på et maskinerings verkstad.
Blir det rektigt då :?:
-
Jag forstår...
Trodde verkligen det var sleeve i orginalsylinderen :oops: men bestelt e bestelt och jag har en kompis som kan borra inn den nya sleeven. Han arbetar på et maskinerings verkstad.
Blir det rektigt då :?:
jooo då - själv hade ja ett sånt här :
http://www.magicracing.com/product.asp?itemid=253&catid=140
-
Jag har spurt selleren om dette och ventar på svar. Jag har stadig et lite håp om at den originale sleeven kan taes ut. den har ju kommit inn på nåt sett. samsynlig vis via varme/krympning :roll:
synd du inte visade linken ltt tidligare ock sparat meg 100 dollars men put put. den var ju bara 440 och inte 453 som den jag bestelte :lol: