ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Busan skrivet 15 december 2010 kl. 19:53:31
-
Hej
Nu har jag åkt 560 mil med min CF-500 BE -10 ()p. Pendlar till jobbet varje dag året om. Helgerna blir det mycket skog och grusgropsåka och jag är verkligen imponerad av kvaliten kontra priset. Det ända som jag har bytt förutom oljor och filter, är batterit ock laddregulatorn som gick sönder pga att ÅF lagt vinshkablarna på avgassystemet,som givetvis brann upp,och vinshreläet som hängde o dingla vid framstötdämparen i ett buntband med dyngkortis som följd,men men... :hmmm:. Läser man här på forumet,som är helt suveränt,så märker man att det finns dubbelt så dyra hjulingar som har enorma problem. Vad säger ni som har åkt CF och bytt "upp" er,är det värt pengarna? Att jag frågar beror på att jag ska byta till sommaren, men än så länge lutar det till att det blir en X7 för jag är helnöjd ()p
Busan
-
varför byta din är ju ny ? visserligen är 560 mil en del men med rätt service så går den ju minst ett år till utan några som helst problem.
-
Är mycket nöjd med min cf men förstår inte hur man kan pendla ? ,dom går ju inte speciellt fort och blir det inte lite så att man är i vägen jämt för medtrafikanter ?
/jimpa
-
Kul att du är nöjd Busan! ()p Har du blivit sugen på mer effekt eller är det bara en ny som hägrar?
Hur stor skillnad är det förresten mot en x7a?
Jag tycker du ska ta tid på dig och verkligen kolla ut nästa maskin så den känns rätt, eftersom du verkar nöjd med den här så kan du väl inte ha någon panik att byta.
-
Pendlingen är det minsta problemet,ligger 80- 90 km enligt mätaren och känner mig knappast ivägen,det går kanonbra ()p. Anledningen till att jag ska byta är att grabben tjatar ihjäl mig..han vill ha min maskin,så vad göra :hmmm:. Det va då tanken kom om det är värt att lägga pengarna på typ en Kawasaki nu när jag är nöjd med Cf:en. Får väl åka o titta,provköra,klämma o gasa så att man inte ångrar sig den dagen man ska öppna plånboken :D. Mycket vill ju alltid ha mer... :P
-
Min bror körde en honda (?) som hade hydrostat istället för den klassiska CVT:n.
Tydligen ska skillnaden vara enorm, och såpass mycket bättre att det var att överväga.
Men om det finns en vägreggad honda i övrig utrustningsnivå med en CF, det undrar jag?
Har en känsla av att märkesmaskiner oftare är svårare att regga?
-
Eventuella svårigheter i inreggningen är ju inget man behöver fundera på då det ju inte är möjligt att regga in något själv för landsvägen.
Vad jag förstått så är det en "tyst överenskommelse" emellan de fyra tunga japanska märkerna som ligger till grund för att de inte säljer några lv-reggade maskiner i de större kubikklasserna.
Hur det är med Kawasaki numera vet jag inte, men de var väl lite busiga en period och sålde nog en del.
Däremot säljer ju tex Polaris och CanAm alla kubikklasser reggade för landsväg.
Vill man ha en japansk bigbore lv-reggad får man vända sig till företag som säljer sidoimporterade och fordonsombyggda maskiner, de heter alltså inte Yamaha, Suzuki osv i regbevisen.
De företag som lv-reggar fyrhjulingar har tydligen inte känt nån potentiell marknad för Hondas atv:er och dessa finns därmed inte lv-reggade.
Hondas 700-quad finns däremot, men självklart inte från Hondas svenska generalagent.
För övrigt är det rätt stor skillnad på Hondas olika drivlinor jämfört med övriga atv:s ja.
-
jag åkte 700mil med goes och det funka bra ()p men jag ville ha något bättre så därför köpte jag can am :djump: gose gick men man fick skruva lite med den
-
åkte goes 520 förut och har nu en x7 och måste säga att det är ganska mycket bättre. bla mycke bättre plast, gasrespons mm. farsan hade en x7 förut en 10 och dem måste gjort uppdateringar för det är stor skillnad på respons mm + att dem verkar satt oljekyl på nu jag har en 11 och är supernöjd.
-
åkte goes 520 förut och har nu en x7 och måste säga att det är ganska mycket bättre. bla mycke bättre plast, gasrespons mm. farsan hade en x7 förut en 10 och dem måste gjort uppdateringar för det är stor skillnad på respons mm + att dem verkar satt oljekyl på nu jag har en 11 och är supernöjd.
oljekyl har jag även på min 2010:a och bättre respons tycker jag det blev efter ECU-box bytet.
-
åkte goes 520 förut och har nu en x7 och måste säga att det är ganska mycket bättre. bla mycke bättre plast, gasrespons mm. farsan hade en x7 förut en 10 och dem måste gjort uppdateringar för det är stor skillnad på respons mm + att dem verkar satt oljekyl på nu jag har en 11 och är supernöjd.
oljekyl har jag även på min 2010:a och bättre respons tycker jag det blev efter ECU-box bytet.
verkar som det inte sitter på tidiga 10orna. farsan hade inte det på sin. har säkert med nya ecun att göra ang responsen.