ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Team TOK skrivet 4 december 2010 kl. 20:33:43
-
Vad ska man köpa? 800 är ju bra mycke billigare än 850xp men ångrar man sig? Skillnader på dem? Ska bara ploga lite och leka i skog och lerhål. :DV
-
800 köpte jag och är supernöjd.
-
850n finns med servo och borde väl också gå lite battre ()p
Men varför Potatis när det finns Can-am och kawwa? :lol:
-
Jo sugen på canam men den är lite dyrare.
Kawan är ju lite billigare men varför den och inte en polaris?
-
skillnaden mellan 800 och 850 är markant. två helt olika maskiner.
Inte för att 800 är kass utan tvärt om men 850 är bara så mycket bättre på alla sätt.
det är lätt värt dom extra slantarna för 850 men 800 är en välldigt prisvärd maskin.
så har du möjlighet så sattsa på 850 så gör det men om inte så är 800 väldigt bra den med...
-
har ju både en 800 och en 850. bägge är fantastiska maskiner, men 850"in är ju i en klass för sig.
-
Blir 850 om det blir Polaris, väljer mellan Kawa 750 eller Yamahan eller kanske Canam men den är lite dyr.
-
Can-amen är ju helt klart bästa maskinen!! :headbang: :headbang:
Sen skulla jag då valt kawwan före Grizzlyn alla gånger pga at Yamahan är enstånkare.
Kawwan och Polarisen vet jag inte men valet kanske faller på Potatisen pga att den känns lite "lyxigare", servo och bättre diff ()p
Men den ser hemskt stor, tung och klumpig ut tkr jag :dntknow: :rtfm:
Och sen drar den mer soppa också.
-
köp en Arctic Cat kanon maskiner
-
Kollat på Kawan och nu återstår valet mellan Can-am och Polaris. Går det att åka med 2wd på Polarisen?
-
en säljare sa till mig att man inte kan åka för länge 2wd i, (sladda och slirandes alltså) för då hoppar 4wd automatisk när oljan har blivet för varm, men jag undrar om inte det var på dom riktigt gamla maskinerna som var såna, tittar man på polaris tidiga reklam film 850 så står den i en bromsbänk och det verkar inte vara några problem,
när 4wd är i så går bakhjulen fortare (ca 20% tror jag det var ) i skogen tyckte jag det inte spelade nån roll då var det snarare bra att ha 4hjul som drev konstant men åka på snöig väg då blir det som att nästan åka bakhjuldrivet
-
En bekant hade en 800 och när han hade den i RWD-läge för att busa och sladda slängde maskinen i framhjulsdriften också, ibland, vilket resulterade i minst sagt spännande upplevelser på smala grusvägar samt två diff-ras...
Detta gick dock på garantin då det tydligen var ett standardfel på dessa, så på de senare bör det väl vara fixat...?
Notera, det gällde som sagt 800:an.
850:n är en helt annan maskin.
-
Hej alla pga det låga priset blev det en 800 men det var 25 och inte 26 tummare på den vilket stod i annonsen.Det blev nya 27 tumms bearclaw på skogsfälg.Hade gärna haft EBS särskilt på backen.Bromsarna känns i klenaste laget,nojjigt transljud i vissa lägen.Kände i början att jag verkligen saknade servo men man vänjer sig utan.Maskinen känns lugn och fin i skogen med en suverän 4WD.
Mvh Anders.
ps jag såg en 850 på verkstan och remmbyte såg ut att vara en krånglig historia då den sitter på tvären.