ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: SMCPELLE skrivet 19 december 2010 kl. 11:56:28
-
Har en XingLing 250 buggy som vid normal körning 1500-4000 rpm baktänder (kraftigt) detta gör att maskinen blir orkeslös, har fått tipset att den får för lite soppa och jag har justerat nålen utan effekt. maskinen startar som den ska och går "ganska" jämnt och fint på tomgång. någon som har en bra idee? :help:
-
du bör nog kolla Soppafiltret ifall det är för dåligt flöde eller smuts i förgasaren
-
Helt rätt kolla ditt bensinfilter. Du kan rensa förgasaren också. Dessa modeller brukar av någon anledning samla skit där.
Sen kan du byta till ett trögare tändstift vilket många får göra.
Ryktet säger också att dessa maskiner är snålt ställda redan original. Lösning: Större munstycke.
-
Tack för hjälpen, det blir till att kolla detta. ha en trevlig kväll.
-
bytt filter och slang, rensat förgasaren men fortfarande samma problem, tycker att det borde vara skit eftersom den gick som en klocka i somras och en bit in på hösten.
:banghead: :banghead: :banghead:
-
Du har alltså inte kört den på ett tag? Tycker mig kunna utläsa det från ditt senaste inlägg..
Då hade jag valt att byta bensinen också. Såg en gång en moped på blocket nästan helt ny.
Men inte kört på 8månader. Såldes pga att den inte startade, tände ibland och puttrade smått.
Bytade bensin och sålde vidare. Så du kan ju alltid prova om så är fallet! :) Sen bara ett hårdare tändstift!
Inte för att vara sån.. Men många som rensar förgasare gör helt fel. Man bör blåsa effektivt med tryckpicka.
Kollat så det faktiskt rinner till bensin? Annars är det ju läge att börja kolla hur den tänder.
Luft och bensin kan vi snart utesluta, snart.
-
Kolla så flotören löper fint, kan hända att den blir lite trög vid lång avställning ifall bensinen är kvar i flotörhuset.
-
tack för tipsen, är ju lite ringrostig på mek med motorer. ska testa era förslag. vet inte om bensinen kan vara boven har nyligen fyllt på en ganska tom tank men man vet ju aldrig. har inte bytt stift sedan jag köpte så det kan det ju vara. tack så länge och kommer ni på något annat så är jag idel öra.
:)
-
kom på att jag hällt i K-sprit för att höja oktantal något, har fått reda på att det ska vara bäst för kinesmotorer av denna kaliber, kan detta vara roten till det onda????